Rallye Poľska: Hirvonen novým lídrom

Streda, 01 júl 2009

Prémiový ročník Rallye Poľska v seriáli majstrovstiev sveta automobilových súťaží mal dramatický priebeh a znovu poskytol tímu Ford, najmä jeho prvému jazdcovi Mikkovi Hirvonenov,i šancu reálne myslieť na titul majstra sveta. Najmä po tom, čo najväčší kandidát na titul Sebastién Loeb po úvodných piatich suverénnych víťazstvách v tejto sezóne vyzeral byť neporaziteľný. Mladý Fín aj teraz, podobne ako na predchádzajúcej Rallye Akropolis, potvrdil svoju skvelú formu suverénnou a rozvážnou jazdou, v Poľsku zvíťazil a dostal sa aj do čela priebežného hodnotenia seriálu majstrovstiev sveta.

Rallye Poľska

Viacnásobný šampión Loeb aj teraz v Poľsku, podobne ako v Grécku, havaroval. Tu sa však do súťaže znovu vrátil, a aj keď stratil viac ako dvadsať minút, útočil zozadu a pomaly sa predieral v celkovom hodnotení viac dopredu, aby nakoniec skončil na bodovanom siedmom mieste so ziskom dvoch bodov. Dopomohol mu k tomu nevídaným spôsobom aj Hirvonenov tímový spolujazdec Fordu Latvala, keď v poslednej krátkej diváckej rýchlostnej skúške nezmyselne havaroval a poškodil auto natoľko, že namiesto ôsmich bodov za druhé miesto nezískal žiadny bod. Ak by ju Latvala bol absolvoval na druhý prevodový stupeň a so zatiahnutou ručnou brzdou, bol by skončil druhý za Hirvonenom. Navyše prekazil tímu Fordu double, obral ho o body do tímového Pohára konštruktérov a posunul Loeba o jedno miesto dopredu v celkovom hodnotení poľskej rallye. To bol vari najdramatickejší moment súťaže, aj keď Loebova havária na začiatku súťaže vyvolala rovnaké prekvapenie.

Po vypadnutí Latvalu skončil za víťazným Hirvonenom na druhom mieste Dani Sordo, na tretie postúpil starší z bratov Henning Solberg a jeho mladší brat Petter prišiel najmä vinou poruchy na motore (únik oleja) svojej Xsary o miesto na stupni víťazov, keď skončil štvrtý. Piatu priečku si vybojoval Brit Wilson (jeho najlepší výsledok v kariére), šiestu domáci štyridsaťsedemročný (!) Poliak Holowczyc, siedmu Loeb a bod za posledné bodovanie miesto si z Poľska odnáša do Juhoafrickej republiky Rautenbach. Hneď za ním ako deviaty prišiel do cieľa mladý Rus Novikov a desiatku najlepších uzatváral Poliak Bebenek. Po Latvalovi druhým najväčším smoliarom, ktorý si to však na rozdiel od Latvalu nezavinil sám, bol francúzsky talent Sebastién Ogier, jazdiaci na CitroënE C4 WRC, ktorého pred koncom rallye zradil motor a ktorému tak uniklo senzačné druhé miesto v súťaži.

Loebovi jeho husársky kúsok prebojovať sa na siedmu priečku a získať dva body vyšiel aj vďaka tímovej taktike Citroënu, ktorý donútil "spomaliť" svojich ďalších jazdcov Jevgenija Novika a Conrada Rautenbacha, zlikvidovať tak Loebovu vyše 15 minútovú stratu na týchto jazdcov a dostať sa pred nich.

Výsledky Rallye Polska

1. M. Hirvonen Ford Focus 3:07:27,5 hod
2. D. Sordo Citroen C4 + 1:10,3 min
3. H. Solberg Ford Focus + 2:05,7
4. P.Solberg Citroen Xsara + 2:24,3
5. M. Wilson Ford Focus + 4:17,5
6. Holowczyc Ford Focus + 4:33,9
7. S. Loeb Citroen C4 + 19:15,1
8. C. Rautenbach Citroen C4 + 19:20,6
9. Novikov Citroen C4 + 19:26,2
10. Bebenek Mitsubishi Lancer Evo IX + 23:08,7

Priebežné poradie jazdcov

1. M. Hirvonen 58 bodov
2. S Loeb 57
3. D. Sordo 39
4. H. Solberg 27
5. P. Solberg 25
6. J.-M. Latvala 25
7. M. Wilson 19
8. F. Villagra 14
9. S. Ogier 13
10. C. Rautenbach 8

Priebežné poradie tímov

1. Citroen Total WRT 106 bodov
2. BP Ford Abu Dhabi WRT 89
3. Stobart VK Ford Rally Team 60
4. Citroen Junior Team 29
5. Munchi's Ford WRT 18

Autor: J. Goldberger
Foto: ilustračné, internet
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.