Rallye Sardinia: úspech škodoviek

Štvrtok, 10 jún 2010

Boj o každú sekundu, taká bola rallye na Sardinii, piatom podujatí seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge) na talianskom ostrove. Najviac radosti v cieli mali posádky továrenského tímu Škoda Juho Hänninen - Mikko Markkula za víťazstvo a Jan Kopecký - Petr Starý, ktorí na prašnej a šotolinovej trati skončili tretí.

Rallye Sardinia

Už úvodná rýchlostná skúška naznačila, ako náročná bude súťaž na Sardinii. Mnohí favoriti opustili súťaž pre technické problémy, havárie alebo nabrali straty kvôli prerazeným pneumatikám. O dramatické momenty nebola na trati núdza.

Na vine bola úzka trať plná kameňov a šmykľavý povrch. Jedným z nešťastných aktérov bol aj jazdec tímu Škoda UK Motorsport Guy Wilks, ktorý po ťažkej havárii musel byť transportovaný helikoptérou do nemocnice.

Prvú piatkovú etapu so šiestimi rýchlostnými skúškami a celkovou dĺžkou 110 kilometrov zakončil fínsky jazdec škodovky Hänninen na treťom mieste so stratou 11,3 sekundy za vedúcim Talianom Andreuccim. Kopecký bol o ďalšiu polminútu štvrtý. Sobotných šesť rýchlostných skúšok a 106 kilometrov potvrdilo, že bojovať sa bude o každý meter trate. Najmä súboj o druhú priečku medzi Kopeckým a Andreuccim naberal na intenzite a bol vyvrcholením celej súťaže. Výsledný rozdiel medzi oboma jazdcami bol len 2,6 sekundy! Víťazný Hänninen si pripísal druhé tohtoročné víťazstvo a upevnil si vedenie v šampionáte. Aj tím Škoda zvýšil svoje vedenie v hodnotení značiek.

Pokračovaním seriálu IRC bude belgická Ypres Rally od 24. do 26. júna. Tím Škoda bude tu po prvý raz štartovať s faceliftovou Fabiou Super 2000. Nové pravidlá FIA pre kategóriu Super 2000 umožňujú využiť maximálnu šírku vozidla 1820 mm, čo je o 20 mm viac ako doteraz. Dobrou správou je, že na štart sa postaví v tíme Škoda belgické eso Freddy Loix s továrensky pripravenou a servisovanou Škodou Fabia Super 2000.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.