Rallye Sardinia: víťazí Loeb, vedie Hirvonen

Streda, 21 máj 2008

Náročné podmienky ostro kontrastovali s krásnou scenériou ostrova Sardínia, kde sa jazdilo šieste podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.

S. Loeb

Veľkým favoritom na prvenstvo bol aj tentoraz Francúz Loeb, nemalé šance sa však dávali aj vedúcemu jazdcovi priebežného poradia Fínovi Hirvonenovi a jeho krajanovi Latvalovi. Najmä druhý Fín býva nevyspytateľný: vie byť veľmi rýchly a ak neurobí chybu, dokáže vyhrávať, čo už raz v tejto sezóne predviedol. Ak však urobí chybu, obyčajne nie je malá, veľa stratí a je takmer vždy po nádejach na jedno z prvých miest.

Inak tomu nebolo ani teraz na Sardinii, kde ho prerazená pneumatika v prvý deň z troch súťažných určite obrala o celkové víťazstvo. Latvala totiž na druhý deň už jazdil ako vymenení, nikto na neho nemal, vyhral všetky rýchlostné skúšky a v cieli tretieho súťažného dňa mal na víťaza Sebastiena Loeba stratu len 15,3 sekundy. Na posledných skúškach si Loeb už len kontroloval svoj náskok pred druhým v celkovom poradí Hirvonenom a Latvalom. Francúz tým znížil svoju stratu na vedúceho jazdca priebežného poradia Loeba na tri body a svoj boj o piaty titul majstra sveta berie veľmi vážne.

Už po prvej rýchlostnej skúške jazdci konštatovali, že cesty sú pekelne úzke a rozbité, s množstvom zradných miest, ale zároveň technické. Niektorí si sťažovali na kamene, ktoré mohli a boli pre autá nebezpečné. Za takýchto podmienok sa jazdilo celé tri dni. Práve na takýchto cestách tlačil pedál čo najnižšie k podlahe Latvala. Už na prvom meranom úseku získal malý náskok, na Loeba takmer osem sekúnd, na Hirvonena dvojnásobok. Druhé a tretie miesto za Latvalom obsadili Sordo a Galli, šieste a siedme P. Solberg a Ch. Atkinson, jazdci, ktorí patria k užšej svetovej špičke. Hneď na ďalšom meranom úseku však Latvala bol príliš rýchly, rozhodilo ho to, pneumatiku zadného kolesa mu prerazil ostrý kameň a čiastočne sa mu poškodil aj automobil. Stratil vyše sto sekúnd a klesol do druhej desiatky. Do čela sa tak dostal Loeb.

Latvala však začal jazdiť ako expres, vyhral poslednú RS prvého dňa, v nasledujúci deň všetky RS a dostal sa až na priebežné štvrté miesto. Na čele ďalej neohrozene bol Loeb. Meraným úsekom však vládnu Focusy Latvalu a Hirvonena a sťahujú odstup od Francúza. Vidí sa však, že ako sa blíži koniec sardinskej rallye, že boj o prvenstvo je rozhodnutý v prospech Loeba, o druhé a tretie miesto sa perú tímoví jazdci Fordu Hirvonen a Latvala, ktorých po RS15 delí od seba 2,8 sekundy. Na poslednom meranom úseku však Hirvonen potvrdzuje víťazstvom druhé miesto, na prvého Loeba a víťaza celej rallye však stráca 12,9 sekundy. Tretí končí Latvala. Na štvrtom a piatom Gigi Galli a Dani Sordo, šiesty je Chris Atkinson. Smoliarom bol aj tentoraz majster sveta spred dvoch rokov Petter Soberg, keď skončil na nebodovanom desiatom mieste.

Náročnú súťaž dokončilo 39 posádok. Český jazdec Martin Prokop skončil na 31. mieste, keď v lepšom umiestnení mu zabránil technický problém.

Ďalším podujatím seriálu majstrovstiev sveta v rallye bude grécka Rallye Acropolis, ktorá je na programe od 29. mája do 1. júna 2008.

Výsledky Rallye Sardinia

1. S. Loeb3:57:17,2
2. M. Hirvonen+10,6 s
3. J. Latvala+15,3
4. G. Galli+1:42,5 min
5. D. Sordo+2:05,6 min
6. C. Atkinson+5:08,6
7. H. Solberg+6:01,0
8. U. Aava+6:21,3
9. P. Andersson+7:48,7
10. P. Solberg+9:41,0
11. M. Ostberg+9:51,9
12. M. Wilson+10:07,3
13. C. Rautenbach+10:18,6
14. F. Villagra+11:01,3
15. M. Kosciuszko+24:35,7

Priebežné poradie jazdcov

1. M. Hirvonen43
2. S. Loeb40
3. C. Atkinson31
4. J. Latvala24
5. D. Sordó21
6. G. Galli17
7. H. Solberg11
8. P. Solberg9
9. F. Villagra8
10. M. Wilson7
11. C. Rautenbach5
12. F. Duval5

Priebežné poradie tímov

1. Ford71
2. Citroën64
3. Subaru42
4. Stobart34

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.