Rallye Sardinia: víťazí Loeb, vedie Hirvonen

Streda, 21 máj 2008

Náročné podmienky ostro kontrastovali s krásnou scenériou ostrova Sardínia, kde sa jazdilo šieste podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.

S. Loeb

Veľkým favoritom na prvenstvo bol aj tentoraz Francúz Loeb, nemalé šance sa však dávali aj vedúcemu jazdcovi priebežného poradia Fínovi Hirvonenovi a jeho krajanovi Latvalovi. Najmä druhý Fín býva nevyspytateľný: vie byť veľmi rýchly a ak neurobí chybu, dokáže vyhrávať, čo už raz v tejto sezóne predviedol. Ak však urobí chybu, obyčajne nie je malá, veľa stratí a je takmer vždy po nádejach na jedno z prvých miest.

Inak tomu nebolo ani teraz na Sardinii, kde ho prerazená pneumatika v prvý deň z troch súťažných určite obrala o celkové víťazstvo. Latvala totiž na druhý deň už jazdil ako vymenení, nikto na neho nemal, vyhral všetky rýchlostné skúšky a v cieli tretieho súťažného dňa mal na víťaza Sebastiena Loeba stratu len 15,3 sekundy. Na posledných skúškach si Loeb už len kontroloval svoj náskok pred druhým v celkovom poradí Hirvonenom a Latvalom. Francúz tým znížil svoju stratu na vedúceho jazdca priebežného poradia Loeba na tri body a svoj boj o piaty titul majstra sveta berie veľmi vážne.

Už po prvej rýchlostnej skúške jazdci konštatovali, že cesty sú pekelne úzke a rozbité, s množstvom zradných miest, ale zároveň technické. Niektorí si sťažovali na kamene, ktoré mohli a boli pre autá nebezpečné. Za takýchto podmienok sa jazdilo celé tri dni. Práve na takýchto cestách tlačil pedál čo najnižšie k podlahe Latvala. Už na prvom meranom úseku získal malý náskok, na Loeba takmer osem sekúnd, na Hirvonena dvojnásobok. Druhé a tretie miesto za Latvalom obsadili Sordo a Galli, šieste a siedme P. Solberg a Ch. Atkinson, jazdci, ktorí patria k užšej svetovej špičke. Hneď na ďalšom meranom úseku však Latvala bol príliš rýchly, rozhodilo ho to, pneumatiku zadného kolesa mu prerazil ostrý kameň a čiastočne sa mu poškodil aj automobil. Stratil vyše sto sekúnd a klesol do druhej desiatky. Do čela sa tak dostal Loeb.

Latvala však začal jazdiť ako expres, vyhral poslednú RS prvého dňa, v nasledujúci deň všetky RS a dostal sa až na priebežné štvrté miesto. Na čele ďalej neohrozene bol Loeb. Meraným úsekom však vládnu Focusy Latvalu a Hirvonena a sťahujú odstup od Francúza. Vidí sa však, že ako sa blíži koniec sardinskej rallye, že boj o prvenstvo je rozhodnutý v prospech Loeba, o druhé a tretie miesto sa perú tímoví jazdci Fordu Hirvonen a Latvala, ktorých po RS15 delí od seba 2,8 sekundy. Na poslednom meranom úseku však Hirvonen potvrdzuje víťazstvom druhé miesto, na prvého Loeba a víťaza celej rallye však stráca 12,9 sekundy. Tretí končí Latvala. Na štvrtom a piatom Gigi Galli a Dani Sordo, šiesty je Chris Atkinson. Smoliarom bol aj tentoraz majster sveta spred dvoch rokov Petter Soberg, keď skončil na nebodovanom desiatom mieste.

Náročnú súťaž dokončilo 39 posádok. Český jazdec Martin Prokop skončil na 31. mieste, keď v lepšom umiestnení mu zabránil technický problém.

Ďalším podujatím seriálu majstrovstiev sveta v rallye bude grécka Rallye Acropolis, ktorá je na programe od 29. mája do 1. júna 2008.

Výsledky Rallye Sardinia

1. S. Loeb3:57:17,2
2. M. Hirvonen+10,6 s
3. J. Latvala+15,3
4. G. Galli+1:42,5 min
5. D. Sordo+2:05,6 min
6. C. Atkinson+5:08,6
7. H. Solberg+6:01,0
8. U. Aava+6:21,3
9. P. Andersson+7:48,7
10. P. Solberg+9:41,0
11. M. Ostberg+9:51,9
12. M. Wilson+10:07,3
13. C. Rautenbach+10:18,6
14. F. Villagra+11:01,3
15. M. Kosciuszko+24:35,7

Priebežné poradie jazdcov

1. M. Hirvonen43
2. S. Loeb40
3. C. Atkinson31
4. J. Latvala24
5. D. Sordó21
6. G. Galli17
7. H. Solberg11
8. P. Solberg9
9. F. Villagra8
10. M. Wilson7
11. C. Rautenbach5
12. F. Duval5

Priebežné poradie tímov

1. Ford71
2. Citroën64
3. Subaru42
4. Stobart34

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.