Rallye Švédska: jasný Hirvonen

Pondelok, 15 február 2010

Tak, a je to tu znovu. WRC – majstrovstvá sveta šialene rýchlych automobilov na prašných či kamenistých cestách, sem-tam na asfalte, ale aj blate a snehu. Súťaž tých najodvážnejších a pre rýchlosť bláznivo zapálených mužov v ich kokpitoch, ktorý stláčajú plynový pedál až k podlahe a vari zo všetkého najviac na tomto svete milujú jazdu "štorcom". Prvou príležitosťou k tomu bola švédska rallye počas posledného víkendu. Celá na snehu, v zamrznutej krajine v okolí mesta Karlstadu.

Rallye Švédska

Úvod tohtoročného trinásťdielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach otvárala švédska rallye prológom na 1,9 km dlhej trati, ktorý vyhral Španiel Sordo pred Francúzom Ogierom a vicemajstrom sveta Fínom Hirvonenom. Obhajca titulu a šsťnásobný majster sveta Loeb z Francúzska skončil vo štvrtkovom prológu štvrtý.

Prológ bol však len diváckou špeciálkou, tie ostatné rýchlostné testy, v ktorých sa rozhoduje o bodoch o titul majstra, sa išli v nasledujúcich troch dňoch. Bolo ich celkom 21 a merali spolu 345 km. Trať bola dlhá celkom 1879 kilometrov. Na štarte sa zišla celá svetová elita, medzi ktorou nechýbal bývalý majster sveta z Fínska Marcus Grönholm (natrvalo ?), ktorý sa vrátil do kolotoča rallye, ani Kimi Käikkönen, ktorý presedlal z monopostu F1 na súťažný automobil.

Prvý deň bolo na programe sedem rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 125 km, z ktorých dve úvodné vyhral Loeb, ale vždy i ba s malým náskokom pre Hirvonenom, Grönholm však ich tempu nestačil. V piatej však Fín zapol naplno a získal na Loeba vyše desať sekúnd. Na treťom mieste sa držal Sordo, Loebov tímový kolega. Grönholm mal problémy s elektronikou svojho Focusa stratil vyše 13 minút a Käikkönen po výlete do snehových závejov viac ako pol hodiny.

Aj počas druhého dňa si suverénne viedol Hirvonen. Potom však prišli svetlé chvíle Loeba, vyhral tri rýchlostné špeciály a znížil Hirvonenov náskok na necelých päť sekúnd. Za nimi sa držal Sordo, až dovtedy, kým sa mu nezačal prehrievať motor a musel tak prepustiť tretiu priečku Fínovi Latvalovi. Pred záverom druhého dňa sa predviedol Grönholm, keď vyhral špeciálku. To sa podarilo aj českému jazdcovi Martinovi Prokopovi, ktorý s Fiestou S2000 po prvý raz v živote získal skalp veľkých jazdcov.

Tretí deň, päť rýchlostiek a posledných 101 ostrých kilometrov malo v nedeľu rozhodnúť o víťazovi švédskej rallye. Rozhodnúť sa malo medzi Hirvonenom a Loebom. Aj keď Francúz vyvinul maximum úsilia, na Fína to na švédskom snehu nestačilo. Pred poslednou 22 kilometrovou skúškou mal však Hirvonen náskok vyše 36 sekúnd a súťaž dokončil ako víťaz. Tretie miesto si udržal jeho tímový kolega Latvala Na štvrtom a ďalších priečkach skončili Sordo, Ogier a Henning Solberg.

Skvelú úspech dosiahli súťažné Fabie S2000. Najlepšie na Fabii dojazdil Švéd Andersson na desiatom mieste vo FIA WRC a vyhral kategóriu S2000. V tejto kategórii sa umiestnili do šiesteho miesta ešte ďalšie dve Fabie S2000 – na štvrtom a piatom mieste, čo hovorí o jasnej vyzretosti súčasnej súťažnej Škody Fabia S2000.

Výsledky

1. Hirvonen/LehtinenFord Focus3:09:30,4 hod.
2. Loeb/ElenaCitroën C4+42,3 s
3. Latvala/AnttilaFord Focus+1:15,4 min.
4. Sordo/MartiCitroën C4+2:41,6
5. Ogier/IngrassiaCitroën C4+4:15,3
6. H. Solberg/MinorFord Focus+5:23,4
7. Wilson/MartinFord Focus+7:53,9
8. ÖstbergAnderssonSubaru Impreza+9:22,2
9. P. Solberg/MillsCitroën C4+10:17,5
10. Andersson/FredrikssonŠkoda Fabia+12:08,9

Poradie jazdcov (po prvej súťaži)

1. Mikko Hirvonen25 b.
2. Sébastien Loeb18
3. Jari-Matti Latvala15
4. Dani Sordó12
5. Sébastien Ogier10
6. Henning Solberg8
7. Matthew Wilson6
8. Mads Östberg4
9. Petter Solberg2
10. P.-G. Andersson1

Poradie tímov – Pohár konštruktérov

1. Ford Abu Dhabi WRT40 b.
2. Citroën Total WRT30
3. Citroën Junior Team14
4. Stobart M-Sport Ford14

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5