Rallye Švédska: na snehu víťazí Latvala

Pondelok, 13 február 2012

Fín Latvala potvrdil na švédskej rallye svoju rýchlosť a v ostatnom čase až aj spoľahlivosť a zvíťazil pred svojim krajanom a bývalým spolujazdcom z Fordu Hirvonenom. Majster sveta Francúz Loeb skončil po jazdeckej chybe z prvého dňa až šiesty.

Latvala
Víťaz Rallye Švédska J.-M. Latvala na Forde Fiesta WRC je na snehu a ľade ako doma

Hirvonen, ktorý už dlhšie útočí na majstrovský titul a ktorý už na švédskom snehu dokázal vyhrať, tentoraz nestačil na Latvalu. Ten už ku koncu minuloročnej sezóny párkrát ukázal Hirvonenovi svoj chrbát, ale keďže bližšie k titulu mal líder z dvojice Fordu, Latvala musel prenechať svoje lepšie postavenie v pretekoch Hirvonenovi. Teraz, keď Hirvonen odišiel k Citroënu, má Latvala zelenú, čo vo Švédsku aj využil a zvíťazil práve pred bývalou jednotkou Fordu. Hirvonen tak nezopakoval vo Švédsku svoje minuloročné víťazstvo.

Švédska rallye sa jazdí od roku 1950. Najprv to bolo v okolí meste Värmland, od roku 1967 Karlstadt, centrom rallye je však Hagfors. Jazdí sa v zime, na snehu a ľade. Aj preto bola vždy doménou severských jazdcov. Až v roku 2004 prelomil tradíciu Francúz Loeb, ktorý švédsku rallye ako prvý neseveran vyhral. Najúspešnejší vo Švédsku bol však Švéd Stig Blomqvist, ktorý tu vyhral sedemkrát, hneď za ním s piatimi prvenstvami je Fín Grönholm.

Súťaž vo Švédsku odštartovala superšpeciálka vo štvrtok v Karlstadte a vyhral ju Španiel Sordo na Mini WRC. To však bolo z jeho strany všetko, v ďalšom priebehu už žiadnu RS nevyhral, navyše v RS 8 ho postihla porucha motora zostal stáť na trati. Piatok sa potom jazdili už klasické rýchlostné skúšky. Latvala sa od začiatku držal na čele priebežného poradia a zostal tam až do cieľa. Priebežne druhý Hirvonen nech robil čo robil, na čelo sa nedostal. Veľký favorit Loeb urobil v prvý deň jazdeckú chybu, dostal sa mimo trať a veľa stratil.

Po prvom dni viedol Lavala pred Hirvonenom, P. Solbergom, Ostbergom, Novikovom a až siedmy bol aktuálny a už osemnásobný majster sveta Loeb. Pekne sa držal Čech Martin Prokop, ktorému patrila deviata priečka. Nič podstatného sa na prvých priečkach neudialo ani počas druhého a tretieho dňa, takže Latvala zvíťazil pred Hirvonenom a zopakoval si tak svoje švédske víťazstvo z roku 2008. Na tretiu priečku poskočil Ostberg, ktorý si vymenil miesto s P. Solbergom. Piaty v cieli bol Rus Novikov a šiesty Loeb. Prokop si udržal deviate miesto.

Seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach bude mať pokračovanie 8. až 11. marca v Mexiku. Trinásťdielny seriál ukončí 8.-11. novembra španielska rallye.

Výsledky Rallye Švédska

1. Jari-Matti Latvala (Fín.)Ford3:18:28,3 hod
2. Mikko Hirvonen (Fín.)Citröen DS3+16,6 s
3. Mads Ostberg (Nór.)Ford+38,8 s
4. Petter Solberg-Chris Patterson (Nór.)Ford Fiesta RS+58,8 s
5. Evgenij Novikov (Rus.)Ford Fiesta RS+1:14,3 min
6. Sébastien Loeb (Fr.)Citröen DS32:55,1 min
...
9. Martin Prokop (ČR)Ford Fiesta RS+5:30,0 min
...
11. Sébastien Ogier (Franc.)Škoda Fabia S2000+7:35,0

Priebežné poradie jazdcov (po druhom z trinástich podujatí)

1. Loeb39 bodov
2. Hirvonen32
3. P. Solberg29
4. Latvala26
5. Novikov21
6. Dani Sordo18
7.Mads Ostberg15
8.Francois Delecour8
9.Henning Solberg6
10.Pierre Campana6
...
13. Prokop4

Latvala Latvala Latvala Víťaz Latvala Hirvonen Švédska rallye
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5