Rallye Švédska: na snehu víťazí Latvala

Pondelok, 13 február 2012

Fín Latvala potvrdil na švédskej rallye svoju rýchlosť a v ostatnom čase až aj spoľahlivosť a zvíťazil pred svojim krajanom a bývalým spolujazdcom z Fordu Hirvonenom. Majster sveta Francúz Loeb skončil po jazdeckej chybe z prvého dňa až šiesty.

Latvala
Víťaz Rallye Švédska J.-M. Latvala na Forde Fiesta WRC je na snehu a ľade ako doma

Hirvonen, ktorý už dlhšie útočí na majstrovský titul a ktorý už na švédskom snehu dokázal vyhrať, tentoraz nestačil na Latvalu. Ten už ku koncu minuloročnej sezóny párkrát ukázal Hirvonenovi svoj chrbát, ale keďže bližšie k titulu mal líder z dvojice Fordu, Latvala musel prenechať svoje lepšie postavenie v pretekoch Hirvonenovi. Teraz, keď Hirvonen odišiel k Citroënu, má Latvala zelenú, čo vo Švédsku aj využil a zvíťazil práve pred bývalou jednotkou Fordu. Hirvonen tak nezopakoval vo Švédsku svoje minuloročné víťazstvo.

Švédska rallye sa jazdí od roku 1950. Najprv to bolo v okolí meste Värmland, od roku 1967 Karlstadt, centrom rallye je však Hagfors. Jazdí sa v zime, na snehu a ľade. Aj preto bola vždy doménou severských jazdcov. Až v roku 2004 prelomil tradíciu Francúz Loeb, ktorý švédsku rallye ako prvý neseveran vyhral. Najúspešnejší vo Švédsku bol však Švéd Stig Blomqvist, ktorý tu vyhral sedemkrát, hneď za ním s piatimi prvenstvami je Fín Grönholm.

Súťaž vo Švédsku odštartovala superšpeciálka vo štvrtok v Karlstadte a vyhral ju Španiel Sordo na Mini WRC. To však bolo z jeho strany všetko, v ďalšom priebehu už žiadnu RS nevyhral, navyše v RS 8 ho postihla porucha motora zostal stáť na trati. Piatok sa potom jazdili už klasické rýchlostné skúšky. Latvala sa od začiatku držal na čele priebežného poradia a zostal tam až do cieľa. Priebežne druhý Hirvonen nech robil čo robil, na čelo sa nedostal. Veľký favorit Loeb urobil v prvý deň jazdeckú chybu, dostal sa mimo trať a veľa stratil.

Po prvom dni viedol Lavala pred Hirvonenom, P. Solbergom, Ostbergom, Novikovom a až siedmy bol aktuálny a už osemnásobný majster sveta Loeb. Pekne sa držal Čech Martin Prokop, ktorému patrila deviata priečka. Nič podstatného sa na prvých priečkach neudialo ani počas druhého a tretieho dňa, takže Latvala zvíťazil pred Hirvonenom a zopakoval si tak svoje švédske víťazstvo z roku 2008. Na tretiu priečku poskočil Ostberg, ktorý si vymenil miesto s P. Solbergom. Piaty v cieli bol Rus Novikov a šiesty Loeb. Prokop si udržal deviate miesto.

Seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach bude mať pokračovanie 8. až 11. marca v Mexiku. Trinásťdielny seriál ukončí 8.-11. novembra španielska rallye.

Výsledky Rallye Švédska

1. Jari-Matti Latvala (Fín.)Ford3:18:28,3 hod
2. Mikko Hirvonen (Fín.)Citröen DS3+16,6 s
3. Mads Ostberg (Nór.)Ford+38,8 s
4. Petter Solberg-Chris Patterson (Nór.)Ford Fiesta RS+58,8 s
5. Evgenij Novikov (Rus.)Ford Fiesta RS+1:14,3 min
6. Sébastien Loeb (Fr.)Citröen DS32:55,1 min
...
9. Martin Prokop (ČR)Ford Fiesta RS+5:30,0 min
...
11. Sébastien Ogier (Franc.)Škoda Fabia S2000+7:35,0

Priebežné poradie jazdcov (po druhom z trinástich podujatí)

1. Loeb39 bodov
2. Hirvonen32
3. P. Solberg29
4. Latvala26
5. Novikov21
6. Dani Sordo18
7.Mads Ostberg15
8.Francois Delecour8
9.Henning Solberg6
10.Pierre Campana6
...
13. Prokop4

Latvala Latvala Latvala Víťaz Latvala Hirvonen Švédska rallye
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."