Rallye Švédska: Rozuzlenie až v závere

Štvrtok, 19 február 2015

Francúz Sebastien Ogier na VW Polo má veľmi vydarený úvod sezóny seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Po víťazstve na úvodnej rallye v Monte Carlo vyhral aj súťaž na severe Európy vo Švédsku. Druhý v cieli bol Belgičan Thierry Neuville na automobily Hyundai i20 a tretí skončil Nór Andreas Mikkelsen na VW polo.

1 Sebastien Ogier
Druhú súťaž seriálu WRC, zasneženú rallye na severe Európy, vyhrali Ogier s Ingrassiom

Dramatická rallye Švédska našla rozuzlenie až v samotnom závere, keď oň bojovali takmer s rovnakými šancami na víťazstvo Belgičan Neuville, Francúz Ogier a Nór Mikkelsen. Ešte pred poslednou rýchlostnou skúškou viedol Mikkelsen pred Ogierom a tretí bol Neuville. Po jazdeckej chybe Mikkelsena a strate štyridsiatich sekúnd sa o víťazovi rozhodovalo len medzi Francúzom a Belgičanom. Ogier dal do posledného meraného úseku všetko, a keďže má aj rýchlejšie auto ako Neuville, mal v cieli rýchlejší čas a celkovo vyhral pred Belgičanom o 6,4 sekundy. Tretie miesto so stratou takmer 40 sekúnd si v konečnom poradí udržal Mikkelsen.

2 Thierry Neuville
Radosť v cieli z druhého miesta vo Švédsku mal Belgičan Thierry Neuville na automobile Hyundai i20 WRC. Druhý je aj v priebežnom poradí po dvoch odjazdených súťažiach.

Ďalší v cieli už strácali na vedúcu trojicu nie sekundy, ale minúty. Štvrtý Estónčan Tänak na Forde Fiesta bol celkovo pomalší takmer dva a pol minúty, piaty Paddon z Nového Zélandu (Hyundai i20) strácal viac ako tri a pol minúty a šiesty britský pilot Evans po tom, ako v poslednej rýchlostnej skúške zišiel z cesty, mal stratu takmer štyri minúty. Česká posádka Prokop-Tománek obsadila celkové ôsme miesto.

Ďalším v poradí tretím podujatím seriálu WRC bude v dňoch od 3. do 8. marca Rallye Mexiko.

Výsledky Rallye Švédska

1. Sebastien Ogier/Julien IngrassiaVW polo R+2:55:30,5 hod
2. Thierry Neuville/Nicolas GilsoulHyundai i20+6,4 s
3. Andreas Mikkelsen/Ola FloeneVW Polo R+39,8
4. Ott Tänak/Raigo MolderFord Fiesta+2:26,0 min
5. Hayden Paddon/John KennardHyundai i20+3:31,3
6. Elfyn Evans/Daniel BarrittFord Fiesta+3:53,0
7. Kris Meeke/Paul NagleCitroën DS3+4:05,8
8. Martin Prokop/Jan TománekFord Fiesta+4:26,0
9. Yurii Protasov/Pavlo CherepinFord Fiesta+5:32,2
10. Mads Östberg/Jonas AnderssonCitroën DS3+6:40,9

Priebežné poradie jazdcov (po 2 podutiach z 13)

1. Sebastien Ogier53
2. Thierry Neuville30
3. Andreas Mikkelsen30
4. Jari-Matti Latvala19
5. Mads Ostberg14
6. Elfyn Evans14
7. Ott Tanak12
8. Hayden Paddon10
9. Kris Meeke10
10. Dani Sordo8
11. Martin Prokop6
12. Sebastien Loeb6
13. Yuriy Protasov2

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.