Rallye: v Turecku najrýchlejší Hirvonen

Streda, 18 jún 2008

Hirvonen a jeho Ford Focus vyhrali tureckú rallye, body za druhé miesto si do Fínska odnáša Latvala s druhým Fordom, Loeb s Citroënom C4 končí v náročnej rallye až tretí a stráca pozíciu lídra priebežného poradia v boji o majstra sveta.

J. M. Latvala S. Loeb

Úvodnú superšpeciálku v Turecku, na ôsmom podujatí seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, síce Francúz Sebastien Loeb vyhral. Na druhý deň však ako prvý jazdec "zametal" trať rýchlostnej skúšky skončil so stratou vyše trinásť sekúnd až na desiatom mieste a v priebežnom poradí klesol na siedme. Takzvané "zametanie", no najmä taktický ťah oboch Fordov, považoval Loeb po troch dňoch bojov za hlavný príčinu svojej prehry. V závere prvého súťažného dňa totiž oba Fordy s Hirvonenom i Latvalom, ktorí boli v tom čase na prvých dvoch miestach, spomalili tak, aby sa Loeb dostal do čela a na druhý deň znovu "zametal". Teda čistil trať, ktorej povrch je pred prejazdom prvého jazdca plný štrku a kamenia, na ktorom pneumatiky nemajú dostatočnú priľnavosť a kĺžu. Jazdec na takejto trati dosť stráca, a tí čo idú za ním, už majú pozametané.

C. Atkinson

Nevďačná rola zametača odsunula Loeba z vedúcej pozície na štvrtú priečku. Hirvonen získal postupne rozhodujúci náskok takmer tridsaťšesť sekúnd. V dramatickom závere Francúz ešte zaútočil, ale na druhého Latvalu mu i tak chýbalo takmer osem sekúnd a na víťaza tureckej rallye Hirvonena vyše dvadsaťpäť. Štvrté miesto si z Turecka do rodného Španielska odniesol Dani Sordo, Loebov tímový kolega. Piaty skončil Henning Solberg a šiesty jeho starší brat a bývalý majster sveta Petter Solberg. Dve posledné bodované miesta, siedme a ôsme, patria Angličanovi Mathevovi Wilsonovi a jazdcovi zo Zimbabwe Conradovi Rautenbachovi.

Teraz majú jazdci a tímy sedemtýždňovú prestávku. Po nej bude seriál majstrovstiev sveta pokračovať deviatym podujatím. Je ním fínska rallye a jazdiť sa bude v dňoch 15. až 17 augusta.

Výsledky Rallye Turecka

1. M. Hirvonen 4:42:07,1 hod
2. J. M. Latvala +7,9 s
3. S. Loeb +25,7
4. D. Sordo +2:25,6 min
5. H. Solberg +2:33,7
6. P. Solberg +2:48,2
7. M. Wilson +4:24,2
8. C. Rautenbach +7:46,7
9. F. Villagra +9:34,1
10. B. Clark +14:48,8

Priebežné poradie jazdcov

1. M. Hirvonen 59 bodov
2. S. Loeb 56
3. J. Latvala 34
4. C. Atkinson 31
5. D. Sordó 30
6. P. Solberg 20
7. G. Galli 17
8. H. Solberg 16
9. M. Wilson 12
10. F. Villagra 8
11. C. Rautenbach 6
12. U. Aava 6
13. F. Duval 5
14. A. Mikkelsen 4
15. T. Gardemeister 2

Priebežné poradie tímov

1. Ford 99 bodov
2. Citroën 90
3. Subaru 53
4. Stobart 41
5. Munchi's 19
6. Suzuki 10

Autor: J. Goldberger
Foto: wrcturkey.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.