Rallye V. Británie: Loeb majstrom sveta

Pondelok, 26 október 2009

Posledná súťaž seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach rozhodla o tom, že titul majstra sveta získal Francúz Sebastien Loeb so spolujazdcom Danielom Elenom. Už po šiesty raz, a to v rade za sebou. Tak vynikajúcu sériu nezaznamenala vo svojej histórii žiadna motoristická disciplína. Fenomenálny Francúz na Citroëne C4 WRC však o poslednú poctu musel vo Walese, kde sa posledná tohtoročná rallye jazdila, veľmi tvrdo bojovať, pretože v pribežnom poradí viedol Fín Mikko Hirvonen na Forde Focus o jeden bod práve pred Loebom. O všetkom sa teda rozhodovalo na britských ostrovoch.

Sébastien LOEB
Francúzska posádka Loeb-Elena získala vo V. Británii šiesty titul majstrov sveta

Na štrkovitých úzkych lesných cestách, navyše kropených dažďom, lepšie začal Hirvonen, keď vyhral veľmi tesne prvý rýchlostný test. V ďalších však dominoval Loeb. Po dvoch dňoch jazdenia a 12 rýchlostných skúškach mal Loeb pomerne nebývalý náskok vyše tridsať sekúnd. Hirvonen si sťažoval, že viac zo svojho Fucusa nedokáže dostať, že nevie v čom to je, ale že je z toho dosť nešťastný. Tretí súťažný deň musel Hirvonen, ak chcel ešte pomýšľať na titul, vložiť do posledných štyroch rýchlostných skúšok všetko svoje umenie a vyžmýkať z auta aj to, čo v ňom nie je. Sčasti sa mu to začalo aj dariť. V druhej nedeľňajšej skúške bol od Loeba rýchlejší o vyše 11 sekúnd.

V nasledujúcom teste ho však stretlo niečo neobvyklé, keď vo veľkej rýchlosti po dlhom skoku na jednom z horizontov to nevydržala kapota motora, odchýlila sa a nebolo cez ňu vidieť na trať. Nevyhnutná zastávka na odstránenie nepotrebného kusa plechu si vyžiadala vyše minútovú stratu a bolo po nádeji na titul. Hirvonen sa však ani potom nevzdal a na poslednej 16. RS získal na Loeba, ktorý si však už bol istý svojim víťazstvom, takmer dvadsať sekúnd. Tým však znížil svoju stratu na minútu a šesť sekúnd a skončil druhý, presne o sekundu pred druhým jazdcom Citroënu Danim Sordom, ktorý bol v cieli tretí.

Sébastien LOEB
Sebastienovi Loebovi prinieslo 54. víťazstvo v seriáli WRC šiesty titul majstra sveta

Štvrtý skončil Petter Solberg so stratou o málo vyššou ako dvadsať sekúnd, takže na vytúžené pódium sa nedostal. Piaty bol jeho brat Henning Solberg a šiesty Matthew Wilson. Posledný dvaja sa dostali pred dovtedy piateho Ogiera po tom, čo tento mladý Francúz pred koncom rallye havaroval. Nedarilo sa ani druhému továrenskému jazdcovi Forda Jari-Matti Latvalovi. Aj keď Fín ako všetci severskí jazdci sú špecialisti na štrkovité trate, táto mu vyložene nesadla, jazdil pomalé časy a skončil až siedmy. Posledný bod za ôsme miesto získal africký jazdec Conrad Rautenbach.

Výsledky Rallye Veľkej Británie

1. Sébastien LOEB3:16:25,4 hod
2. Mikko HIRVONEN+1:06,1 min
3. Dani SORDO+1:07,1
4. Petter SOLBERG+1:28,1
5. Henning SOLBERG+6:28,0
6. Matthew WILSON+7:46,0
7. Jari-Matti LATVALA+12:11,9
8. Conrad RAUTENBACH+14:27,8
9. Eyvind BRYNILDSEN+22:22,7
10. Armindo ARAÚJO+24:18,8
11. Martin PROKOP+24:31,6
12. Steve PEREZ+24:39,3
13. Aaron BURKART+24:56,5
14. Toshi ARAI+26:10,6
15. Martin SEMERAD+27:14,9

Konečné poradie jazdcov v seriáli majstrovstiev sveta

1. S. LOEB93 b.
2. M. HIRVONEN92
3. D. SORDO64
4. J-M LATVALA41
5. P. SOLBERG35
6. H. SOLBERG33
7. M. WILSON28
8. S. OGIER24
9. F. VILLAGRA16
10. C. RAUTENBACH9
11. M. OSTBERG7
12. K. AL-QASSIMI6
13. E. NOVIKOV4
14. C. ATKINSON4
15. M. RANTANEN4

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroen167 b.
2.Ford140
3. Stobart80
4. CitroenJunior team47
5. Munchi's FordTeam23

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.