Rallye V. Británie: Loeb majstrom sveta

Pondelok, 26 október 2009

Posledná súťaž seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach rozhodla o tom, že titul majstra sveta získal Francúz Sebastien Loeb so spolujazdcom Danielom Elenom. Už po šiesty raz, a to v rade za sebou. Tak vynikajúcu sériu nezaznamenala vo svojej histórii žiadna motoristická disciplína. Fenomenálny Francúz na Citroëne C4 WRC však o poslednú poctu musel vo Walese, kde sa posledná tohtoročná rallye jazdila, veľmi tvrdo bojovať, pretože v pribežnom poradí viedol Fín Mikko Hirvonen na Forde Focus o jeden bod práve pred Loebom. O všetkom sa teda rozhodovalo na britských ostrovoch.

Sébastien LOEB
Francúzska posádka Loeb-Elena získala vo V. Británii šiesty titul majstrov sveta

Na štrkovitých úzkych lesných cestách, navyše kropených dažďom, lepšie začal Hirvonen, keď vyhral veľmi tesne prvý rýchlostný test. V ďalších však dominoval Loeb. Po dvoch dňoch jazdenia a 12 rýchlostných skúškach mal Loeb pomerne nebývalý náskok vyše tridsať sekúnd. Hirvonen si sťažoval, že viac zo svojho Fucusa nedokáže dostať, že nevie v čom to je, ale že je z toho dosť nešťastný. Tretí súťažný deň musel Hirvonen, ak chcel ešte pomýšľať na titul, vložiť do posledných štyroch rýchlostných skúšok všetko svoje umenie a vyžmýkať z auta aj to, čo v ňom nie je. Sčasti sa mu to začalo aj dariť. V druhej nedeľňajšej skúške bol od Loeba rýchlejší o vyše 11 sekúnd.

V nasledujúcom teste ho však stretlo niečo neobvyklé, keď vo veľkej rýchlosti po dlhom skoku na jednom z horizontov to nevydržala kapota motora, odchýlila sa a nebolo cez ňu vidieť na trať. Nevyhnutná zastávka na odstránenie nepotrebného kusa plechu si vyžiadala vyše minútovú stratu a bolo po nádeji na titul. Hirvonen sa však ani potom nevzdal a na poslednej 16. RS získal na Loeba, ktorý si však už bol istý svojim víťazstvom, takmer dvadsať sekúnd. Tým však znížil svoju stratu na minútu a šesť sekúnd a skončil druhý, presne o sekundu pred druhým jazdcom Citroënu Danim Sordom, ktorý bol v cieli tretí.

Sébastien LOEB
Sebastienovi Loebovi prinieslo 54. víťazstvo v seriáli WRC šiesty titul majstra sveta

Štvrtý skončil Petter Solberg so stratou o málo vyššou ako dvadsať sekúnd, takže na vytúžené pódium sa nedostal. Piaty bol jeho brat Henning Solberg a šiesty Matthew Wilson. Posledný dvaja sa dostali pred dovtedy piateho Ogiera po tom, čo tento mladý Francúz pred koncom rallye havaroval. Nedarilo sa ani druhému továrenskému jazdcovi Forda Jari-Matti Latvalovi. Aj keď Fín ako všetci severskí jazdci sú špecialisti na štrkovité trate, táto mu vyložene nesadla, jazdil pomalé časy a skončil až siedmy. Posledný bod za ôsme miesto získal africký jazdec Conrad Rautenbach.

Výsledky Rallye Veľkej Británie

1. Sébastien LOEB3:16:25,4 hod
2. Mikko HIRVONEN+1:06,1 min
3. Dani SORDO+1:07,1
4. Petter SOLBERG+1:28,1
5. Henning SOLBERG+6:28,0
6. Matthew WILSON+7:46,0
7. Jari-Matti LATVALA+12:11,9
8. Conrad RAUTENBACH+14:27,8
9. Eyvind BRYNILDSEN+22:22,7
10. Armindo ARAÚJO+24:18,8
11. Martin PROKOP+24:31,6
12. Steve PEREZ+24:39,3
13. Aaron BURKART+24:56,5
14. Toshi ARAI+26:10,6
15. Martin SEMERAD+27:14,9

Konečné poradie jazdcov v seriáli majstrovstiev sveta

1. S. LOEB93 b.
2. M. HIRVONEN92
3. D. SORDO64
4. J-M LATVALA41
5. P. SOLBERG35
6. H. SOLBERG33
7. M. WILSON28
8. S. OGIER24
9. F. VILLAGRA16
10. C. RAUTENBACH9
11. M. OSTBERG7
12. K. AL-QASSIMI6
13. E. NOVIKOV4
14. C. ATKINSON4
15. M. RANTANEN4

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroen167 b.
2.Ford140
3. Stobart80
4. CitroenJunior team47
5. Munchi's FordTeam23

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.