Pondelok, 26 október 2009
Posledná súťaž seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach rozhodla o tom, že titul majstra sveta získal Francúz Sebastien Loeb so spolujazdcom Danielom Elenom. Už po šiesty raz, a to v rade za sebou. Tak vynikajúcu sériu nezaznamenala vo svojej histórii žiadna motoristická disciplína. Fenomenálny Francúz na Citroëne C4 WRC však o poslednú poctu musel vo Walese, kde sa posledná tohtoročná rallye jazdila, veľmi tvrdo bojovať, pretože v pribežnom poradí viedol Fín Mikko Hirvonen na Forde Focus o jeden bod práve pred Loebom. O všetkom sa teda rozhodovalo na britských ostrovoch.

Na štrkovitých úzkych lesných cestách, navyše kropených dažďom, lepšie začal Hirvonen, keď vyhral veľmi tesne prvý rýchlostný test. V ďalších však dominoval Loeb. Po dvoch dňoch jazdenia a 12 rýchlostných skúškach mal Loeb pomerne nebývalý náskok vyše tridsať sekúnd. Hirvonen si sťažoval, že viac zo svojho Fucusa nedokáže dostať, že nevie v čom to je, ale že je z toho dosť nešťastný. Tretí súťažný deň musel Hirvonen, ak chcel ešte pomýšľať na titul, vložiť do posledných štyroch rýchlostných skúšok všetko svoje umenie a vyžmýkať z auta aj to, čo v ňom nie je. Sčasti sa mu to začalo aj dariť. V druhej nedeľňajšej skúške bol od Loeba rýchlejší o vyše 11 sekúnd.
V nasledujúcom teste ho však stretlo niečo neobvyklé, keď vo veľkej rýchlosti po dlhom skoku na jednom z horizontov to nevydržala kapota motora, odchýlila sa a nebolo cez ňu vidieť na trať. Nevyhnutná zastávka na odstránenie nepotrebného kusa plechu si vyžiadala vyše minútovú stratu a bolo po nádeji na titul. Hirvonen sa však ani potom nevzdal a na poslednej 16. RS získal na Loeba, ktorý si však už bol istý svojim víťazstvom, takmer dvadsať sekúnd. Tým však znížil svoju stratu na minútu a šesť sekúnd a skončil druhý, presne o sekundu pred druhým jazdcom Citroënu Danim Sordom, ktorý bol v cieli tretí.

Štvrtý skončil Petter Solberg so stratou o málo vyššou ako dvadsať sekúnd, takže na vytúžené pódium sa nedostal. Piaty bol jeho brat Henning Solberg a šiesty Matthew Wilson. Posledný dvaja sa dostali pred dovtedy piateho Ogiera po tom, čo tento mladý Francúz pred koncom rallye havaroval. Nedarilo sa ani druhému továrenskému jazdcovi Forda Jari-Matti Latvalovi. Aj keď Fín ako všetci severskí jazdci sú špecialisti na štrkovité trate, táto mu vyložene nesadla, jazdil pomalé časy a skončil až siedmy. Posledný bod za ôsme miesto získal africký jazdec Conrad Rautenbach.
Výsledky Rallye Veľkej Británie
| 1. Sébastien LOEB | 3:16:25,4 hod |
| 2. Mikko HIRVONEN | +1:06,1 min |
| 3. Dani SORDO | +1:07,1 |
| 4. Petter SOLBERG | +1:28,1 |
| 5. Henning SOLBERG | +6:28,0 |
| 6. Matthew WILSON | +7:46,0 |
| 7. Jari-Matti LATVALA | +12:11,9 |
| 8. Conrad RAUTENBACH | +14:27,8 |
| 9. Eyvind BRYNILDSEN | +22:22,7 |
| 10. Armindo ARAÚJO | +24:18,8 |
| 11. Martin PROKOP | +24:31,6 |
| 12. Steve PEREZ | +24:39,3 |
| 13. Aaron BURKART | +24:56,5 |
| 14. Toshi ARAI | +26:10,6 |
| 15. Martin SEMERAD | +27:14,9 |
Konečné poradie jazdcov v seriáli majstrovstiev sveta
| 1. S. LOEB | 93 b. |
| 2. M. HIRVONEN | 92 |
| 3. D. SORDO | 64 |
| 4. J-M LATVALA | 41 |
| 5. P. SOLBERG | 35 |
| 6. H. SOLBERG | 33 |
| 7. M. WILSON | 28 |
| 8. S. OGIER | 24 |
| 9. F. VILLAGRA | 16 |
| 10. C. RAUTENBACH | 9 |
| 11. M. OSTBERG | 7 |
| 12. K. AL-QASSIMI | 6 |
| 13. E. NOVIKOV | 4 |
| 14. C. ATKINSON | 4 |
| 15. M. RANTANEN | 4 |
Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
| 1. Citroen | 167 b. |
| 2.Ford | 140 |
| 3. Stobart | 80 |
| 4. CitroenJunior team | 47 |
| 5. Munchi's FordTeam | 23 |








