Rallye Wales: Ďalší triumf Sebastiena Ogiera

Utorok, 01 november 2016

Francúz Sebastien Ogier nadviazal na šnúru víťazstiev a po nemeckej a korzickej rallye a víťazstve v Katalánsku vyhral tento víkend aj na britských ostrovoch Rallye Wales, trináste podujatie seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC. Druhý skončil Estónec Ott Tänak a tretí Belgičan Thierry Neuville.

Sebastien Ogier
Sebastien Ogier si z britských ostrovov odnáša domov už šieste tohtoročné víťazstvo

Rallye Wales Veľkej Británie je každoročne jednou z najnáročnejších z celého kalendára WRC. V tomto roku jej trasa bola najdlhšia za posledné roky. Posádky čakalo spolu 22 rýchlostných skúšok, pričom povrch tratí bol veľmi rôznorodý. Najväčšie nebezpečenstvo predstavovali blatisté úseku, ktorých bolo neúrekom. Aj tam, kde bol štrk, nechýbalo šmykľavé blato, a to predstavovalo zradné úseky, takže piloti súťažných strojov mali plné ruky i nohy práce.

Víťaz Sebastien Ogier s Volkswagenom Polo-R si v priebehu rallye vytvoril náskok, ktorý si v závere už iba kontroloval a nechcel urobiť chybu a prísť o víťazstvo. Bolo šťastím, že rallye mala "len" 22 rýchlostných skúšok, pretože naňho silne útočil Estónec Ott Tänak na Forde Fiesta.

Estónec vyhral posledných šesť skúšok, 17. síce len o 0,6 sekundy, ďalšie však už ukrajovali z Ogierovho náskoku od 3,5 po 6,6 sekundy. Nakoniec Ogier britskú rallye vyhral s náskokom o 10,2 sekundy, Estónec bol druhý a je to jeho najlepší tohtoročný výsledok.

Ogier zaznamenal na britských ostrovoch v tohtoročnom seriáli už svoje šieste víťazstvo. Získal v predstihu už štvrtý titul majstra sveta a pokračuje vo francúzskej nadvláde v automobilovom súťažnom športe. Pred ním vládol v rallye jeho krajan Sebastien Loeb, ktorý získal nepretržite 9krát za sebou titul majstra sveta.

"Je to šialené. Cesty sú naozaj klzké, sú tu veľmi ťažké podmienky," povedal Tänak. "Nechcem príliš riskovať, chcem však jazdiť na maximum, ale nechcem robiť žiadne chyby. V poslednej rýchlostnej skúške som mal dobrý pocit i rytmus. Užíval som si to."

Aj Ogier tvrdo tlačil na plyn, nepripúšťal si však Tänakov tlak, ale nazbierané sekundy si za každú cenu chcel na šmykľavých cestách udržať. "Stále jazdím na limite," povedal Ogier. "Nesmiem strácať, musím si náskok udržať."

Belgičan Thierry Neuville obsadil so svojim hyundaiom tretie miesto napriek menšej jazdeckej chybe v 17. RS dlhej 7,7 kilometra, keď bol pri vjazde do vlásenky príliš široký. Napriek tomu sa udržal o 12,3 sekundy pred svojím tímovým kolegom Haydenom Paddonom, ktorý skončil piaty.

Kris Meeke s Citroënom DS3 bol piaty. Posťažoval si, že klzká trať sa dala na niektorých miestach porovnať s ľadom. Dani Sordo skončil šiesty v ďalšom i20. Fín Jari-Matti Latvala na VW Polo-R bol siedmy a Nór Mads Östberg na Forde Fiesta RS ôsmy.

Na Rallye Wales malo zastúpenie aj Slovensko posádkou Martin Kočí – Lukáš Kostka. V absolútnom poradí boli na 26. mieste. Vyhrali však kategóriu Junior WRC s náskokom 2:05 min pred talianskou posádkou Tempestini – Bernacchini, ktorí sedlali rovnako ako Slováci Citroën DS3.

Posledný diel seriálu sa bude jazdiť od 17. do 20. novembra v Austrálii.

Výsledky Rallye Wales

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:14:30,2 hod
2. Ott TänakEst./Ford Fiesta RS+10,2 s
3. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+1:35,4 min
4. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:54,9
5. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+2:35,2
6. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+4:02,6
7. M.M. LatvalaFín./VW Polo-R+4:28,3
8. Mats ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+4:38,3
9. Stephane LefebvreFranc./Citroën DS3+7:12,2
10. Eric CamilliFranc./Ford Fiesta RS+8:19,3
...
28. Martin KočíSR/Citroën DS3+33:17,2

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier247 bodov
2. Thierry Neuville143
3. Andreas Mikkelsen (Nór./VW Polo-R)129
4. Hayden Paddon126
5. Dani Sordo119
6. Jari-Matti Latvala110
7. Mads Östberg (Nór./Ford Fiesta RS)94
8. Ott Tänak82
9. Kris Meeke64
10. Craig Breen (Ír./Citroën DS3)36

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen355 bodov
2. Hyundai285
3. M-Sport154
4. Volkswagen II138
5. Hyundai II120
6. DMack Ford76
7. Jihocar ČR18

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.