Rallye Wales: Vyhral kráľ Ogier

Sobota, 21 november 2015

Rallye Wales, trinásty diel seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, ukončil boj automobilových posádok na rozbitých šotolinových, ale aj vybraných asfaltových cestách troch kontinentov tohto sveta. Len Ázia a Afrika nemali svoje zastúpenie v kalendári jednej z najťažších automobilových disciplín, nič to však nemení na dramatickosti boja o majstra sveta, najmä v súťažení jednotlivcov.

1 Sebastien Ogier
Francúz Sebastien Ogier zvládol aj náročnú Rallye Wales a ôsmy raz v tejto sezóne vyhral

Víťazi v súťažení jednotlivcov, resp. posádok, rovnako aj v tímoch o Pohár konštruktérov, boli známi už dávnejšie. Francúzska posádka Sebastien Ogier – Julien Ingrassia na Volkswagene Polo R obhájila titul a už po tretí raz sa stali majstrami sveta. Titul obhájil aj tím Volkswagen, keď jeho druhú posádku tvorili Fíni Jari-Matti Latvala s Miikkom Anttilom. To znížilo dramatickosť záveru seriálu, nie však nasadenie s akým bojovali nie iba tieto dve posádky továrenského tímu VW, ale aj tretí člen tímu VW Nór Mikklesen, tiež Španiel Sordo, Belgičan Neuville a Novozélanďan Poddon, ktorí sedlali Hyundai i20.

Skvelí nielen na ostrovnej rallye, ale v celej sezóne 2015 boli aj Kriss Meeke s Nórom Östbergom na Citroëne DS3, či Brit Evans na Forde Fiesta. O dobré výsledky sa pre Česko staral aj osamelý jihlavský jazdec Martin Prokop na Forde Fiesta. Na rovnakom aute jazdil aj Poliak Robert Kubica, ktorý mal na viac ako dosiahol, ale jeho divoká jazda sa väčšinou končila kotrmelcami. Poliak mal rýchlosť na prvú päticu či šesticu jazdcov, ale jeho spoľahlivosť nestačila často na ani prvú dvadsiatku. Najmä preto získal v 13 podujatiach len 11 bodov a celkove skončil na 12. mieste.

Welšská rallye, posledná z tohtoročného seriálu, v podstate už o ničom dôležitom nerozhodovala, napriek tomu bola vrcholne dramatická. Sebastien Ogier víťazstvom na britskej pôde iba potvrdil svoje celkové prvenstvo v seriáli. Svoje VW Polo R doviedol do cieľa víťazne po veľkom boji s Britom Krisom Meeke a Nórom Mikkelsenom, ktorí skončili na druhom a treťom mieste s odstupom 26, resp 36 sekúnd.

2 Kris Meeke
Druhý na Rallye Wales skončil Brit Kris Meeke a v konečnom hodnotení sezóny je piaty

Štvrtý Španiel Dani Sordo z tímu Hyundai bol pomalší ako víťazný Ogier o 3:51,3 min. a piaty Novozélanďan Hayden Paddon z rovnakého družstva mal na víťaza stratu vyše troch minút. Poliak Robert Kubica (Ford Fiesta) bol deviaty a toto umiestnenie zopakoval v tomto roku po tretí raz. Čech Martin Prokop bol až 21. a je to spomedzi súťaží, ktoré dokončil, jeho najhoršie umiestnenie, keďže väčšinou končil do siedmeho miesta.

Sebastien Ogier viedol na trojdňovej rallye, ktorá sa išla za najhorších podmienok roka, od začiatku až do jej cieľa. Sťažovalo ju počasie, ako prívalové dažde a víchrice, ale aj zrádne štrkovité cesty v lesoch severného a stredného Walesu. Aj za týchto podmienok si dokázal udržať svoje Polo R na ceste. Jazdil bez chýb, vyrovnane a bez zaváhania, najmä vďaka tomu zaslúžene zvíťazil.

Opatrnejší bol Brit Kris Meeke na Citroëne DS3, podal však perfektný výkon, neriskoval, neodhodlal sa ponaháňať lídra Ogiera, čo mu vynieslo na britských ostrovoch druhé miesto. Za ním na treťom mieste skončil Nór Mikkelsen, ale to mu nestačilo na to, aby v šampionáte skončil druhý a odsunul z neho Fína Latvalu, ktorý bol po problémoch na trati v cieli až na 51. mieste so stratou viac ako hodinu a 24 minút. Štvrté a piate miesta obsadili jazdci tímu Hyundai Sordo a Paddon na i20 WRC. Radosť pre ostrovných fanúšikov vykresal šiestym miestom 26-ročný Brit Evans na Forde Fiesta.

3 E. Evans
Brit Elfyn Evans urobil radosť ostrovným fanúšikom a divákom, keď obsadil šieste miesto

Z eletných jazdcov súťaž nedokončil po havárii Belgičan Neuville na vozidle Hyundai i20, ani Estónčan Tänak v čase, keď bol priebežne na štvrtom mieste a bojoval o pódiové umiestnenie.

Tímy súťažili o Pohár konštruktérov, ktorý vyhral suverénne Volkswagen I s jazdcami Orierom a Latvalom. Druhý skončil veľmi tesne Citroën pred Hyundaiom, o čom sa rozhodlo práve vo Walese. Na štvrtej priečke je M-Sport WRT s autami Ford Fiesta a piaty druhý tím Volkswagenu. Český Jipocar CNT obsadil s jedinou posádkou Prokop-Tománek ôsme miesto.

4 Tím Volkswagen
Víťaz Pohára konštruktérov, tím Volkswagen I, vyhral presvedčivo pred tímom Citroënu

Budúci ročník rallye WRC bude mať o jedno podujatie viac ako ten tohtoročný, teda štrnásť. Odštartuje ho Rallye Monte Carlo 22.-24. januára 2016 a ukončí austrálska rallye 18. až 20. novembra. Novinkou je čínska rallye, ktorá sa bude jazdiť 9. až 11. septermbra 2016.

Výsledky Rallye Írska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo R3:03:02,0 s
2. Kris MeekeV. Brit./Citroën DS3+ 26,0s
3. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+ 36,2s
4. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+ 2:51,3 min
5. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+ 3:00,5
6. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta+ 3:09,1
7. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+ 4:28,4
8. Stephane LefebvreFranc./Citroën DS3+ 5:38,4
9. Robert KubicaPol./Ford Fiesta+ 6:22,7
10. Lorenzo BertelliTal./Ford Fiesta+ 8:05,0
...
21. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+27:50,7

Konečné poradie jazdcov (po 13 podujatiach)

1. Sebastien Ogier263 bodov
2. Jari-Matti Latvala183
3. Andreas Mikkelsen171
4. Mads Östberg116
5. Kris Meeke112
6. Thierry Neuville90
7. Elfyn Evans89
8. Dani Sordo89
9. Hayden Paddon84
10. Ott Tänak63
11. Martin Prokop39

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen Motorsport414 bodov
2. Citroen Total Abu Dhabi WRT230
3. Hyundai Motorsport224
4. M-Sport World Rally Team181
5. Volkswagen Motorsport II131
6. Hyundai Mobis World Rally Team67
7. Jipocar Czech National Team51
8. F.W.R.T.13

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.