Škoda Fabia R5 kraľuje svetovým seriálom

Pondelok, 21 máj 2018

Úspešný príbeh špeciálu Škoda Fabia R5, ktorý je najúspešnejším súťažným automobilom v histórii Škoda Auto, pokračuje. V minuloročnej sezóne 89 privátnych tímov z 30 krajín vyhralo s automobilom Fabia R5 celkom 414 súťaží a získalo 14 národných titulov.

1 Skoda Fabia R5
Obratná, rýchla a dobre ovládateľná Škoda Fabia R5 slávi vo svete úspechy

V týchto dňoch dodala mladoboleslavská automobilka súťažný špeciál s poradovým číslom 200 súkromnému tímu SRT z Litvy. Jeho novým majiteľom je Marcis Kenavs z Litvy, riaditeľ zákazníckeho tímu Škoda Sports Racing Technologies (SRT). Litovčan si v Mladej Boleslavi prevzal kľúče už od svojho šiesteho automobilu Fabia R5.

Špeciál Škoda Fabia R5 sa stal úspešným hneď po svojej homologizácii 1. apríla 2015. Tímy, ako je napríklad aj tím SRT z Litvy, súťažia s vozidlami Fabia R5 doslova na celom svete. Úspešný súťažný automobil však predstavuje nielen vynikajúci pretekársky stroj a je aj úspešným obchodným artiklom, ale sa stal aj etalónom svojej kategórie.

V roku 2017 boli posádky na autách Škoda Fabia R5 na majstrovstvách sveta rallye WRC2 a regionálnych a národných šampionátoch k neporazeniu. Aj teraz, počas piatich mesiacov sezóny 2018, posádky továrenského tímu Škoda Motorsport zvíťazili v štyroch z piatich odjazdených súťaží svetového šampionátu kategórie WRC2 a vedú aj v priebežnom poradí.

2 Skoda Fabia R5
Škoda Fabia R5 ako jedinečný súťažný rallye automobil kraľuje v seriáli WRC2

Najúspešnejšou sezónou tímu Škoda Motorsport bol rok 2017. Pontus Tidemand so spolujazdcom Jonasom Anderssonom vybojovali titul majstrov sveta kategórie WRC 2 a Škoda získala majstrovský titul v hodnotení tímov WRC2. Majstri Českej republiky Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom sú pomyselne na špici medzi posádkami, ktoré v súťažiach na celom svete získali 14 národných titulov. Úspechy dosiahla Fabia R5 aj na kontinentálnych šampionátoch v Ázii, v Pacificu, v južnej Amerike a Afrike.

Doteraz bolo 89 zákazníkom z 30 krajín dodaných 200 súťažných špeciálov Fabia R5. Doteraz vyhrali dovedna 414 rallye v 57 krajinách. Škoda ponúka v súčasnosti svojim zákazníckym tímom možnosť zdokonalenia preplňovaného motora Fabia R5 s objemom 1,6litra, ktoré prinesú lepší priebeh krútiaceho momentu a zvýšenie výkonu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.