Škoda Fabia R5 kraľuje svetovým seriálom

Pondelok, 21 máj 2018

Úspešný príbeh špeciálu Škoda Fabia R5, ktorý je najúspešnejším súťažným automobilom v histórii Škoda Auto, pokračuje. V minuloročnej sezóne 89 privátnych tímov z 30 krajín vyhralo s automobilom Fabia R5 celkom 414 súťaží a získalo 14 národných titulov.

1 Skoda Fabia R5
Obratná, rýchla a dobre ovládateľná Škoda Fabia R5 slávi vo svete úspechy

V týchto dňoch dodala mladoboleslavská automobilka súťažný špeciál s poradovým číslom 200 súkromnému tímu SRT z Litvy. Jeho novým majiteľom je Marcis Kenavs z Litvy, riaditeľ zákazníckeho tímu Škoda Sports Racing Technologies (SRT). Litovčan si v Mladej Boleslavi prevzal kľúče už od svojho šiesteho automobilu Fabia R5.

Špeciál Škoda Fabia R5 sa stal úspešným hneď po svojej homologizácii 1. apríla 2015. Tímy, ako je napríklad aj tím SRT z Litvy, súťažia s vozidlami Fabia R5 doslova na celom svete. Úspešný súťažný automobil však predstavuje nielen vynikajúci pretekársky stroj a je aj úspešným obchodným artiklom, ale sa stal aj etalónom svojej kategórie.

V roku 2017 boli posádky na autách Škoda Fabia R5 na majstrovstvách sveta rallye WRC2 a regionálnych a národných šampionátoch k neporazeniu. Aj teraz, počas piatich mesiacov sezóny 2018, posádky továrenského tímu Škoda Motorsport zvíťazili v štyroch z piatich odjazdených súťaží svetového šampionátu kategórie WRC2 a vedú aj v priebežnom poradí.

2 Skoda Fabia R5
Škoda Fabia R5 ako jedinečný súťažný rallye automobil kraľuje v seriáli WRC2

Najúspešnejšou sezónou tímu Škoda Motorsport bol rok 2017. Pontus Tidemand so spolujazdcom Jonasom Anderssonom vybojovali titul majstrov sveta kategórie WRC 2 a Škoda získala majstrovský titul v hodnotení tímov WRC2. Majstri Českej republiky Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom sú pomyselne na špici medzi posádkami, ktoré v súťažiach na celom svete získali 14 národných titulov. Úspechy dosiahla Fabia R5 aj na kontinentálnych šampionátoch v Ázii, v Pacificu, v južnej Amerike a Afrike.

Doteraz bolo 89 zákazníkom z 30 krajín dodaných 200 súťažných špeciálov Fabia R5. Doteraz vyhrali dovedna 414 rallye v 57 krajinách. Škoda ponúka v súčasnosti svojim zákazníckym tímom možnosť zdokonalenia preplňovaného motora Fabia R5 s objemom 1,6litra, ktoré prinesú lepší priebeh krútiaceho momentu a zvýšenie výkonu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.