Slováci na rakúskej rallye tretí

Streda, 04 máj 2016

Slovenské posádky Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou a Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom si uplynulý víkend vyskúšali pre nich novú rallye – zajazdili si tretie kolo rakúskeho národného šampionátu, ktoré je zároveň súčasťou Stredoeurópskej trofeje FIA.

1 Majercák s Fiestou
Skok cez horizont pre Majerčáka s Vejačkovou bol najväčší v ich doterajšej kariére

Rakúska rallye Opel Wechelland Rallye 2016 s centrom v rakúskom Pinggau priniesla slovenským posádkam nové skúsenosti, ale aj cenné body. Súťaž sa konala počas uplynulého víkendu, merala 164 kilometrov, z ktorých až 123 kilometrov boli rýchlostné skúšky. Sneh, voda, šotolina, teda štrkové cesty, veľmi unikátny asfalt a špecifický charakter tratí si zahrali s posádkami rovnako ako v niektorých prípadoch aj štrajkujúca technika.

Keď je koniec dobrý, potom je všetko dobré. To si na konci rallye mohla povedať posádka Vlastimil Majerčák – Michaela Vejačková s Fordom Fiesta R5 EVO, keď si pripísali na svoje konto 3. miesto vozidiel R5 v rámci Stredoeurópskej trofeje FIA. Pre druhú posádku s vodičom Tomášom Fuskom a spolujazdcom Jakubom Slovákom bola rallye v Rakúsku prvá veľká skúsenosť na zahraničnej rallye, zvládli ju s prehľadom a posádke patrí 5. miesto vo svojej triede predokoliek s Peugeotom 208 VTi R2.

Rallye priniesla pre posádku Majerčák – Vejačková tiež najväčší skok, aký táto posádka kedy zažili. Hovorí o nej jazdec Vlastimil Majerčák: "Absolvoval som najväčší i najlepší skok v živote na rallye. Prvý prejazd cez horizont sme išli opatrnejšie. Pri druhom sa nám stratila cesta a pred nami bol len vzdialený obzor! Ale bola to celkom fajn zábava."

1 Majercák s Fiestou 2 Peugeot s Fuskom 3 Majercák - Vejacková
Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.