Švédska rallye: od dnes, na snehu

Štvrtok, 07 február 2008

Kolotoč tohtoročných svetových rallye rozbehlo Monte Carlo. Netradične, bez snehu. Vo Švédsku však sneh je. Vyhrá na ňom tradične severan?

Švédska rallye Švédska rallye

Druhá tohtoročné súťaž seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach sa práve začala. Švédsku rallye odštartovali prológom dlhom 2,6 km vo štvrtok ráno o ôsmej hodine v Karlstade. Do štartovej listiny je zapísaných celkom 87 posádok. Isté je, že vo Švédsku teraz nevyhrá minuloročný víťaz Marcus Grönholm, ktorý po skončení minuloročnej sezónu zanechal aktívnu činnosť. Vyhrá znovu Francúz Sebastien Loeb, ktorý švédsku rallye už vyhral, alebo nová tímová jednotka Fordu Mikko Hirvonen na mieste Grönholma?

Dnes sa ešte bude jazdiť. Večer po 20-tej hodine je na programe prvá rýchlostná skúška SuperŠpeciálka na trati dlhej 1,9 km. V piatok, sobotu a nedeľu ďalšie tri etapy, spolu dvadsať rýchlostných špeciálov s celkovou dĺžkou 340,2 km. Cieľ pre tých, ktorý odolajú všetkým nástrahám na trati a zvládnu zasnežené švédske cesty, bude v nedeľu okolo 13-tej hodiny.

Zo štartovej listiny sa dá vyčítať, že vo Švédsku sa na štart nepostaví v minulom roku v seriáli WRC veľmi úspešný Jan Kopecký, zato Česko je tu zastúpené posádkami M. Prokop-J. Tománok a J. Semerád-B. Čeplecha. Ani slovenský jazdec Jozef Béreš ml. (vlani jazdil s p. Starým – ten je od tejto sezóny novým spolujazdcom Jana Kopeckého) si vo Švédsku za volant nesadne. O Kopeckom vieme, že Škodu Fabiu WRC vymenil a jazdiť bude v triede S2000, zrejme so Škodou Fabia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Rallyworld
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.