V Argentíne double pre Citroën, pohroma pre Polo

Štvrtok, 30 apríl 2015

Náročná trať, cesty po úpätí vysokých hôr plné nástrah, šotolinový povrch a rýchlostné skúšky dlhé viac než 50 kilometrov. Taká bola argentínska rallye 2015. Po Monte Carlo, švédskej a mexickej rallye štvrté podujatie tohtoročného serálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Víťazstvo si pomerne prekvapivo odniesol Brit Kris Meeke. Druhý skončil Nór Östberg a tretí ďalší Brit Evans.

Argentina-2015 - SS6
Jazdci sa na argentínsku rallye príliš netešia, zato víťazstvo z tejto krajiny sa cení

Favoritom na VW Polo sa na náročnej argentínskej pôde nedarilo. Začali veľmi dobre, keď v prvej rýchlostnej skúške obsadili z prvých štyroch miest hneď tri priečky: 1. Ogier, 3. Mikkelsen a 4. Latvala. Medzi nich sa na druhú priečku vtesnal neskorší víťaz rallye Brit Meeke. Ale už v 2. RS dlhej 52 km mal problémy Ogier, ktorého zradil motor. Defekt pneumatiky mala jednotka tímu Hyundaiu Belgičan Neuville a stratil viac ako 4 minúty. Defekt mal aj Nór Mikkelsen, navyše poškodil aj auto.

S rozvahou jazdil inak vždy veľmi rýchly Fín Jari-Matti Latvala (VW Polo R) a v 2. RS bol tretí za veľmi rýchlym Britom Meekeom (Citroën DS3) a Španielom Sordom (Hyundai i20 WRC). Tretiu RS vyhral znovu Meeke, ale Latvala zrýchlil a bol druhý. Viac ako minútu stratil Sordo, ktorý jazdil bez posilňovača bŕzd.

V spanilej jazde pokračoval ďalej Meeke a po vyše 50 km bol na čele priebežného poradia pred Latvalom. Sordo bol štvrtý, Čech Prokop šiesty a Neuville siedmy.

Brit Meeke valcoval súperov ďalej, keď viedol aj po 5.RS. Znovu pred Latvalom, ktorý si sťažoval na problémy s diferenciálom. Sordo bol naďalej štvrtý a Prokop šiesty. Meeke a jeho Citroën DS3 boli na neudržanie a Brit už vedenie nepustil z rúk do konca súťaže a stal sa celkovým víťazom argentínskej rallye. Rozjazdil sa aj Španiel Sordo, keď vyhral dve RS, ale aj prvý pilot tímu Hyundai Thierry Neruville, ktorý bol tretí. Strácal Latvala kvôli nefunkčnému diferenciálu.

V siedmej RS sa do súťaže vrátil Francúz Ogier a so stratou vyše 34 minút mu patrilo až 32. miesto. Vrátil sa aj Nór Mikkelsen, bol 25. a strácal takmer 26 minút. Tiež Novozélanďan Paddon s tretím Hyundaiom i20 WRC, ktorý zaujal 27 miesto. Rýchlostný test číslo sedem vyhral Ogier pred Mikkelsenom a Latvalom, všetci na VW Polo R.

V RS 9 pri havárii Novozélanďana Paddona sa zranilo šesť divákov a rýchlostný test organizátori zrušili. V ďalšej RS Sorda brzdia problémy s nízkym tlakom paliva jeho Hyundaia, zato jeho tímový partner Thierry Neuville poskočil na priebežné piate miesto.

V predposlednej RS pre poruchu motora odstúpil Latvala (VW Polo R) a bol tretím VW, ktoré odstúpilo. Neuville postúpil o jednu priečku na štvrtú pozíciu. Na čele bol stále Brit Meeke na Citroëne DS3, druhý Nór Östberg na druhom Citroëne a tretí Brit Evans na Forde Fiesta.

Záverečnú dvanástu RS dlhú vyše 50 km ako špeciálnu Power Stage vyhral Ogier (3 body do celkovej klasifikácie), druhý skončil Sordo (+ 2 body) a tretí Östberg (+ 1 bod). Skvelé štvrté miesto si odnáša český jazdec Martin Prokop. Belgičan Neuville z tímu Hyundai mal v poslednej RS kolíziu zavinenú prirýchlou jazdou a prišiel o takmer istú štvrtú priečku a nezískal ani bod.

V Argentíne nevyhral najväčší favorit Francúz Sebastien Ogier, aktuálny majster sveta v rallye a súčasný líder seriálu WRC. Nevyhral ani Fín Jari-Matti Latvala. Po prvý raz sa nedarilo tímu Volkswagen, keď postupne vypadli všetci jeho traja jazdci, ktorý sa podľa pravidla Super rallye postupne do súťaže vrátili.

Na juhoamericke pôde zaslúžene získal prvenstvo Kris Meeke, ktorý ho venoval svojmu krajanovi, bývalému skvelému jazdcovi Colinu McRaeovi. Práve on zaúčal terajšieho víťaza do tajov rallye. Mimochodom, double Citroënov sa konalo naposledy v roku 2012 na fínskej rallye.

Seriál WRC bude pokračovať 21. až 24. mája piatym podujatím, ktorým bude portugalská rallye.

Výsledky Rallye Argentína

1. MeekeV. Brit./Citroen DS33:41:44,9 hod
2. M. ÖstbergNór./Citroen DS3+18,1 s
3. E. EvansV. Brit./Ford Fiesta+3:27,4 min
4. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:26,0
5. D. SordoŠpan./Hyundai i20+10:46,7
6. K. Al-QuassimiSAE/Citroen DS3+11:19,9
7. A. Al – KuwariKat./Ford Fiesta+16:02,6
8. D. DominguezParag./.Ford Fiesta R5+18:48,2
9. G. SabaParag./Škoda Fabia S2000+21:20,6
10. F. VillagraArg./Ford Fiesta MR+25:19,6

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. S. Ogier84 bodov
2. M. Østberg51
3. A. Mikkelsen47
4. E. Evans41
5. K. Meeke35
6. T. Neuville35
7. D. Sordo30
8. M. Prokop26
9. J.-M. Latvala19
10. O. Tanak13

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.