V Argentíne double pre Citroën, pohroma pre Polo

Štvrtok, 30 apríl 2015

Náročná trať, cesty po úpätí vysokých hôr plné nástrah, šotolinový povrch a rýchlostné skúšky dlhé viac než 50 kilometrov. Taká bola argentínska rallye 2015. Po Monte Carlo, švédskej a mexickej rallye štvrté podujatie tohtoročného serálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Víťazstvo si pomerne prekvapivo odniesol Brit Kris Meeke. Druhý skončil Nór Östberg a tretí ďalší Brit Evans.

Argentina-2015 - SS6
Jazdci sa na argentínsku rallye príliš netešia, zato víťazstvo z tejto krajiny sa cení

Favoritom na VW Polo sa na náročnej argentínskej pôde nedarilo. Začali veľmi dobre, keď v prvej rýchlostnej skúške obsadili z prvých štyroch miest hneď tri priečky: 1. Ogier, 3. Mikkelsen a 4. Latvala. Medzi nich sa na druhú priečku vtesnal neskorší víťaz rallye Brit Meeke. Ale už v 2. RS dlhej 52 km mal problémy Ogier, ktorého zradil motor. Defekt pneumatiky mala jednotka tímu Hyundaiu Belgičan Neuville a stratil viac ako 4 minúty. Defekt mal aj Nór Mikkelsen, navyše poškodil aj auto.

S rozvahou jazdil inak vždy veľmi rýchly Fín Jari-Matti Latvala (VW Polo R) a v 2. RS bol tretí za veľmi rýchlym Britom Meekeom (Citroën DS3) a Španielom Sordom (Hyundai i20 WRC). Tretiu RS vyhral znovu Meeke, ale Latvala zrýchlil a bol druhý. Viac ako minútu stratil Sordo, ktorý jazdil bez posilňovača bŕzd.

V spanilej jazde pokračoval ďalej Meeke a po vyše 50 km bol na čele priebežného poradia pred Latvalom. Sordo bol štvrtý, Čech Prokop šiesty a Neuville siedmy.

Brit Meeke valcoval súperov ďalej, keď viedol aj po 5.RS. Znovu pred Latvalom, ktorý si sťažoval na problémy s diferenciálom. Sordo bol naďalej štvrtý a Prokop šiesty. Meeke a jeho Citroën DS3 boli na neudržanie a Brit už vedenie nepustil z rúk do konca súťaže a stal sa celkovým víťazom argentínskej rallye. Rozjazdil sa aj Španiel Sordo, keď vyhral dve RS, ale aj prvý pilot tímu Hyundai Thierry Neruville, ktorý bol tretí. Strácal Latvala kvôli nefunkčnému diferenciálu.

V siedmej RS sa do súťaže vrátil Francúz Ogier a so stratou vyše 34 minút mu patrilo až 32. miesto. Vrátil sa aj Nór Mikkelsen, bol 25. a strácal takmer 26 minút. Tiež Novozélanďan Paddon s tretím Hyundaiom i20 WRC, ktorý zaujal 27 miesto. Rýchlostný test číslo sedem vyhral Ogier pred Mikkelsenom a Latvalom, všetci na VW Polo R.

V RS 9 pri havárii Novozélanďana Paddona sa zranilo šesť divákov a rýchlostný test organizátori zrušili. V ďalšej RS Sorda brzdia problémy s nízkym tlakom paliva jeho Hyundaia, zato jeho tímový partner Thierry Neuville poskočil na priebežné piate miesto.

V predposlednej RS pre poruchu motora odstúpil Latvala (VW Polo R) a bol tretím VW, ktoré odstúpilo. Neuville postúpil o jednu priečku na štvrtú pozíciu. Na čele bol stále Brit Meeke na Citroëne DS3, druhý Nór Östberg na druhom Citroëne a tretí Brit Evans na Forde Fiesta.

Záverečnú dvanástu RS dlhú vyše 50 km ako špeciálnu Power Stage vyhral Ogier (3 body do celkovej klasifikácie), druhý skončil Sordo (+ 2 body) a tretí Östberg (+ 1 bod). Skvelé štvrté miesto si odnáša český jazdec Martin Prokop. Belgičan Neuville z tímu Hyundai mal v poslednej RS kolíziu zavinenú prirýchlou jazdou a prišiel o takmer istú štvrtú priečku a nezískal ani bod.

V Argentíne nevyhral najväčší favorit Francúz Sebastien Ogier, aktuálny majster sveta v rallye a súčasný líder seriálu WRC. Nevyhral ani Fín Jari-Matti Latvala. Po prvý raz sa nedarilo tímu Volkswagen, keď postupne vypadli všetci jeho traja jazdci, ktorý sa podľa pravidla Super rallye postupne do súťaže vrátili.

Na juhoamericke pôde zaslúžene získal prvenstvo Kris Meeke, ktorý ho venoval svojmu krajanovi, bývalému skvelému jazdcovi Colinu McRaeovi. Práve on zaúčal terajšieho víťaza do tajov rallye. Mimochodom, double Citroënov sa konalo naposledy v roku 2012 na fínskej rallye.

Seriál WRC bude pokračovať 21. až 24. mája piatym podujatím, ktorým bude portugalská rallye.

Výsledky Rallye Argentína

1. MeekeV. Brit./Citroen DS33:41:44,9 hod
2. M. ÖstbergNór./Citroen DS3+18,1 s
3. E. EvansV. Brit./Ford Fiesta+3:27,4 min
4. M. ProkopČR/Ford Fiesta+6:26,0
5. D. SordoŠpan./Hyundai i20+10:46,7
6. K. Al-QuassimiSAE/Citroen DS3+11:19,9
7. A. Al – KuwariKat./Ford Fiesta+16:02,6
8. D. DominguezParag./.Ford Fiesta R5+18:48,2
9. G. SabaParag./Škoda Fabia S2000+21:20,6
10. F. VillagraArg./Ford Fiesta MR+25:19,6

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. S. Ogier84 bodov
2. M. Østberg51
3. A. Mikkelsen47
4. E. Evans41
5. K. Meeke35
6. T. Neuville35
7. D. Sordo30
8. M. Prokop26
9. J.-M. Latvala19
10. O. Tanak13

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5