V Argentíne Paddon z N. Zélandu porazil Ogiera

Pondelok, 25 apríl 2016

Seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach pre rok 2016 otvárala Rallye Monte Carlo a prinieslo víťazstvo pre Francúza Sebastiena Ogiera. Vo Švédsku vyhral znovu Ogier a v Mexiku Fín Jari-Matti Latvala, obaja na Volkswagenoch Polo. Počas tohto víkendu sa jazdilo v Argentíne. Nevyhralo doteraz suverénne VW Polo, ale Hyundai a jeho novozélandský jazdec Hayden Paddon pred Ogierom a Nórom Mikkelsenom.

1 Hayden Paddon - Argentína
Hayden Paddon na Hundai i20 WRC pri skoku na jednom z horizontov Rallye Argentína

Suverénne volkswageny odchádzali z Argentíny síce s dvomi pódiovými umiestneniami, ale víťazstvo si odnáša jazdec s nakloneným H v znaku. Kórejci, vlastne skôr európska ekipa nadšencov rallye tímu Hyundai po enormnom úsilí začína žať úspechy aj v podobe víťazstiev. Má skvelú techniku vycibreného modelu i20 WRC druhej súťažnej generácie, tri vynikajúce posádky s jazdcami Thierry Neuville, Dani Sordo a Haydon Paddon. Teraz jeden z nich, Paddon, naskočil na víťaznú vlnu.

Francúza Ogiera, trojnásobného majstra sveta, síce zatiaľ žiadny z jazdcov kórejskej značky neohrozuje a v seriáli vedie. Má o 29 bodov viac ako argentínsky víťaz Paddon, ktorý je priebežne druhý, ale seriál je zatiaľ iba na začiatku a poradie sa v priebehu sezóny bude určite meniť. Tlak na tím Volkswagen môže silnieť hlavne od Hyundaia a to môže otriasť suverenitou nemeckého tímu. Víťazstvo modelu i20 WRC druhej generácie je celkovo druhé po tom, ako v roku 2014 starší model i20 WRC vyhral rallye v Nemecku. Pre Paddona je víťazstvo v Argentíne jeho premiérové.

2 Vítazi Paddon-Kennard
Víťazná novozélandská posádka H. Paddon a J. Kennard na automobile Hyundai i20 WRC

Súťaž v Argentíne mala zaujímavý priebeh. Hyundai v sedle s Dani Sordom vyhral už prvú superšpeciálku vo štvrtok na 1,5 kilometrovej trati pred majstrom sveta Ogierom. Po piatku, prvom komplexom súťažnom dni, sa na čele usadil Fín Latvala, Paddon bol druhý a Francúz Ogier tretí. Po sobote prevzal priebežné vedenie Paddon s náskokom takmer 30 sekúnd. Vedenie si udržal aj po troch nedeľňajších záverečných rýchlostných skúškach, aj keď zo svojho náskoku niečo stratil.

Úspech Hyundai i20 WRC je o to cennejší, že Paddon zvíťazil aj v záverečnej diváckej Power Stage a získal tri extra body. Španiel Sordo bol v nej druhý a pripísal si dva extra body. Po štyroch podujatiach je jazdec tímu Hyundai Paddon druhý s mankom 29 bodov na Ogiera (VW Polo R). Tretí je Nór Mikkelsen (VW Polo R), štvrtý Španiel Sordo (Hyundai i20 WRC), piaty Nór Östberg (Ford Fiesta) a šiesty Belgičan Neuville (Hyundai i20 WRC).

Seriál rallye WRC bude pokračovať piatym podujatím v dňoch od 19. do 22. mája. Je ním Rallye Portugalska.

Výsledky Rallye Argentíny

1. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i203:40:52,9 hod
2. Sébastien OgierFranc./VW Polo R+14,3 s
3. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+1:05,2 min
4. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+1:17,1
5. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta+4:56,7
6. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai+9:29,5
7. M. LigatoArg./Citroën DS3+9:39,2
8. E. CamilliArg./Ford Fiesta+10:16,0
9. H. SolbergNór./Ford Fiesta+10:48,5
10. N. FuchsPeru/Škoda Fabia R5+24:42,8

Priebežné poradie jazdcov (po 4 zo 14 podujatí)

1. Sebastien Ogier96 bodov
2. Hayden Paddon57
3. Mads Östberg52
4. Andreas Mikkelsen48
5. Dani Sordo44
6. Jari-Matti Latvala27
7. Ott Tänak24
8. Thierry Neuville23
9. Stephane Lefebvre10
10. Henning Solberg8

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

Volkswagen117 bodov
Hyundai81
M-Sport Ford62
Hyundai N49
Volkswagen II45
DMACK WRT30
Jipocar ČR 6

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.