V Argentíne siedmy raz Loeb

Pondelok, 06 máj 2013

Aj keď Francúz Sebastien Loeb už oficiálne ukončil svoje účinkovanie v seriáli WRC a v tejto sezóne absolvuje len štyri podujatia, víťaziť nezabudol a v Argentíne vyhral pred krajanom Sebastienom Ogierom a Fínom Jari-Matti Latvalom.

Loeb - Alena na horizonte
Skok za víťazstvom na jednom z množstva horizontov víťaznej posádky Loeb/Alena

Z troch zatiaľ absolvovaných podujatí Loeb dve vyhral a raz skončil druhý. Poslednú rallye v tomto roku absolvuje Loeb doma vo Francúzsku a tam dá definitívnu bodku za svojou bohatou a plodnou kariérou. Získal deväť titulov majstra sveta - od roku 2004 do 2012 vládol Loeb svetovou rallye nepretržite.

V Argentíne sa Loebovi tradične darí. Vyhral tu už šesťkrát a teraz si víťazstvo vychutnával po siedmy raz. Chutilo mu o to viac, že nechal za sebou svojho veľkého rivala a krajana Sebastiena Ogiera, s ktorým nemali dobré vzťahy už vtedy, keď v Citroëne tvorili tím. V ich vzájomných súbojoch ide vždy o prestíž. V tomto roku dvakrát zvíťazil Loeb a iba raz jeho bývalý partner. Víťazstvo v Argentíne malo pre Loeba sladšiu príchuť najmä preto, že v konečnom súčte časov zo štrnástich rýchlostných skúšok bol rýchlejší od Ogiera až o 55 sekúnd.

Argentínska rallye sa jazdí severne od hlavného mesta Buenos Aires, v okolí mesta Villa Carlos Paz, ktoré leží na brehu prekrásneho jazera San Roque, neďaleko Cordoby. Práve tu sú pre náročnú rallye tie najvhodnejšie cesty. Prakticky celá trať sa ide na úzkych mäkkých štrkovitých cestách prešpikovanými náročnými horizontmi, riečnymi brodmi a nebezpečnými kameňmi, ktoré lemujú okraje trás. Stačilo trošku vybočiť z ideálnej stopy a defekt pneumatiky alebo poškodenie nápravy posádku neminulo. Taká je argentínska rallye, jedna z najnáročnejších súťaží seriálu WRC.

Loeb bol v Argentíne trpezlivý. Aj keď spočiatku viedol Ogier, deväťnásobný majster sveta vedel, že jeho chvíle ešte len prídu. Tri súťažné dni sú dostatočne dlhé na to, aby skúsený majster volantu vedel, kedy má zaútočiť. Loeb sa už v piatok, po druhom súťažnom dni usadil na čele a svoj náskok pomaličky zvyšoval. V cieli mal pred druhým Ogierom 55 sekúnd k dobru a cenné víťazstvo. Tretí skončil Fín Jari-Matti Latvala, ktorý sa ku koncu pekne rozjazdil a vyhral posledných päť rýchlostných skúšok. Päť zo šiestich úvodných vyhral aj Ogier, Loeb dve a po jednej Hirvonen a Östberg.

Do bojov o popredné priečky ani tentoraz nezasiahol Španiel Dani Sordi. Nezačal zle, ale najmä havária odsunula posádku dozadu. Sordo stratil približne 11 minút a bolo po nádejách na čelné umiestnenie. Problémy mal aj Fín Hirvonen, ktorý bol v priebežnom poradí druhý za Loebom, potom však klesol a v cieli mu patrila šiesta priečka.

Skvele sa drží český jazdec Martin Prokop, pravidelný účastník medzi hviezdnymi jazdcami. Nesklamal ani v Argentíne, keď skončil v desiatke najlepších svetových jazdcov. Nebyť problémov s pneumatikami, jedného kotrmelca a menších jazdeckých chýb, mohol byť ešte vyššie a priblížiť sa tak k štvrtému miestu, ktoré v Argentíne získal pred rokom.

V priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta súťažných automobilov po piatich podujatiach vedie Sebastien Ogier so 120 bodmi. Druhý Loeb má z troch absolvovaných súťaží za dve prvé miesta a jedno druhé miesto 68 bodov a tretí je Mikko Hirvonen, keď získal 56 bodov.

Seriál pokračuje šiestym dielom 31. mája až 2. júna, kedy je na programe grécka rallye.

Výsledky Rallye Argentina

1. Sebastien LoebFranc./Citroen DS34:35:56,7 hod
2. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R+55,0 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R+1:05,8 min
4. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+2:36,7
5. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta+4:40,5
6. Mikko HirvonenFín./Citroen DS3+6:23,9
7. Mats ÖstbergNór./Ford Fiesta+4:40,5
8 .Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+13:22,1
9. Dani SordoŠpan./Citroen DS3+13:22,3
10. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+14:07,6

Priebežné poradie jazdcov (po piatom z trinástich podujatí)

1. Sebastien Ogier120 bodov
2. Sebastien Loeb68
3. Mikko Hirvonen56
4. Jari-Matti Latvala46
5. Mads Östberg38
6. Thierry Neuville35
7. Dani Sordo25
8. J. Novikov27
9. Martin Prokop21
10. Nasser Al-Attiyah20

Loeb - Alena na horizonte S. Loeb - radost po vítazstve Martin Prokop
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.