V Argentíne siedmy raz Loeb

Pondelok, 06 máj 2013

Aj keď Francúz Sebastien Loeb už oficiálne ukončil svoje účinkovanie v seriáli WRC a v tejto sezóne absolvuje len štyri podujatia, víťaziť nezabudol a v Argentíne vyhral pred krajanom Sebastienom Ogierom a Fínom Jari-Matti Latvalom.

Loeb - Alena na horizonte
Skok za víťazstvom na jednom z množstva horizontov víťaznej posádky Loeb/Alena

Z troch zatiaľ absolvovaných podujatí Loeb dve vyhral a raz skončil druhý. Poslednú rallye v tomto roku absolvuje Loeb doma vo Francúzsku a tam dá definitívnu bodku za svojou bohatou a plodnou kariérou. Získal deväť titulov majstra sveta - od roku 2004 do 2012 vládol Loeb svetovou rallye nepretržite.

V Argentíne sa Loebovi tradične darí. Vyhral tu už šesťkrát a teraz si víťazstvo vychutnával po siedmy raz. Chutilo mu o to viac, že nechal za sebou svojho veľkého rivala a krajana Sebastiena Ogiera, s ktorým nemali dobré vzťahy už vtedy, keď v Citroëne tvorili tím. V ich vzájomných súbojoch ide vždy o prestíž. V tomto roku dvakrát zvíťazil Loeb a iba raz jeho bývalý partner. Víťazstvo v Argentíne malo pre Loeba sladšiu príchuť najmä preto, že v konečnom súčte časov zo štrnástich rýchlostných skúšok bol rýchlejší od Ogiera až o 55 sekúnd.

Argentínska rallye sa jazdí severne od hlavného mesta Buenos Aires, v okolí mesta Villa Carlos Paz, ktoré leží na brehu prekrásneho jazera San Roque, neďaleko Cordoby. Práve tu sú pre náročnú rallye tie najvhodnejšie cesty. Prakticky celá trať sa ide na úzkych mäkkých štrkovitých cestách prešpikovanými náročnými horizontmi, riečnymi brodmi a nebezpečnými kameňmi, ktoré lemujú okraje trás. Stačilo trošku vybočiť z ideálnej stopy a defekt pneumatiky alebo poškodenie nápravy posádku neminulo. Taká je argentínska rallye, jedna z najnáročnejších súťaží seriálu WRC.

Loeb bol v Argentíne trpezlivý. Aj keď spočiatku viedol Ogier, deväťnásobný majster sveta vedel, že jeho chvíle ešte len prídu. Tri súťažné dni sú dostatočne dlhé na to, aby skúsený majster volantu vedel, kedy má zaútočiť. Loeb sa už v piatok, po druhom súťažnom dni usadil na čele a svoj náskok pomaličky zvyšoval. V cieli mal pred druhým Ogierom 55 sekúnd k dobru a cenné víťazstvo. Tretí skončil Fín Jari-Matti Latvala, ktorý sa ku koncu pekne rozjazdil a vyhral posledných päť rýchlostných skúšok. Päť zo šiestich úvodných vyhral aj Ogier, Loeb dve a po jednej Hirvonen a Östberg.

Do bojov o popredné priečky ani tentoraz nezasiahol Španiel Dani Sordi. Nezačal zle, ale najmä havária odsunula posádku dozadu. Sordo stratil približne 11 minút a bolo po nádejách na čelné umiestnenie. Problémy mal aj Fín Hirvonen, ktorý bol v priebežnom poradí druhý za Loebom, potom však klesol a v cieli mu patrila šiesta priečka.

Skvele sa drží český jazdec Martin Prokop, pravidelný účastník medzi hviezdnymi jazdcami. Nesklamal ani v Argentíne, keď skončil v desiatke najlepších svetových jazdcov. Nebyť problémov s pneumatikami, jedného kotrmelca a menších jazdeckých chýb, mohol byť ešte vyššie a priblížiť sa tak k štvrtému miestu, ktoré v Argentíne získal pred rokom.

V priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta súťažných automobilov po piatich podujatiach vedie Sebastien Ogier so 120 bodmi. Druhý Loeb má z troch absolvovaných súťaží za dve prvé miesta a jedno druhé miesto 68 bodov a tretí je Mikko Hirvonen, keď získal 56 bodov.

Seriál pokračuje šiestym dielom 31. mája až 2. júna, kedy je na programe grécka rallye.

Výsledky Rallye Argentina

1. Sebastien LoebFranc./Citroen DS34:35:56,7 hod
2. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R+55,0 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R+1:05,8 min
4. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+2:36,7
5. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta+4:40,5
6. Mikko HirvonenFín./Citroen DS3+6:23,9
7. Mats ÖstbergNór./Ford Fiesta+4:40,5
8 .Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+13:22,1
9. Dani SordoŠpan./Citroen DS3+13:22,3
10. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+14:07,6

Priebežné poradie jazdcov (po piatom z trinástich podujatí)

1. Sebastien Ogier120 bodov
2. Sebastien Loeb68
3. Mikko Hirvonen56
4. Jari-Matti Latvala46
5. Mads Östberg38
6. Thierry Neuville35
7. Dani Sordo25
8. J. Novikov27
9. Martin Prokop21
10. Nasser Al-Attiyah20

Loeb - Alena na horizonte S. Loeb - radost po vítazstve Martin Prokop
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.