V Argentíne siedmy raz Loeb

Pondelok, 06 máj 2013

Aj keď Francúz Sebastien Loeb už oficiálne ukončil svoje účinkovanie v seriáli WRC a v tejto sezóne absolvuje len štyri podujatia, víťaziť nezabudol a v Argentíne vyhral pred krajanom Sebastienom Ogierom a Fínom Jari-Matti Latvalom.

Loeb - Alena na horizonte
Skok za víťazstvom na jednom z množstva horizontov víťaznej posádky Loeb/Alena

Z troch zatiaľ absolvovaných podujatí Loeb dve vyhral a raz skončil druhý. Poslednú rallye v tomto roku absolvuje Loeb doma vo Francúzsku a tam dá definitívnu bodku za svojou bohatou a plodnou kariérou. Získal deväť titulov majstra sveta - od roku 2004 do 2012 vládol Loeb svetovou rallye nepretržite.

V Argentíne sa Loebovi tradične darí. Vyhral tu už šesťkrát a teraz si víťazstvo vychutnával po siedmy raz. Chutilo mu o to viac, že nechal za sebou svojho veľkého rivala a krajana Sebastiena Ogiera, s ktorým nemali dobré vzťahy už vtedy, keď v Citroëne tvorili tím. V ich vzájomných súbojoch ide vždy o prestíž. V tomto roku dvakrát zvíťazil Loeb a iba raz jeho bývalý partner. Víťazstvo v Argentíne malo pre Loeba sladšiu príchuť najmä preto, že v konečnom súčte časov zo štrnástich rýchlostných skúšok bol rýchlejší od Ogiera až o 55 sekúnd.

Argentínska rallye sa jazdí severne od hlavného mesta Buenos Aires, v okolí mesta Villa Carlos Paz, ktoré leží na brehu prekrásneho jazera San Roque, neďaleko Cordoby. Práve tu sú pre náročnú rallye tie najvhodnejšie cesty. Prakticky celá trať sa ide na úzkych mäkkých štrkovitých cestách prešpikovanými náročnými horizontmi, riečnymi brodmi a nebezpečnými kameňmi, ktoré lemujú okraje trás. Stačilo trošku vybočiť z ideálnej stopy a defekt pneumatiky alebo poškodenie nápravy posádku neminulo. Taká je argentínska rallye, jedna z najnáročnejších súťaží seriálu WRC.

Loeb bol v Argentíne trpezlivý. Aj keď spočiatku viedol Ogier, deväťnásobný majster sveta vedel, že jeho chvíle ešte len prídu. Tri súťažné dni sú dostatočne dlhé na to, aby skúsený majster volantu vedel, kedy má zaútočiť. Loeb sa už v piatok, po druhom súťažnom dni usadil na čele a svoj náskok pomaličky zvyšoval. V cieli mal pred druhým Ogierom 55 sekúnd k dobru a cenné víťazstvo. Tretí skončil Fín Jari-Matti Latvala, ktorý sa ku koncu pekne rozjazdil a vyhral posledných päť rýchlostných skúšok. Päť zo šiestich úvodných vyhral aj Ogier, Loeb dve a po jednej Hirvonen a Östberg.

Do bojov o popredné priečky ani tentoraz nezasiahol Španiel Dani Sordi. Nezačal zle, ale najmä havária odsunula posádku dozadu. Sordo stratil približne 11 minút a bolo po nádejách na čelné umiestnenie. Problémy mal aj Fín Hirvonen, ktorý bol v priebežnom poradí druhý za Loebom, potom však klesol a v cieli mu patrila šiesta priečka.

Skvele sa drží český jazdec Martin Prokop, pravidelný účastník medzi hviezdnymi jazdcami. Nesklamal ani v Argentíne, keď skončil v desiatke najlepších svetových jazdcov. Nebyť problémov s pneumatikami, jedného kotrmelca a menších jazdeckých chýb, mohol byť ešte vyššie a priblížiť sa tak k štvrtému miestu, ktoré v Argentíne získal pred rokom.

V priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta súťažných automobilov po piatich podujatiach vedie Sebastien Ogier so 120 bodmi. Druhý Loeb má z troch absolvovaných súťaží za dve prvé miesta a jedno druhé miesto 68 bodov a tretí je Mikko Hirvonen, keď získal 56 bodov.

Seriál pokračuje šiestym dielom 31. mája až 2. júna, kedy je na programe grécka rallye.

Výsledky Rallye Argentina

1. Sebastien LoebFranc./Citroen DS34:35:56,7 hod
2. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R+55,0 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R+1:05,8 min
4. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta+2:36,7
5. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta+4:40,5
6. Mikko HirvonenFín./Citroen DS3+6:23,9
7. Mats ÖstbergNór./Ford Fiesta+4:40,5
8 .Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+13:22,1
9. Dani SordoŠpan./Citroen DS3+13:22,3
10. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+14:07,6

Priebežné poradie jazdcov (po piatom z trinástich podujatí)

1. Sebastien Ogier120 bodov
2. Sebastien Loeb68
3. Mikko Hirvonen56
4. Jari-Matti Latvala46
5. Mads Östberg38
6. Thierry Neuville35
7. Dani Sordo25
8. J. Novikov27
9. Martin Prokop21
10. Nasser Al-Attiyah20

Loeb - Alena na horizonte S. Loeb - radost po vítazstve Martin Prokop
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.