V Argentíne víťazí Loeb, Hirvonen druhý

Pondelok, 30 apríl 2012

Argentínsku rallye, piate podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, vyhral Francúz Loeb pred Fínom Hirvonenom, obaja z tímu Citroën. Tretí skončil Nór Östberg na Forde a štvrtý na veľké prekvapenie český jazdec Martin Prokop, rovnako na Forde.

Sebastien Loeb
Sebastien Loeb si po tretie tohtoročné a 70. celkové víťazstvo zacestoval do Argentíny

Osemnásobný majster sveta Sebastien Loeb vyhral v tohtoročnom seriáli po Monte Carlo a Mexiku už tretie podujatie, a aj keď na poslednej rallye v Portugalsku pre haváriu nedokončil, napriek tomu je lídrom pribežného poradia. Jednu z najnáročnejších a svojou dĺžkou 503 km aj najdlhších súťaží seriálu Loeb síce vyhral s náskokom vyše 15 sekúnd, ale zásluhu na tom má najmä šéf tímu, ktorý pred poslednou rýchlostnou skúškou dal Hirvonenovi pokyn, aby na Francúza, ktorý mal vtedy pred Fínom len niečo viac ako 5 sekundový náskok, neútočil. Nebyť tento réžii, možno by v Argentíne dekorovali nie Loeba, ale Hirvonena.

Je to škoda a nie je to ani športové, keď už v prvej polovici seriálu sa takto taktizuje, pričom do jeho konca zostáva odjazdiť ešte osem podujatí. Hirvonen sa môže cítiť poškodený aj preto, že súťaž pred štyrmi týždňami v Portugalsku na trati vyhral, ale vinou tímu a jeho nepovolenej úpravy zotrvačníka ho z prvého miesta diskvalifikovali. Aj keď Citroënu ide o majstra sveta, je na škodu, že nepodporuje súťaživosť medzi jazdcami, ale o tom kto vyhrá, rozhoduje tímová réžia. Pripomeňme, že Loeb v Argentíne vyhral siedmy raz po sebe a toto bolo jeho 70. víťazstvo v seriáli majstrovstiev sveta.

Nór Östberg, ktorý vďaka diskvalifikácii Hirvonena v Portugalsku začiatkom apríla vyhral, skončil teraz v Argentíne na tretej priečke so stratou na víťaza viac ako 3 minúty a desať sekúnd. Štvrtý Čech Martin Prokop si odváža z Argentíny životné umiestnenie, keď v rallye WRC skončil po prvý raz v kariére v absolútnom poradí štvrtý. Podobne veľkým prekvapením je piate miesto Francúza Neuvillu.

Šťastie neprialo Nórovi Solbergovi. Začal síce vo veľkom štýle a vyhral hneď prvú a potom aj tretiu rýchlostnú skúšku. Zaváhanie v RS4, kde stratil vyše 20 minút, poslalo na 11. miesto priebežnej klasifikácie. Neskôr však priam exceloval, keď od RS10 po poslednú RS19 vyhral deväť rýchlostných skúšok a len v jednej skončil tretí. To mu vynieslo v celkovom hodnotení argentínskej rallye 6. miesto.

Horšie ako Solberg dopadol Španiel Dani Sordo. Prakticky od začiatku až do predposlednej RS ho klasifikovali v priebežnom poradí na treťom mieste, v poslednej 19. RS však už neprešiel cieľom a prišiel o hromadu bodov.

Šieste tohtoročné podujatie, Rallye Akropolis, bude v Grécku od 25. do 27. mája.

Výsledky Rallye Argentíny

1. Sébastien LoebFranc./Citröen DS35:34:38,8 hod
2. Mikko HirvonenFín./Citröen DS3+15,2 s
3. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+3:10,4 min
4. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+9:45,3
5. Thierry NeuvilleBelg./Citröen DS3+11:17,6
6. Petter SolbergNór./Ford Fiesta WRC+12:02,2
7. Sebastien OgierFranc./Škoda Fabia S2000+12:25,4
8. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiestra+21:10,3
9. Nasser Al-AttiyahQut./Citroen DS3+28:22.6
10. Ott TänakEstón./Ford Fiesta+37:19,5

Priebežné poradie jazdcov (po 5 podujatiach)

1. Sébastien Loeb91 bodov
2. Petter Solberg73
3. Mikko Hirvonen70
4. Mads Östberg68
5. Jevgenij Novikov43
6. Jari-Matti Latvala28
7. Martin Prokop26
8. Nasser Al-Attiyah23
9. Dani Sordo21
10. Ott Tanak16
11. Sebastien Ogier16
12. Thierry Neuville14

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroen151 bodov
2. Ford106
3. M-Sport Ford81
4. Qatar WRT37
5. Citroen Junior30
6. Adapta WRT27
7. MINI WRC26
8. Brazil WRT10

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.