V Británii vyhral Latvala pred Loebom

Pondelok, 17 september 2012

Desiatym pokračovaním seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží bola Wales Rally Veľkej Británie. Víťazom sa stal Fín Jari-Matti Latvala pred osemnásobným majstrom sveta Francúzom Loebom a Nórom Petterom Solbergom. Fín si zopakoval víťazstvo zo Švédska a Loebovi sa po siedmich tohtosezónnych prvenstvách nepodarilo pridať vo V. Británii ďalšie.

J.-M. Latvala
Fín Jari-Matti Latvala si odnáša z Veľkej Británie druhé tohtoročné víťazstvo

Druhé miesto Sebastiena Loeba a piate miesto Mikka Hirvonena na Rallye Veľkej Británie znamenalo, že z bojov o majstra sveta na rok 2012 eliminovali všetkých ostatných pilotov. Loeb s Elenom sa v poslednej rýchlostnej skúške dostali na druhé miesto a urobili tak podstatný krok k získaniu deviateho titulu v rade. Body, ktoré získali Mikko Hirvonen s Jarmom Lehtinenom zase tím Citroën priblížili k ôsmemu titulu medzi konštruktérmi.

Tretia etapa Rely Veľkej Británie zaviedla pretekárov do okolia mesta Swansea, kde na nich čakali dva prejazdy troch rýchlostných skúšok. Po nechcenom opustení trate mal Loeb na treťom mieste stratu 6,4 sekundy na druhého Pettera Solberga. Vďaka dobrým výsledkom v rýchlostných skúškach Port Talbol a Rheola sa Loeb dostal na druhú priečku.

"Včera večer sme v servise kompletne prepracovali nastavenie", vysvetľoval osemnásobný majster sveta."V podstate sme použili nastavenie, ktoré veľmi dobre fungovalo na Novom Zélande. Na tomto teréne sa nám dnes podarilo dosiahnuť oveľa lepší výkon ako v prvých dňoch a sme druhí."

Počas prvých prejazdov sa aj Mikkovi Hirvonenovi podarilo nájsť uspokojivý rytmus:"Často ma prezývajú Sunday Times, pretože najlepšie časy dosahujem v posledný deň. Treba však povedať, že dnes bol oveľa lepší grip, takže som sa cítil istejšie a prejavilo sa to aj na dosiahnutých časoch. Budem pokračovať naplno, nakoľko sa nikdy nedá odhadnúť, čo sa stane na čele."

Intenzita súboja medzi Loebom a Solbergom rástla najmä po absolvovaní servisu v Cardiffe. Solberg dosiahol najlepší čas v skúške Port Talbol, na čo odpovedal Loeb v skúške Rheola, ktorú vyhral iba o drobnú desatinku. Preto mala Power Stage Walters Arena 2, ocenená bonusovými bodmi, zvlášť veľký význam. Mikko Hirvonen potvrdil svoju pozíciu nedeľného muža a zvíťazil, jeho tímový kolega skončil druhý.

"Som veľmi rád, že sa mi podarilo udržať druhé miesto, nakoľko je to odrazom toho, aký pokrok sme dnes spravili", povedal Loeb."Nič nie je vopred vyhraté a za víťazstvami treba ísť až do konca. Tento víkend bol Jari-Matti najrýchlejší a môžem mu iba blahoželať k jeho výkonu. Na druhej strane, musím byť vďačný za tých dvadsať bodov, ktoré som tu získal. Pri ceste za titulom je to dobrý výsledok," dodal v cieli.

"Sezónu sme začínali s tým, že si chceme udržať tituly majstrov sveta medzi jazdcami aj medzi konštruktérmi", poznamenáva Yves Matton, riaditeľ divízie Citroën Racing."Vzhľadom na výsledok, ktorý sme tu dosiahli, sa majstrom sveta môže stať iba Seb alebo Mikko. Dosiahli sme teda prvý cieľ a postupne sa približujeme k druhému. Zároveň však nezabúdame, že tento víkend sme neboli najrýchlejší. Neprestávame teda pracovať, aby sme sa zlepšili aj na takomto teréne."

Seriál majstrovstiev sveta v rallye bude pokračovať 4. až 7. októbra vo Francúzsku. Uzavrú ho súťaže na Sardinii (18. – 21. októbra) a Španielsku (8. – 11. novembra).

Výsledky Rallye Veľkej Británie (po 10. z 13. podujatí)

1. Latvala/AntillaFord Fiesta RS WRC3:03:40,3 hod
2. Loeb/ElenaCitroën DS3 WRC+ 27,8 s
3. Solberg/PattersonFord Fiesta RS WRC+ 28,7
4. Östberg/AnderssonFord Fiesta RS WRC+ 1:10,6 min
5. Hirvonen/LehtinenCitroën DS3 WRC+ 1:29,5
6. Novikov/MinorFord Fiesta RS WRC+ 3:37,0
7. Neuville/GilsoulCitroën DS3 WRC+ 4:11,9
8. Wilson/MartinFord Fiesta RS WRC+ 6:00,4
9. Prokop/HruzaFord Fiesta RS WRC+ 6:58,9
10. Al-Attiyah/BernacchiniCitroën DS3 WRC+ 9 :32,1

Priebežné poradie jazdov

1. S. Loeb219 bodov
2. M. Hirvonen158
3. P. Solberg119
4. M. Östberg114
5. J.-M. Latvala113
6. E. Novikov63
7. M. Prokop40
8. T. Neuville38
9. S. Ogier31
10. D. Sordo31

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën348 bodov
2. Ford237
3. M-Sport Ford123
4. Qatar WRT63
5. Adapta WRT61
6. Citroën Junior WRT60
7. Mini WRC Team26
8. Brazil WRT20

Autor: jGold-Citr
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.