V Británii vyhral Latvala pred Loebom

Pondelok, 17 september 2012

Desiatym pokračovaním seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží bola Wales Rally Veľkej Británie. Víťazom sa stal Fín Jari-Matti Latvala pred osemnásobným majstrom sveta Francúzom Loebom a Nórom Petterom Solbergom. Fín si zopakoval víťazstvo zo Švédska a Loebovi sa po siedmich tohtosezónnych prvenstvách nepodarilo pridať vo V. Británii ďalšie.

J.-M. Latvala
Fín Jari-Matti Latvala si odnáša z Veľkej Británie druhé tohtoročné víťazstvo

Druhé miesto Sebastiena Loeba a piate miesto Mikka Hirvonena na Rallye Veľkej Británie znamenalo, že z bojov o majstra sveta na rok 2012 eliminovali všetkých ostatných pilotov. Loeb s Elenom sa v poslednej rýchlostnej skúške dostali na druhé miesto a urobili tak podstatný krok k získaniu deviateho titulu v rade. Body, ktoré získali Mikko Hirvonen s Jarmom Lehtinenom zase tím Citroën priblížili k ôsmemu titulu medzi konštruktérmi.

Tretia etapa Rely Veľkej Británie zaviedla pretekárov do okolia mesta Swansea, kde na nich čakali dva prejazdy troch rýchlostných skúšok. Po nechcenom opustení trate mal Loeb na treťom mieste stratu 6,4 sekundy na druhého Pettera Solberga. Vďaka dobrým výsledkom v rýchlostných skúškach Port Talbol a Rheola sa Loeb dostal na druhú priečku.

"Včera večer sme v servise kompletne prepracovali nastavenie", vysvetľoval osemnásobný majster sveta."V podstate sme použili nastavenie, ktoré veľmi dobre fungovalo na Novom Zélande. Na tomto teréne sa nám dnes podarilo dosiahnuť oveľa lepší výkon ako v prvých dňoch a sme druhí."

Počas prvých prejazdov sa aj Mikkovi Hirvonenovi podarilo nájsť uspokojivý rytmus:"Často ma prezývajú Sunday Times, pretože najlepšie časy dosahujem v posledný deň. Treba však povedať, že dnes bol oveľa lepší grip, takže som sa cítil istejšie a prejavilo sa to aj na dosiahnutých časoch. Budem pokračovať naplno, nakoľko sa nikdy nedá odhadnúť, čo sa stane na čele."

Intenzita súboja medzi Loebom a Solbergom rástla najmä po absolvovaní servisu v Cardiffe. Solberg dosiahol najlepší čas v skúške Port Talbol, na čo odpovedal Loeb v skúške Rheola, ktorú vyhral iba o drobnú desatinku. Preto mala Power Stage Walters Arena 2, ocenená bonusovými bodmi, zvlášť veľký význam. Mikko Hirvonen potvrdil svoju pozíciu nedeľného muža a zvíťazil, jeho tímový kolega skončil druhý.

"Som veľmi rád, že sa mi podarilo udržať druhé miesto, nakoľko je to odrazom toho, aký pokrok sme dnes spravili", povedal Loeb."Nič nie je vopred vyhraté a za víťazstvami treba ísť až do konca. Tento víkend bol Jari-Matti najrýchlejší a môžem mu iba blahoželať k jeho výkonu. Na druhej strane, musím byť vďačný za tých dvadsať bodov, ktoré som tu získal. Pri ceste za titulom je to dobrý výsledok," dodal v cieli.

"Sezónu sme začínali s tým, že si chceme udržať tituly majstrov sveta medzi jazdcami aj medzi konštruktérmi", poznamenáva Yves Matton, riaditeľ divízie Citroën Racing."Vzhľadom na výsledok, ktorý sme tu dosiahli, sa majstrom sveta môže stať iba Seb alebo Mikko. Dosiahli sme teda prvý cieľ a postupne sa približujeme k druhému. Zároveň však nezabúdame, že tento víkend sme neboli najrýchlejší. Neprestávame teda pracovať, aby sme sa zlepšili aj na takomto teréne."

Seriál majstrovstiev sveta v rallye bude pokračovať 4. až 7. októbra vo Francúzsku. Uzavrú ho súťaže na Sardinii (18. – 21. októbra) a Španielsku (8. – 11. novembra).

Výsledky Rallye Veľkej Británie (po 10. z 13. podujatí)

1. Latvala/AntillaFord Fiesta RS WRC3:03:40,3 hod
2. Loeb/ElenaCitroën DS3 WRC+ 27,8 s
3. Solberg/PattersonFord Fiesta RS WRC+ 28,7
4. Östberg/AnderssonFord Fiesta RS WRC+ 1:10,6 min
5. Hirvonen/LehtinenCitroën DS3 WRC+ 1:29,5
6. Novikov/MinorFord Fiesta RS WRC+ 3:37,0
7. Neuville/GilsoulCitroën DS3 WRC+ 4:11,9
8. Wilson/MartinFord Fiesta RS WRC+ 6:00,4
9. Prokop/HruzaFord Fiesta RS WRC+ 6:58,9
10. Al-Attiyah/BernacchiniCitroën DS3 WRC+ 9 :32,1

Priebežné poradie jazdov

1. S. Loeb219 bodov
2. M. Hirvonen158
3. P. Solberg119
4. M. Östberg114
5. J.-M. Latvala113
6. E. Novikov63
7. M. Prokop40
8. T. Neuville38
9. S. Ogier31
10. D. Sordo31

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën348 bodov
2. Ford237
3. M-Sport Ford123
4. Qatar WRT63
5. Adapta WRT61
6. Citroën Junior WRT60
7. Mini WRC Team26
8. Brazil WRT20

Autor: jGold-Citr
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.