V Katalánsku kraľovali Loeb a Citroën

Pondelok, 05 október 2009

Suverénnym víťazstvom jazdcov Citroënu sa skončila Katalánska rallye, keď obaja jazdci francúzskeho dvojitého šípa celej súťaži suverénne kraľovali. Zvíťazil Sébastien Loeb pred Danim Sordom a až tretí skončil vedúci jazdec priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach Mikko Hirvonen. Pre Francúza je to už šieste tohtoročné prvenstvo v seriáli. Víťazstvom v Španielsku prerušil Loeb šnúru štyroch víťazných rallye Fína a dotiahol sa na jeden bod za Hirvonena. O všetkom rozhodne posledné tohtoročné podujatie vo Veľkej Británii koncom októbra.

Mikko Hirvonen
Bude Mikko Hirvonen (vpravo) úspešnejší vo V. Británii a získa vytúžený titul?

Katalánska rallye, jediná v seriáli celá na asfalte, bola jednoznačnou výhodou pre Francúza Loeba i Španiela Sorda, ktorí sú väčší špecialisti na hladký povrch. Od druhej rýchlostnej skúšky, keď úvodnú na prekvapenie vyhral Hirvonen na Forde Focus, nepustili jazdci Citroënu opraty zo svojich rúk a Hirvonen strácal na nich v každom rýchlostnom teste. Jeho strata v cieli sa vyšplhala na konečných 54 sekúnd. Ešte horšie pochodil druhý jazdec Fordu, Jari-Matti Latvala, ktorý v cieli strácal až takmer tri minúty.

Útechou pre Hirvonena môže byť, že záverečná súťaž seriálu sa pôjde na nespevnenom povrchu, na ktorej sa cíti ako doma. Víťazstvom by sa mladý Fín stal po prvý raz v živote majstrom sveta, kým Loeb by prišiel o svoj šiesty titul. K tomu mu stačí vo Veľkej Británii skončiť pred Loebom, na ktoromkoľvek (aj na nebodovanom) mieste. Samozrejme, výhra by pre Hirvonena bola najlepším riešením. Do toho však bude mať čo povedať aj Loeb, takže si radšej počkajme na 25. október, kedy sa o majstrovi sveta definitívne rozhodne.

Výsledky Rallye Španielska

1. Sébastien LOEB3:22:14,7 hod
2. Daniel SORDO+12,0 s
3. Mikko HIRVONEN54,1
4. Petter SOLBERG+1:12,4 min
5. Sebastien OGIER+1:41,6
6. Jari-Matti LATVALA+2:49,8
7. Matthew WILSON+7:15,5
8. Federico VILLAGRA+8:28,1
9. Henning SOLBERG+9:07,6
10. Dany SNOBECK+10:56,0
11. Conrad RAUTENBACH+11:07,6
12. Hans WEIJS+18:20,8

Priebežné poradie jazdcov

1. M. HIRVONEN84 b.
2. S. LOEB83
3. D. SORDO58
4. J-M LATVALA39
5. P. SOLBERG30
6. H. SOLBERG29
7. M. WILSON25
8. S. OGIER24
9. F. VILLAGRA16
10. C. RAUTENBACH8
11. M. OSTBERG7
12. K. AL-QASSIMI6

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën151 b.
2. Ford130
3. Stobart73
4. Citroën Junior Team42
5. Munchi's23

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.