V Katalánsku kraľovali Loeb a Citroën

Pondelok, 05 október 2009

Suverénnym víťazstvom jazdcov Citroënu sa skončila Katalánska rallye, keď obaja jazdci francúzskeho dvojitého šípa celej súťaži suverénne kraľovali. Zvíťazil Sébastien Loeb pred Danim Sordom a až tretí skončil vedúci jazdec priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach Mikko Hirvonen. Pre Francúza je to už šieste tohtoročné prvenstvo v seriáli. Víťazstvom v Španielsku prerušil Loeb šnúru štyroch víťazných rallye Fína a dotiahol sa na jeden bod za Hirvonena. O všetkom rozhodne posledné tohtoročné podujatie vo Veľkej Británii koncom októbra.

Mikko Hirvonen
Bude Mikko Hirvonen (vpravo) úspešnejší vo V. Británii a získa vytúžený titul?

Katalánska rallye, jediná v seriáli celá na asfalte, bola jednoznačnou výhodou pre Francúza Loeba i Španiela Sorda, ktorí sú väčší špecialisti na hladký povrch. Od druhej rýchlostnej skúšky, keď úvodnú na prekvapenie vyhral Hirvonen na Forde Focus, nepustili jazdci Citroënu opraty zo svojich rúk a Hirvonen strácal na nich v každom rýchlostnom teste. Jeho strata v cieli sa vyšplhala na konečných 54 sekúnd. Ešte horšie pochodil druhý jazdec Fordu, Jari-Matti Latvala, ktorý v cieli strácal až takmer tri minúty.

Útechou pre Hirvonena môže byť, že záverečná súťaž seriálu sa pôjde na nespevnenom povrchu, na ktorej sa cíti ako doma. Víťazstvom by sa mladý Fín stal po prvý raz v živote majstrom sveta, kým Loeb by prišiel o svoj šiesty titul. K tomu mu stačí vo Veľkej Británii skončiť pred Loebom, na ktoromkoľvek (aj na nebodovanom) mieste. Samozrejme, výhra by pre Hirvonena bola najlepším riešením. Do toho však bude mať čo povedať aj Loeb, takže si radšej počkajme na 25. október, kedy sa o majstrovi sveta definitívne rozhodne.

Výsledky Rallye Španielska

1. Sébastien LOEB3:22:14,7 hod
2. Daniel SORDO+12,0 s
3. Mikko HIRVONEN54,1
4. Petter SOLBERG+1:12,4 min
5. Sebastien OGIER+1:41,6
6. Jari-Matti LATVALA+2:49,8
7. Matthew WILSON+7:15,5
8. Federico VILLAGRA+8:28,1
9. Henning SOLBERG+9:07,6
10. Dany SNOBECK+10:56,0
11. Conrad RAUTENBACH+11:07,6
12. Hans WEIJS+18:20,8

Priebežné poradie jazdcov

1. M. HIRVONEN84 b.
2. S. LOEB83
3. D. SORDO58
4. J-M LATVALA39
5. P. SOLBERG30
6. H. SOLBERG29
7. M. WILSON25
8. S. OGIER24
9. F. VILLAGRA16
10. C. RAUTENBACH8
11. M. OSTBERG7
12. K. AL-QASSIMI6

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën151 b.
2. Ford130
3. Stobart73
4. Citroën Junior Team42
5. Munchi's23

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."