V Katalánsku vyhral Ogier. Je majstrom sveta.

Utorok, 18 október 2016

Víťazom jedenásteho podujatia majstrovstiev sveta automobilových súťaží WRC, Katalánskej rallye, je Francúz Sebastien Ogier na aute VW Polo-R, ktorý tak v predstihu pred dvoma záverečnými súťažami vo Walese a Austrálii získal už štvrtý titul majstra sveta. V sedle spolujazdca mu ako vždy aj doteraz asistoval krajan Julien Ingrassia. Druhý skončil Španiel Dani Sordo a tretí Belgičan Thierry Neuville, obaja na autách Hyundai i20 WRC.

1 Ogier - Ingrassia
Sebastien Ogier (vpravo) a Julian Ingrassia takto oslavovali víťazstvo a svoj štvrtý titul

Francúz Ogier po odchode svojho krajana zo sveta WRC vládne už štyri roky pelotónu automobilových súťaží. V tohtoročnom seriáli vyhral v Španielsku už svoju piatu súťaž a žiadny z jazdcov ho už nemôže ohroziť. Predtým vyhral v Monte Carlo, vo Švédsku, Nemecku a na Korzike. Dvakrát bol druhý, dvakrát tretí, raz šiesty a vo po väčšej havárii vo Fínsku dvadsiaty štvrtý.

Šancu na titul pred Katalánskom mali Nór Mikkelsen a Belgičan Neuville. Nór však v sobotu, v druhý súťažný deň havaroval a vypadol, takže v tej chvíli stačilo Ogierovi získať bod. Vyhral však, získal viac bodov ako potreboval, a tak Belgičan z hry o titul vypadol a Ogier mohol oslavovať.

Tridsaťdvaročný Francúz vyhral v Katalánsku pred Španielom Sordom, keď je Polo-R bolo o 15,6 sekundy rýchlejšie po 19 rýchlostných skúškach od Španielovho Hyundaia i20 a o viac ako minútu od Belgičana Neuvillea. V hre o stupeň víťazov bol aj ďalší Hyundai v sedle s Novozélanďanom Paddonom, ten však už bol pomalší o takmer minútu a pol. Piaty bol Nór Östberg a šiesty Estónec Tänak.

Český jazdec Jan Kopecký so spolujazdcom Dreslerom na Fabii R5 skončili na ôsmom mieste, druhý český jazdec Martin Prokop (spolujazdec Tománek) súťaž nedokončili.

2 Hyundai i20 WRC
Druhí v absolútnom poradí na Katalánskej rallye skončili domáci Sordo-Marti na Hyundai i20 WRC. Podporovalo ich množstvo divákov, ako na futbalovom zápase.

Štrkovitá španielska trať tentoraz Ogierovi sadla, poradil si s ňou a na rozdiel od vlaňajška, kedy havaroval, vyvaroval sa väčších chýb a zvíťazil. Splnil si tak predsavzatie získať titul už v Katalánsku, na čo mu stačilo byť v cieli do tretieho miesta.

Víťazstvom v katalánsku a ziskom štvrtého titulu sa Ogier zaradil medzi takých velikánov automobilových rallye ako boli Fíni Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen. Súťažiarskym kráľom, takmer nedostižným, zostáva Ogierov krajan Sebastien Loeb. Francúzska nadvláda v súťažnom automobilovom športe trvá nepretržite už trinásť rokov od roku 2004.

Seriál WC pokračuje od 27. do 30. októbra podujatím Wales Rally Veľkej Británie a ukončí ho Rallye Austrália v dňoch 17. až 20. novembra.

Výsledky Rallye Katalánska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:13:03,6 hod
2. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+15,6 s
3. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+1:15,0 min
4. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+1:27,8
5. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+3:24,4
6. Tänak OttEst./Ford Fiesta RS+5:24,9
...
8. Jan KopeckýČR/Škoda Fabia R5+9:05

Priebežné poradie (po 11 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier222 bodov
2. Andreas Mikkelsen (Nór./VW Polo-R)127
3. Thierry Neuville127
4. Hayden Paddon114
5. Dani Sordo111
6. Jari-Matti Latvala (Fín./VW Polo-R)104

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen318 bodov
2. Hyundai260
3. M-Sport WRT146
4. Volkswagen II136
5. Hyundai N124
6. DMAC WRT74

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.