V krajine klokanov najďalej doskákal Hirvonen

Utorok, 08 september 2009

Aktéri desiateho podujatia majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach sa sťahovali do vzdialenej Austrálie, na opačnú zemskú pologuľu. Vyhrať sa tu chystali dvaja najvážnejší kandidáti na titul tohtoročného majstra sveta. Kalkuloval s ním päťnásobný majster Francúz Sebastien Loeb na Citroëne, ale aj Fín Mikko Hirvonen, ktorý majstrom sveta ešte nebol.

Mikko Hirvonen
Hirvonen v Austrálii vyhral a posilnil si vedúce postavenie v seriáli majstrovstiev sveta

Loeb mal v tohtoročnom seriáli veľmi dobrý úvod a vyhrával jednu súťaž za druhou. Už to vyzeralo tak, že vyhrá každé tohtoročné podujatie, čo by sa zapísalo zlatým písmom do histórie rallye športu. Jazdil v takej forme, že vari len zázrak alebo veľká smola by ho mohli pripraviť o ďalšie víťazstvá. V pätách mal však vždy Fína Hirvonena, ktorý sa tak len s malým bodovým mankom držal v priebežnom poradí na druhom mieste.

Loeb vyhral prvých päť súťaží, v ďalšej na Sardínii skončil až štvrtý a Hirvonen bol druhý. Na Akropolis rallye v Grécku, v Poľsku i doma vo Fínsku však vyhral Hirvonen a dostal sa do čela priebežného hodnotenia. Aj preto teraz v Austrálii chcel Loeb vyhrať a priblížiť sa tak k titulu majstra sveta po šiesty raz. Aby to bolo reálne, veľmi potreboval zvíťaziť u protinožcov. Rovnaký cieľ mal však aj Hirvonen.

Na šotolinovej trati dlhej 1734 kilometrov s 35 rýchlostnými skúškami v okolí mestečka Kingscliff sa aj veľa taktizovalo, na druhej strane Loeb i Hirvonen zvádzali medzi sebou neľúty boj. Aj keď v úvode dominoval iný Francúz, Ogier, neskôr Hirvonenov tímový kolega Fordu Latvala, v závere po víťazstve siahali predsa len Loeb a Hirvonen.

V cieli bol Loeb prvý s náskokom 12,5 sekundy pre Hirvonenom, ale odlišnosť na bezpečnostnej klietke automobilov C4 Citroën WRC oproti fotografiám zaslaným na homologizáciu boli dôvodom na udelenie minútových penalizácií pre Loeba, Sorda i Ogiera. Loeb tak prišiel o víťazstvo, ktoré pripadlo Hirvonenovi. Francúz tak skončil druhý a druhý pilot Citroënu Sordo tretí. Štvrtý bol Latvala, piaty Ogier a šiesty Brit Wilson. Posledné dve bodované miesta patrili Nórovi H. Solbergovi a Argentínčanovi Vilagrovi.

Dve záverečné súťaže – Rally RACC v dňoch 2. až 4. októbra a Rally Wales 23. až 25. októbra – rozhodnú o tom, kto bude majstrom sveta pre rok 2009. Aj v prípade, že Loeb obe vyhrá a Hirvonen by skončil druhý, majstrom nebude Francúz, ale Fín. Takže to bude ešte veľmi napínavé a máme sa na čo tešiť.

Výsledky

1. M. HIRVONENFORD Focus RS WRC 0902:53:06,5 hod
2. S. LOEBCITROËN C4 WRC+47,5 s
3.D. SORDOCITROËN C4 WRC+1:04,6 min
4. J.-M. LATVALAFORD Focus RS WRC 08+1:52,0
5. S. OGIERCITROËN C4 WRC+2:23,3
6. M. WILSONFORD Focus RS WRC 08+5:26,3
7. H. SOLBERGFORD Focus RS WRC 08+7:17,8
8. F. VILLAGRAFORD Focus RS WRC 08+7:39,4
9. H. PADDONMITSUBISHI Lancer Evo IX+15:36,1
10. M. PROKOPMITSUBISHI Lancer Evo IX+15:44,7

Priebežné poradie jazdcov

1. Hirvonen78 b.
2. Loeb73
3. Sordo50
4. Latvala36
5. H.Solberg29
6. P.Solberg25
7. Wilson23
8. Ogier20
9. Villagra15
10. Rautenbach8

Priebežné poradie tímov

1. CITROEN133 b.
2. BP-FORD120
3. STOBART69
4. CITROEN jun.37
5. MUNCHI'S21
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.