V krajine klokanov najďalej doskákal Hirvonen

Utorok, 08 september 2009

Aktéri desiateho podujatia majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach sa sťahovali do vzdialenej Austrálie, na opačnú zemskú pologuľu. Vyhrať sa tu chystali dvaja najvážnejší kandidáti na titul tohtoročného majstra sveta. Kalkuloval s ním päťnásobný majster Francúz Sebastien Loeb na Citroëne, ale aj Fín Mikko Hirvonen, ktorý majstrom sveta ešte nebol.

Mikko Hirvonen
Hirvonen v Austrálii vyhral a posilnil si vedúce postavenie v seriáli majstrovstiev sveta

Loeb mal v tohtoročnom seriáli veľmi dobrý úvod a vyhrával jednu súťaž za druhou. Už to vyzeralo tak, že vyhrá každé tohtoročné podujatie, čo by sa zapísalo zlatým písmom do histórie rallye športu. Jazdil v takej forme, že vari len zázrak alebo veľká smola by ho mohli pripraviť o ďalšie víťazstvá. V pätách mal však vždy Fína Hirvonena, ktorý sa tak len s malým bodovým mankom držal v priebežnom poradí na druhom mieste.

Loeb vyhral prvých päť súťaží, v ďalšej na Sardínii skončil až štvrtý a Hirvonen bol druhý. Na Akropolis rallye v Grécku, v Poľsku i doma vo Fínsku však vyhral Hirvonen a dostal sa do čela priebežného hodnotenia. Aj preto teraz v Austrálii chcel Loeb vyhrať a priblížiť sa tak k titulu majstra sveta po šiesty raz. Aby to bolo reálne, veľmi potreboval zvíťaziť u protinožcov. Rovnaký cieľ mal však aj Hirvonen.

Na šotolinovej trati dlhej 1734 kilometrov s 35 rýchlostnými skúškami v okolí mestečka Kingscliff sa aj veľa taktizovalo, na druhej strane Loeb i Hirvonen zvádzali medzi sebou neľúty boj. Aj keď v úvode dominoval iný Francúz, Ogier, neskôr Hirvonenov tímový kolega Fordu Latvala, v závere po víťazstve siahali predsa len Loeb a Hirvonen.

V cieli bol Loeb prvý s náskokom 12,5 sekundy pre Hirvonenom, ale odlišnosť na bezpečnostnej klietke automobilov C4 Citroën WRC oproti fotografiám zaslaným na homologizáciu boli dôvodom na udelenie minútových penalizácií pre Loeba, Sorda i Ogiera. Loeb tak prišiel o víťazstvo, ktoré pripadlo Hirvonenovi. Francúz tak skončil druhý a druhý pilot Citroënu Sordo tretí. Štvrtý bol Latvala, piaty Ogier a šiesty Brit Wilson. Posledné dve bodované miesta patrili Nórovi H. Solbergovi a Argentínčanovi Vilagrovi.

Dve záverečné súťaže – Rally RACC v dňoch 2. až 4. októbra a Rally Wales 23. až 25. októbra – rozhodnú o tom, kto bude majstrom sveta pre rok 2009. Aj v prípade, že Loeb obe vyhrá a Hirvonen by skončil druhý, majstrom nebude Francúz, ale Fín. Takže to bude ešte veľmi napínavé a máme sa na čo tešiť.

Výsledky

1. M. HIRVONENFORD Focus RS WRC 0902:53:06,5 hod
2. S. LOEBCITROËN C4 WRC+47,5 s
3.D. SORDOCITROËN C4 WRC+1:04,6 min
4. J.-M. LATVALAFORD Focus RS WRC 08+1:52,0
5. S. OGIERCITROËN C4 WRC+2:23,3
6. M. WILSONFORD Focus RS WRC 08+5:26,3
7. H. SOLBERGFORD Focus RS WRC 08+7:17,8
8. F. VILLAGRAFORD Focus RS WRC 08+7:39,4
9. H. PADDONMITSUBISHI Lancer Evo IX+15:36,1
10. M. PROKOPMITSUBISHI Lancer Evo IX+15:44,7

Priebežné poradie jazdcov

1. Hirvonen78 b.
2. Loeb73
3. Sordo50
4. Latvala36
5. H.Solberg29
6. P.Solberg25
7. Wilson23
8. Ogier20
9. Villagra15
10. Rautenbach8

Priebežné poradie tímov

1. CITROEN133 b.
2. BP-FORD120
3. STOBART69
4. CITROEN jun.37
5. MUNCHI'S21
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.