V Mexiku triumf Francúza Loeba

Nedeľa, 14 marec 2010

Nie každý deň je sviatok. Presvedčil sa o tom aj fínsky rallye jazdec Mikko Hirvonen. Zažil to však aj šesťnásobný majster sveta Francúz Sebastien Loeb v minuloročnej sezóne, keď po pár víťazstvách v úvode sezóny nastúpil na ďalších súťažiach na post jednotky práve Hirvonen. Záverečný boj o titul majstra sveta však lepšie vyšiel Francúzovi a po šiesty raz sa stal majstrom sveta. Fenomenálny Francúz však aj v tejto sezóne myslí na titul a rád by počtom titulov majstra sveta napodobnil Michaela Schumachera z formuly 1, ktorý ich má sedem (pridá k nim v tejto sezóne ďalší, ôsmy?).

Rallye Mexiko

Sebastien Loeb už vie, ako chutia mexické šotolinové trate, ktoré už v uplynulých rokoch trikrát pokoril, keď z Mexika odchádzal tri roky po sebe ako víťaz. Vyjde mu to aj po štvrtý raz? Proti bude určite predovšetkým ctižiadostivý, rýchly a aj spoľahlivý Hirvonen. Prvú tohtoročnú rallye na švédskom snehu vyhral Hirvonen. Bude úspešný aj Mexiku?

Zisk titulu majstra sveta je pre Hirvonena stále prvoradým cieľom. V uplynulej sezóne ho mal na dosah, ale nedosiahol naň. Aj preto nechce teraz nič nechávať na náhodu a v každej súťaži bojovať len o víťazstvo. A práve o to išlo Mikkovi aj teraz na Corona Rallye Mexico, ktorá je po švédskej rallye druhým podujatím tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.

Mexická rallye sa išla tretieho až siedmeho marca na šotolinových tratiach. Merala celkom 860 kilometrov, z ktorých až 350 km boli rýchlostné skúšky. Tých, ktorí si brúsili zuby na dobré umiestnenie, bolo okrem Loeba a Hirvonena požehnane. Aj takí strelci, ako Španiel Sordo, Francúz Ogier, Nór Petter Solberg (konečne na jemu zodpovedajúcom rýchlom aute), všetci na Citroëne C4 WRC, na akom jazdí aj Loeb. Prekvapiť však mohol aj niekto ďalší, napríklad Hirvonenov tímový kolega Fín Latvala, Nór Henning Solberg, či Brit Wilson – všetci na Fordoch Focus, práve tak ako Hirvonen. Ale aj Čech Martin Prokop na Forde Fiesta.

Pekne zostra to vzal od prvej rýchlostnej skúšky P. Solberg, keď vyhral prvých sedem RS prvého súťažného dňa. Iba posledná sa ušla úradujúcemu majstrovi sveta Loebovi. Druhý súťažný deň však už patril Loebovi, ktorý vyhrával jednu rýchlostnú skúšku za druhou a odsunul P. Solberga na druhú priečku. Svoj deň však nemal Hirvonen, ktorý nenabral potrebnú rýchlosť, ale ani Sordo (havária – využitím pravidla Super Rallye sa však na druhý deň znovu vrátil do súťaže). Na druhého P. Solberga tvrdo dobiedzal mladý Francúz Ogier, Nór však odolával. Neveľký náskok si Nór udržal aj v záverečný deň a skončil druhý. Loeb jazdil v závere už na istotu a víťazstvo si ustrážil. Ogier skončil tretí. V záverečný deň patrilo štvrté miesto Latvalovi a piate Hirvonenovi. Ku koncu rallye si títo dvaja vymenili miesta a Hirvonen tak skončil štvrtý a Latvala piaty.

Na čelo priebežného poradia sa po víťazstve v Mexiku dostal Loeb. Je to jeho 55 (!) víťazstvo v seriáli majstrovstiev sveta. Loeb má po dvoch súťažiach na Hirvonena náskok šiestich bodov. Tretí v priebežnom poradí je Latvala, ktorý stráca 13 bodov.

Seriál má najbližšie pokračovanie 1. až 3. apríla, kedy je na programe Rallye Jordánska.

Poradie v cieli

1. Loeb/ElenaCitroën C43:42:41,7 hod.
2. P. Solberg/MillsCitroën C4+24,2 s.
3. Ogier/IngrassiaCitroën C425,3
4. Hirvonen/LehtinenFord Focus+1:47,5 min.
5. Latvala/AnttilaFord Focus+2:15,1
6. H. Solberg/MinorFord Focus+2:48,0
7. Villagra/Perez CompancFord Focus+10:13,4
8. Pons/HaroFord Fiesta+18:44,4
9. Prokop/TomanekFord Fiesta+19:02,0
10. Araujo/MiguelMitsubishi Lancer+21:32,5

Priebežné poradie jazdcov

1. Loeb43 bodov
2. Hirvonen37
3. Latvala35
4. Ogier25
5. P. Solberg20
6. H. Solberg16
7. Sordo12
8. Matthew Wilson6
9. Federico Villagra6
10. Mads Ostberg4
11. Xavi Pons4
12. Martin Prokop2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ford67 bodov
2. Citroën61
3. Citroën Junior Team32
4. Stobart Ford28
5. Munchi's Ford8

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.