V Nemecku pohroma favoritov, vyhral Neuville

Štvrtok, 28 august 2014

Nemecká rallye, deviate podujatie majstrovstiev sveta automobilových súťaží, sa skončila triumfom pre Belgičana Thierryho Neuvilla so spolujazdcom Nicolasom Gilsoulom na automobile Hyundai i20. Pre jazdca i kórejskú značku je to prémiové víťazstvo v majstrovstvách sveta. Druhý za Neuvillom so stratou vyše 40 sekúnd bol Španiel Dani Sordo na rovnakom aute. Tretí skončil Nór Mikkelsen na netovárenskom VW Polo R.

1 T. Neuville
Manifestačná jazda víťaznej belgickej posádky Neuville-Gilsoul a ich Hyundaia i20

Dvadsaťšesťročný Belgičan sa tak stal po prvý raz víťazom rallye zaradenej do seriálu majstrovstiev sveta. Dokonalý triumf značky Hyundai dokončil druhým miestom Dani Sordo na druhom továrenskom aute a potvrdil snahy kórejskej automobilky dostať sa už prvý rok svojho účinkovanie vo WRC medzi najlepšie tímy a bojovať o víťazstvá. V Nemecku to tímu Hyundai vyšlo dokonale, napriek tomu, že po jazdeckých chybách vypadla väčšina favoritov.

Vedúci jazdec šampionátu a aktuálny majster sveta Francúz Ogier vyhral tri zo šiestich rýchlostných skúšok úvodného dňa. V poslednej šiestej však po dlhom skoku havaroval a značne poškodil svoje auto. Do cieľa RS však došiel po paralelnej ceste, kam po havárii spadol a dostal 10 minútovú penalizáciu. Kvôli nemeckým fanúšikom VW Polo však Ogier jazdil ďalej, aj keď vidina víťazstva sa mu definitívne stratila. Potom prišla druhá havária Ogiera a po nej aj koniec účinkovania v nemeckej rallye.

Po odstúpení Ogiera sa do vedenia dostal jeho partner z továrenského tímu VW Latvala. Na Ogiera strácal v priebežnom poradí 44 bodov a víťazstvom v nemeckej rallye, k tomu prípadne aj výhrou v zverečnej power stage sa mohol priblížiť k Ogierovi na rozdiel 16 bodov a reálne bojovať o titul majstra sveta. V tej chvíli mal pred druhým Britom Meekem náskok 37 sekúnd a pred Sordom, minuloročným víťazom nemeckej rallye, 42,6 sekundy.

2 víťazná posádka Neuville-Gilsoul
Sladká bola chuť prémiového víťazstva posádky Neuville-Gilsoul na Rallye Nemecko

V úvodnej RS tretieho záverčného dňa rallye havaroval na vlhkej a klzkej trati aj Latvala a bolo po nádejách na víťazstvo a vzdialil sa mu aj titul. V zákrutu, kde skončil, mal pôvodne poznačenú s výkričníkom, ktorý potom zrušil s tým, že trať veľmi dobre pozná. Bol tam však príliš rýchli, zákrutu nezvládol, havaroval a vypadol. Vzápätí havaroval aj ďalší nový líder Brit Chris Meeke (Citroën DS3) a do vedenia sa dostal Neuville, ktorý potom nemeckú rallye vyhral.

Osobitnú zmienku si zasluhuje účinkovanie slovenskej posádky Melichárkovcov, ktorý zvládli všetky nástrahy nemeckej rallye. Po prvom dni boli na 21. mieste, druhý deň si polepšili o päť m iest a patrilo im 16 miesto. V cieli v záverečný tretí deň poskočili dopredu o dve miesta a skončili v absolútnom poradí na konečnom 14. mieste.

Seriál bude pokračovať desiatym podujatím 11. až 14. septembra, kedy je na programe Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecko

1. Neuville/GilsoulBelg./Hyundai i203:07:20,2 hod
2. Sordo/MartíŠpan./Hyundai i10+40,7 s
3. Mikkelsen/FloeneNór./VW Polo R+58,0
4. Evans/BarrittV. Brit./Ford Fiesta RS+1:03,6 min
5. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Fiesta RS+1:10,5
6. Östberg/AnderssonNór./Švéd./Citroën DS3+1:22,7
7. Prokop/TománekČR/Ford Fiesta RS+4:52,8
...
14. J. Melichárek/MelichárekSR/Ford Fiesta+12:54,0

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier187 bodov
2. Jari-Matti Latvala143
3. Andreas Mikkelsen110
4. Mads Ostberg74
5. Thierry Neuville73
6. Mikko Hirvonen73
7. Elfyn Evans57
8. Kris Meeke54
9. Martin Prokop37
10. Henning Solberg26
11. Juho Hanninen20
12. Bryan Bouffier18
13. Dani Sordo18
14. Robert Kubica12
15. Ott Tanak11

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.