V Nemecku pohroma favoritov, vyhral Neuville

Štvrtok, 28 august 2014

Nemecká rallye, deviate podujatie majstrovstiev sveta automobilových súťaží, sa skončila triumfom pre Belgičana Thierryho Neuvilla so spolujazdcom Nicolasom Gilsoulom na automobile Hyundai i20. Pre jazdca i kórejskú značku je to prémiové víťazstvo v majstrovstvách sveta. Druhý za Neuvillom so stratou vyše 40 sekúnd bol Španiel Dani Sordo na rovnakom aute. Tretí skončil Nór Mikkelsen na netovárenskom VW Polo R.

1 T. Neuville
Manifestačná jazda víťaznej belgickej posádky Neuville-Gilsoul a ich Hyundaia i20

Dvadsaťšesťročný Belgičan sa tak stal po prvý raz víťazom rallye zaradenej do seriálu majstrovstiev sveta. Dokonalý triumf značky Hyundai dokončil druhým miestom Dani Sordo na druhom továrenskom aute a potvrdil snahy kórejskej automobilky dostať sa už prvý rok svojho účinkovanie vo WRC medzi najlepšie tímy a bojovať o víťazstvá. V Nemecku to tímu Hyundai vyšlo dokonale, napriek tomu, že po jazdeckých chybách vypadla väčšina favoritov.

Vedúci jazdec šampionátu a aktuálny majster sveta Francúz Ogier vyhral tri zo šiestich rýchlostných skúšok úvodného dňa. V poslednej šiestej však po dlhom skoku havaroval a značne poškodil svoje auto. Do cieľa RS však došiel po paralelnej ceste, kam po havárii spadol a dostal 10 minútovú penalizáciu. Kvôli nemeckým fanúšikom VW Polo však Ogier jazdil ďalej, aj keď vidina víťazstva sa mu definitívne stratila. Potom prišla druhá havária Ogiera a po nej aj koniec účinkovania v nemeckej rallye.

Po odstúpení Ogiera sa do vedenia dostal jeho partner z továrenského tímu VW Latvala. Na Ogiera strácal v priebežnom poradí 44 bodov a víťazstvom v nemeckej rallye, k tomu prípadne aj výhrou v zverečnej power stage sa mohol priblížiť k Ogierovi na rozdiel 16 bodov a reálne bojovať o titul majstra sveta. V tej chvíli mal pred druhým Britom Meekem náskok 37 sekúnd a pred Sordom, minuloročným víťazom nemeckej rallye, 42,6 sekundy.

2 víťazná posádka Neuville-Gilsoul
Sladká bola chuť prémiového víťazstva posádky Neuville-Gilsoul na Rallye Nemecko

V úvodnej RS tretieho záverčného dňa rallye havaroval na vlhkej a klzkej trati aj Latvala a bolo po nádejách na víťazstvo a vzdialil sa mu aj titul. V zákrutu, kde skončil, mal pôvodne poznačenú s výkričníkom, ktorý potom zrušil s tým, že trať veľmi dobre pozná. Bol tam však príliš rýchli, zákrutu nezvládol, havaroval a vypadol. Vzápätí havaroval aj ďalší nový líder Brit Chris Meeke (Citroën DS3) a do vedenia sa dostal Neuville, ktorý potom nemeckú rallye vyhral.

Osobitnú zmienku si zasluhuje účinkovanie slovenskej posádky Melichárkovcov, ktorý zvládli všetky nástrahy nemeckej rallye. Po prvom dni boli na 21. mieste, druhý deň si polepšili o päť m iest a patrilo im 16 miesto. V cieli v záverečný tretí deň poskočili dopredu o dve miesta a skončili v absolútnom poradí na konečnom 14. mieste.

Seriál bude pokračovať desiatym podujatím 11. až 14. septembra, kedy je na programe Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecko

1. Neuville/GilsoulBelg./Hyundai i203:07:20,2 hod
2. Sordo/MartíŠpan./Hyundai i10+40,7 s
3. Mikkelsen/FloeneNór./VW Polo R+58,0
4. Evans/BarrittV. Brit./Ford Fiesta RS+1:03,6 min
5. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Fiesta RS+1:10,5
6. Östberg/AnderssonNór./Švéd./Citroën DS3+1:22,7
7. Prokop/TománekČR/Ford Fiesta RS+4:52,8
...
14. J. Melichárek/MelichárekSR/Ford Fiesta+12:54,0

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier187 bodov
2. Jari-Matti Latvala143
3. Andreas Mikkelsen110
4. Mads Ostberg74
5. Thierry Neuville73
6. Mikko Hirvonen73
7. Elfyn Evans57
8. Kris Meeke54
9. Martin Prokop37
10. Henning Solberg26
11. Juho Hanninen20
12. Bryan Bouffier18
13. Dani Sordo18
14. Robert Kubica12
15. Ott Tanak11

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.