V Nemecku pohroma favoritov, vyhral Neuville

Štvrtok, 28 august 2014

Nemecká rallye, deviate podujatie majstrovstiev sveta automobilových súťaží, sa skončila triumfom pre Belgičana Thierryho Neuvilla so spolujazdcom Nicolasom Gilsoulom na automobile Hyundai i20. Pre jazdca i kórejskú značku je to prémiové víťazstvo v majstrovstvách sveta. Druhý za Neuvillom so stratou vyše 40 sekúnd bol Španiel Dani Sordo na rovnakom aute. Tretí skončil Nór Mikkelsen na netovárenskom VW Polo R.

1 T. Neuville
Manifestačná jazda víťaznej belgickej posádky Neuville-Gilsoul a ich Hyundaia i20

Dvadsaťšesťročný Belgičan sa tak stal po prvý raz víťazom rallye zaradenej do seriálu majstrovstiev sveta. Dokonalý triumf značky Hyundai dokončil druhým miestom Dani Sordo na druhom továrenskom aute a potvrdil snahy kórejskej automobilky dostať sa už prvý rok svojho účinkovanie vo WRC medzi najlepšie tímy a bojovať o víťazstvá. V Nemecku to tímu Hyundai vyšlo dokonale, napriek tomu, že po jazdeckých chybách vypadla väčšina favoritov.

Vedúci jazdec šampionátu a aktuálny majster sveta Francúz Ogier vyhral tri zo šiestich rýchlostných skúšok úvodného dňa. V poslednej šiestej však po dlhom skoku havaroval a značne poškodil svoje auto. Do cieľa RS však došiel po paralelnej ceste, kam po havárii spadol a dostal 10 minútovú penalizáciu. Kvôli nemeckým fanúšikom VW Polo však Ogier jazdil ďalej, aj keď vidina víťazstva sa mu definitívne stratila. Potom prišla druhá havária Ogiera a po nej aj koniec účinkovania v nemeckej rallye.

Po odstúpení Ogiera sa do vedenia dostal jeho partner z továrenského tímu VW Latvala. Na Ogiera strácal v priebežnom poradí 44 bodov a víťazstvom v nemeckej rallye, k tomu prípadne aj výhrou v zverečnej power stage sa mohol priblížiť k Ogierovi na rozdiel 16 bodov a reálne bojovať o titul majstra sveta. V tej chvíli mal pred druhým Britom Meekem náskok 37 sekúnd a pred Sordom, minuloročným víťazom nemeckej rallye, 42,6 sekundy.

2 víťazná posádka Neuville-Gilsoul
Sladká bola chuť prémiového víťazstva posádky Neuville-Gilsoul na Rallye Nemecko

V úvodnej RS tretieho záverčného dňa rallye havaroval na vlhkej a klzkej trati aj Latvala a bolo po nádejách na víťazstvo a vzdialil sa mu aj titul. V zákrutu, kde skončil, mal pôvodne poznačenú s výkričníkom, ktorý potom zrušil s tým, že trať veľmi dobre pozná. Bol tam však príliš rýchli, zákrutu nezvládol, havaroval a vypadol. Vzápätí havaroval aj ďalší nový líder Brit Chris Meeke (Citroën DS3) a do vedenia sa dostal Neuville, ktorý potom nemeckú rallye vyhral.

Osobitnú zmienku si zasluhuje účinkovanie slovenskej posádky Melichárkovcov, ktorý zvládli všetky nástrahy nemeckej rallye. Po prvom dni boli na 21. mieste, druhý deň si polepšili o päť m iest a patrilo im 16 miesto. V cieli v záverečný tretí deň poskočili dopredu o dve miesta a skončili v absolútnom poradí na konečnom 14. mieste.

Seriál bude pokračovať desiatym podujatím 11. až 14. septembra, kedy je na programe Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecko

1. Neuville/GilsoulBelg./Hyundai i203:07:20,2 hod
2. Sordo/MartíŠpan./Hyundai i10+40,7 s
3. Mikkelsen/FloeneNór./VW Polo R+58,0
4. Evans/BarrittV. Brit./Ford Fiesta RS+1:03,6 min
5. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Fiesta RS+1:10,5
6. Östberg/AnderssonNór./Švéd./Citroën DS3+1:22,7
7. Prokop/TománekČR/Ford Fiesta RS+4:52,8
...
14. J. Melichárek/MelichárekSR/Ford Fiesta+12:54,0

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier187 bodov
2. Jari-Matti Latvala143
3. Andreas Mikkelsen110
4. Mads Ostberg74
5. Thierry Neuville73
6. Mikko Hirvonen73
7. Elfyn Evans57
8. Kris Meeke54
9. Martin Prokop37
10. Henning Solberg26
11. Juho Hanninen20
12. Bryan Bouffier18
13. Dani Sordo18
14. Robert Kubica12
15. Ott Tanak11

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.