V Nemecku víťazstvo pre Loeba, sklamanie pre Grönholma

Pondelok, 20 august 2007

Nemecká rallye, desiaty podnik majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, sľubovala tvrdé súperenie najmä medzi minuloročným šampiónom Francúzom Loebom a v tomto roku najhorúcejším kandidátom na titul, exmajstrom sveta Fínom Grönholmom. V ostatnom čase sa na šotoline viac darilo Fínovi, mal pred nemeckou rallye náskok na Loeba 13 bodov, a tak visela vo vzduchu otázka: oskalpuje Francúz na nemeckom asfalte Fína?

Nemecká rallye Nemecká rallye

Na ostatných prevažne šotolinových súťažiach pomerne suverénne víťazil Grönholm. Tak tomu bolo v Grécku na Akropolis rallye i na poslednej vo Fínsku. Ford Focus v rukách Grönholma i Miku Hirvonena mali navrch oproti Citroënu Loeba. Lenže Francúzi tvrdo pracovali a náskok Fordu chceli zmazať práve na nemeckej rallye. Navyše Citroën nasadil do súťaže aj ďalšie eso – po poldruha roku sa na svetové súťaže vrátil Belgičan Francois Duval.

Nemecká rallye Nemecká rallye

Už od začiatku si Loeb na nemeckých cestách počínal veľmi suverénne. Či to boli jeho ruky a hlava, alebo rýchlosť jeho Citroënu, to necháme bokom, isté však je, že Francúz si pomaly po každom rýchlostnom teste zvyšoval svoj náskok, ktorý postupne narástol na vyše 30 sekúnd. Práve toľko strácal na neho druhý v celkovom poradí Grönholm, ktorý vlastne len potvrdil, že asfalt mu sedí menej ako drobné kamienky, na ktorých je spomedzi všetkých najrýchlejší.

Nemecká rallye Nemecká rallye Nemecká rallye

S veľkými ambíciami prišiel do Nemecka aj Atkinson, a nebyť jeho jazdeckej chyby na záver prvého dňa, ktorá ho stála približne osem minút, mohol ohrozovať na čele i Loeba. Grönholmov tímový kolega Hirvonen bol ďalší, ktorý chcel vystrčiť rožky, odjazdil súťaž prakticky bez chýb, ale podobne ako Grönholmovi, chýbala na asfalte väčšia rýchlosť. Duval sa rozjazdieval postupne, zrejme, aby, ako to bývalo u neho častým zvykom, nedal ranu a neskončil súťaž predčasne. V záverečnom teste sa tak nebezpečne tlačil na druhého Grönholma, že ho dosť znervóznil. A keď Grönholm zbadal pri trati živú kravu, ktorá sa z nebezpečnej blízkosti prizerala bez dozoru organizátorov jeho súboju s Loebom, rozhodilo ho to natoľko, že neudržal auto na trati a prišiel tak nielen o druhé miesto, ale aj o pódiové umiestnenie, keď sa pred neho dostali Duval i Hirvonen. Suverén Loeb si prvé miesto udržal s prehľadom a boj o majstra sveta je naďalej otvorený.

Nemecká rallye Nemecká rallye

Skvele v Nemecku jazdil Čech Kopecký na Fabii WRC, ktorej fabrika v Mladej Boleslavi nedávala už dávnejšie nádej na dobré výsledky a zo seriálu majstrovstiev sveta ju stiahla. Privátny jazdec Kopecký so spolujazdcom Schovánkom však predvádzajú, aká rýchla i spoľahlivá vie byť Fabia v dobrých rukách a v správne manažovanom tíme. Kopecký zvádzal veľké súboje so svetovou špičkou, suverénne odrazil útok Gardemeistera i z pozadia útočiaceho exmajstra sveta Petra Solberga, aby nakoniec skončil piaty! Na výbornom 11. mieste skončil aj druhý český jazdec Martin Prokop a svoju juniorskú kategóriu dokonca vyhral. Nás teší, že Slovák Jozef Béreš ml. obsadil v absolútnom poradí 25. miesto, a nebyť veľkej straty v RS 10, mohol sa v cieli radovať viac.

Seriál majstrovstiev sveta pokračuje v dňoch 29. augusta až 2. septembra na Novom Zélande v poradí jedenástou z celkových šestnástich súťaží.

Konečné výsledky - jazdci

1. S.Loeb Fr./Citroën 3:27:27,5 hod
2. F.Duval Belg./Citroën + 20,3 s
3. M.Hirvonen Fín./Ford + 1:19,1 min
4. M.Grönholm Fín./Ford + 1:36,5
5. J.Kopecký ČR/Škoda + 3:07,1
6. H.Solberg Nór./Subaru + 3:14,7
7. T.Gardemeister Fín./Citroën + 3:37,5
8. J.Latvala Fín./Ford + 5:29,3
9. M. Wilson V. Brit./Ford + 11:04,2
10. G. Wilks V. Brit./Ford + 19:47,8
11. M. Prokop ČR/Citroën C2 + 24:59,4
...
25.J. Béreš ml. Slov./Renault Clio + 33:49,0

Priebežné poradie po 11. súťažiach

1. M. Grönholm 80 bodov
2. S. Loeb 72
3. M. Hirvonen 63
4. P. Solberg 29
5. H. Solberg 28
6. D. Sordo 28
7. C. Atkinson 20
8. J. Latvala 13
9. T. Gardemeister 10
...
12. J. Kopecký 8
13. F. Duval8

Priebežné poradie tímov WRC

1. Ford 143
2. Citroën 102
3. Subaru 52
4. Stobart 50
5. OMV Kronos 35
6. Munchis 6

Priebežné poradie jazdcov JWRC

1. U. Aava 32
2. P-G. Andersson 28
3. P. Sandell 19
4. J. Molder 17
5. M. Prokop 16
6. A. Burkart 14
7. J. Béres 13
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.