V Nemecku víťazstvo pre Loeba, sklamanie pre Grönholma

Pondelok, 20 august 2007

Nemecká rallye, desiaty podnik majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, sľubovala tvrdé súperenie najmä medzi minuloročným šampiónom Francúzom Loebom a v tomto roku najhorúcejším kandidátom na titul, exmajstrom sveta Fínom Grönholmom. V ostatnom čase sa na šotoline viac darilo Fínovi, mal pred nemeckou rallye náskok na Loeba 13 bodov, a tak visela vo vzduchu otázka: oskalpuje Francúz na nemeckom asfalte Fína?

Nemecká rallye Nemecká rallye

Na ostatných prevažne šotolinových súťažiach pomerne suverénne víťazil Grönholm. Tak tomu bolo v Grécku na Akropolis rallye i na poslednej vo Fínsku. Ford Focus v rukách Grönholma i Miku Hirvonena mali navrch oproti Citroënu Loeba. Lenže Francúzi tvrdo pracovali a náskok Fordu chceli zmazať práve na nemeckej rallye. Navyše Citroën nasadil do súťaže aj ďalšie eso – po poldruha roku sa na svetové súťaže vrátil Belgičan Francois Duval.

Nemecká rallye Nemecká rallye

Už od začiatku si Loeb na nemeckých cestách počínal veľmi suverénne. Či to boli jeho ruky a hlava, alebo rýchlosť jeho Citroënu, to necháme bokom, isté však je, že Francúz si pomaly po každom rýchlostnom teste zvyšoval svoj náskok, ktorý postupne narástol na vyše 30 sekúnd. Práve toľko strácal na neho druhý v celkovom poradí Grönholm, ktorý vlastne len potvrdil, že asfalt mu sedí menej ako drobné kamienky, na ktorých je spomedzi všetkých najrýchlejší.

Nemecká rallye Nemecká rallye Nemecká rallye

S veľkými ambíciami prišiel do Nemecka aj Atkinson, a nebyť jeho jazdeckej chyby na záver prvého dňa, ktorá ho stála približne osem minút, mohol ohrozovať na čele i Loeba. Grönholmov tímový kolega Hirvonen bol ďalší, ktorý chcel vystrčiť rožky, odjazdil súťaž prakticky bez chýb, ale podobne ako Grönholmovi, chýbala na asfalte väčšia rýchlosť. Duval sa rozjazdieval postupne, zrejme, aby, ako to bývalo u neho častým zvykom, nedal ranu a neskončil súťaž predčasne. V záverečnom teste sa tak nebezpečne tlačil na druhého Grönholma, že ho dosť znervóznil. A keď Grönholm zbadal pri trati živú kravu, ktorá sa z nebezpečnej blízkosti prizerala bez dozoru organizátorov jeho súboju s Loebom, rozhodilo ho to natoľko, že neudržal auto na trati a prišiel tak nielen o druhé miesto, ale aj o pódiové umiestnenie, keď sa pred neho dostali Duval i Hirvonen. Suverén Loeb si prvé miesto udržal s prehľadom a boj o majstra sveta je naďalej otvorený.

Nemecká rallye Nemecká rallye

Skvele v Nemecku jazdil Čech Kopecký na Fabii WRC, ktorej fabrika v Mladej Boleslavi nedávala už dávnejšie nádej na dobré výsledky a zo seriálu majstrovstiev sveta ju stiahla. Privátny jazdec Kopecký so spolujazdcom Schovánkom však predvádzajú, aká rýchla i spoľahlivá vie byť Fabia v dobrých rukách a v správne manažovanom tíme. Kopecký zvádzal veľké súboje so svetovou špičkou, suverénne odrazil útok Gardemeistera i z pozadia útočiaceho exmajstra sveta Petra Solberga, aby nakoniec skončil piaty! Na výbornom 11. mieste skončil aj druhý český jazdec Martin Prokop a svoju juniorskú kategóriu dokonca vyhral. Nás teší, že Slovák Jozef Béreš ml. obsadil v absolútnom poradí 25. miesto, a nebyť veľkej straty v RS 10, mohol sa v cieli radovať viac.

Seriál majstrovstiev sveta pokračuje v dňoch 29. augusta až 2. septembra na Novom Zélande v poradí jedenástou z celkových šestnástich súťaží.

Konečné výsledky - jazdci

1. S.Loeb Fr./Citroën 3:27:27,5 hod
2. F.Duval Belg./Citroën + 20,3 s
3. M.Hirvonen Fín./Ford + 1:19,1 min
4. M.Grönholm Fín./Ford + 1:36,5
5. J.Kopecký ČR/Škoda + 3:07,1
6. H.Solberg Nór./Subaru + 3:14,7
7. T.Gardemeister Fín./Citroën + 3:37,5
8. J.Latvala Fín./Ford + 5:29,3
9. M. Wilson V. Brit./Ford + 11:04,2
10. G. Wilks V. Brit./Ford + 19:47,8
11. M. Prokop ČR/Citroën C2 + 24:59,4
...
25.J. Béreš ml. Slov./Renault Clio + 33:49,0

Priebežné poradie po 11. súťažiach

1. M. Grönholm 80 bodov
2. S. Loeb 72
3. M. Hirvonen 63
4. P. Solberg 29
5. H. Solberg 28
6. D. Sordo 28
7. C. Atkinson 20
8. J. Latvala 13
9. T. Gardemeister 10
...
12. J. Kopecký 8
13. F. Duval8

Priebežné poradie tímov WRC

1. Ford 143
2. Citroën 102
3. Subaru 52
4. Stobart 50
5. OMV Kronos 35
6. Munchis 6

Priebežné poradie jazdcov JWRC

1. U. Aava 32
2. P-G. Andersson 28
3. P. Sandell 19
4. J. Molder 17
5. M. Prokop 16
6. A. Burkart 14
7. J. Béres 13
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.