V Portugalsku Latvala porazil Ogiera

Utorok, 26 máj 2015

Portugalskú rallye, piate podujatie seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, vyhral Fín Jari-Matti Latvala pred Francúzom Sebastienom Ogierom a Nórom Mikkelsenom. Latvala vyhral po prvý raz v tejto sezóne a rovnako po prvý raz porazil po dlhom čase aj svojho tímového partnera z Volkswagenu a suverénneho lídra priebežného poradia Sebastiena Ogiera.

J.-M. Tlatvala
Takýmito skokmi zdolával horizonty víťaz Portugalskej rallye Fín Jari-Matti Latvala

Francúz Ogier napriek tomu, že z 15 rýchlostných skúšok (jednu, v poradí piatu, organizátori anulovali) vyhral až šesť, nezískal vavrín víťaza. Ten skončil na krku Fína Latvalu, ktorý doteraz vždy ťahal za kratší koniec, aj keď obaja sedia v rovnakom aute VW Polo R. Až teraz na šotolinovej trati ukazoval Latvala svojmu tímovému partnerovi chrbát už od štvrtej RS, ktorú Fín vyhral.

Prvé tri rýchlostné testy sa stali korisťou Nóra Mikkelsena (Polo R), Španiela Sorda (Hyundai i20) a Brita Östberga (Citroën DS3). Potom Latvala vyhral ešte ďalšie dve rýchlostné skúšky, podstatné pre neho však bolo, že Ogiera si držal na dištanc od šiestich do desiatich sekúnd. Určite to nebolo pre Latvalu psychicky ľahké, ale zvládol to až do cieľa a vyhral s náskokom 8,2 sekundy.

Tretí v cieli za Latvalom a Ogierom bol Nór Mikkelsen na treťom továrenskom VW Polo R a dokončil tak triumf Volkswagenu. Aj o ďalšie priečky sa v Portugalsku tuho bojovalo. Veď štvrtý Brit Meeke (Citroën DS3) zaostal za pozíciou na stupni pre víťazov len o 20 sekúnd, o ďalšiu minútu piaty Estónec Tänak (Ford Fiesta) a približne o minútu a pol (na tretieho Mikkelsena) pomalší bol v cieli na šiestej pozícii Španiel Dani Sordo (Hyundai i20).

Siedmy skončil Nór Östberg (Citroën DS3) a jazdec z N. Zélandu v službách Hyundaia Paddon bol ôsmy. Pozornosť si zasluhuje Poliak Kubica. Ani nie tak za deviate miesto a prvé dva body do hodnotenia, ale za to, že sa dokázal natoľko krotiť, že po prvý raz v tejto sezóne nehavaroval. Pre Čecha Martina Prokopa sa tentoraz ušlo len desiate miesto a jeden bod.

Priebežné poradie suverénne vedie Francúz Ogier s náskokom 42 bodov pred Fínom Latvalom (- 48) a Nórom Östbergom. Štvrtý je Brit Meeke (- 58) a až piaty víťaz Portugalskej rallye Fín Latvala.

V Portugalsku štartovala aj slovenská posádka Martin Kočí-Lukáš Kostka v kategórii WRC2 na Peugeote 208 T16. Pre poruchu motora v šiestej RS už počas prvého dňa súťaž predčasne skončili.

Pozornosti médií neušiel syn majstra sveta z roku 1981 Ari Vatanena. Dvadsaťštyriročný Max skončil v absolútnom poradí na 29. mieste z celkom 69 klasifikovaných posádok.

Seriál majstrovstiev sveta WRC bude pokračovať v dňoch od 11. do 14. júna na Sardínii.

Výsledky Portugalskej rallye

1. Latvala J. - Anttila M.Fín./VW Polo R3:30:35,3 hod
2. Ogier S. - Ingrassia J.Franc./VW Polo R+8,2 s
3. Mikkelsen A. - Flöne O.Nór./VW Polo R+28,6
4. Meeke K. - Nagle P.V. Brit./Citroën DS3+48,7
5. Tänak O. - Molder R.Est./Ford Fiesta+1:56,8 min
6. Sordo D. - Martí M.Špan./Hyundai i20+2:27,9
7. Östberg M. - Andersson J.Nór./Citroën DS3+2:32,2
8. Paddon H. - Kennard J.N. Zél./Hyundai i20+2:54,3
9. Kubica R. - Szczepaniak M.Poľ./Ford Fiesta+4:39,1
10.Prokop-TománekČR/Ford Fiesta+7:31,2

Priebežné poradie jazdcov (po 5 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier105
2. Andreas Mikkelsen63
3. Mads Östberg57
4. Kris Meeke47
5. Jari-Matti Latvala46
6. Elfyn Evans41
7. Dani Sordo38
8. Thierry Neuville35
9. Martin Prokop27
10.Ott Tänak23

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.