V Portugalsku vyhral Sebastien II. - Ogier

Pondelok, 31 máj 2010

Dvakrát za sebou vyhral šotolinovú rallye v Portugalsku Francúz Sebastien Loeb, vyhrá aj po tretí raz? Suverén predchádzajúcich sezón a najväčší kandidát na titul majstra sveta aj v tomto roku bol v Portugalsku najväčším favoritom, aj keď Fín Hirvonen je majstrom prašných a štrkovitých tratí. Zamiešať karty mohol aj mladý Francúz Sebastien Ogier, ktorý už predchádzajúcu tohtoročnú rallye na Novom Zelande takmer vyhral, zabránila mu v tom len jeho mladícka nerozvážnosť a menej skúseností. O víťazstvo prišiel na posledných metroch poslednej rýchlostnej skúšky. Zaberie naplno v Portugalsku práve on?

Sebastien Ogier
Sebastien Ogier bol v Portugalsku k neprekonaniu, neporazil ani majster sveta Loeb

Dvadsaťšesťročný mladík to tentoraz dokázal a porazil v Portugalsku aj majstra majstrov, svojho krajana Loeba. Pripravil si úžasný víkend po tom, ako perfektnou jazdou počas troch súťažných dní a po 355,3 ostrých kilometroch doviedol svoj Citroën víťazne do cieľa. Bolo to, ako povedal, veľmi ťažké udržať za sebou Loeba. Triumf v Portugalsku je jeho prvým veľkým víťazstvom vo svete veľkých rallye.

Poklonu na adresu víťazného Ogiera vyslovil vedúci jazdec seriálu a obhajca titulu Loeb. Podľa neho bol Ogier na štrkovitých a prašných cestách Portugalska neprekonateľný. Ak by však Loeb nebol v prvý súťažný deň stratil trištvrte minúty, mohol byť možno na najvyššom stupienku on. Ale aj s druhým miesto a bodmi do seriálu bol spokojný. Ak doteraz považoval za svojho najväčšieho súpera Fína Hirvonena, po portugalskej rallye za takého považuje svojho mladšieho krajana.

Fordom v kokpite s Hirvonenom ani Latvalom sa nedarí tak ako by si to predstavovali. Vyzerá to tak, ako by ich auto nebolo tak rýchle, aby výkonom mohlo konkurovať perfektným Citroenom. Najmä Hirvonen môže byť veľmi sklamaný, pretože po minuloročnej sezóne, kedy mu len o vlások unikol titul majstra sveta, v tohtoročnej sezóne chcel titul získať. Vyzerá to však tak, že do tohto vlaku už nenastúpi, hoci do konca šampionátu zostáva odjazdiť ešte presná polovica súťaží.

V šampionáte sa pomaly uchytáva aj bývalý majster sveta formuly 1 Kimi Räikkönen. Vyhýbajú sa mu nehody a má aj rýchlosť. V Portugalsku skončil desiaty a rovnakú pozíciu má aj v priebežnom poradí seriálu. Stabilne medzi užšiu svetovú špičku sa v tomto roku radí Petter Solberg vďaka Citroënu C4 WRC. V Portugalsku siahal na tretie miesto, na ktorom bol s malým náskokom Loebov tímový spolujazdec Sordo. Prehnal to však v jednej zo zákrut a skončil až piaty, keď nedosiahol na Sorda a pred neho na štvrtú priečku sa dostal aj dovtedy piaty Hirvonen.

Teraz čaká na pilotov rallye dlhšia prestávka. Šieste podujatie seriálu majstrovstiev sveta sa pôjde až 29. až 31. júla vo Fínsku.

Výsledky Rallye Portugalska

1. Sebastien OgierCitroen C4 WRC3:51:16,1 hod
2. Sebastien LoebCitroen C4 WRC+ 7,9 s
3. Dani SordoCitroen C4 WRC+ 1:17,6 min
4. Mikko HirvonenFord Focus WRC+ 1:32,0
5. Petter SolbergCitroen C4 WRC+ 1:35,7
6. Matthew WilsonFord Focus WRC+ 7:10,1
7. Mads OstbergSubaru Impreza WRC+ 7:28,3
8. Federico VillagraFord Focus WRC+ 10:36,1
9. Khalid Al QassimiFord Focus+ 10:55,8
10. Kimi RäikkönenCitroen C4 WRC+ 11:34,3

Priebežné poradie jazdcov

1. Sebastien Loeb126 bodov
2. Sebastien Ogier88
3. Mikko Hirvonen76
2. Jari-Matti Latvala72
5. Petter Solberg63
6. Dani Sordo49
7. Matthew Wison38
8. Federico Villagra26
9. Henning Solberg24
10. Kimi Räikkönen15

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën189 bodov
2. Ford Abu Dhabi163
3. Citroën Junior Team106
4. Stobart Ford84
5. Munchis Ford40

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.