„Veterán“ Igor Drotár pred sezónou

Utorok, 30 január 2018

Automobilový pretekár Igor Drotár, nemieni ani vo svojich 63 rokoch pretekanie v rallye ani v pretekoch do vrchu zavesiť na klinec. Nechýba mu vitalita ani životná energia a netrpezlivo čaká na novú sezóna.

1 Igor Drotár
Na šotilinu i asfalt, na automobilové súťaže, ale aj preteky do vrchu – Igor Drotár

Sezóna 2018 začal už na Minirallye Cupe v Levočských vrchoch počas uplynulého víkendu. V tejto sezóne ho čaká okrem iného nové auto, nový spolujazdec a množstvo podujatí. Rodák z Prešova viac prezradil v rozhovore s novinármi.

Dozvedeli sme sa, že pretekársku sezónu začína aj tento rok zimnými podujatiami. Tentoraz to bolo v Levoči, kde usporiadatelia vybrali pre minirallye krásnu a náročnú trať, kde navyše povolili použitie zimných hrotov na pneumatikách. Potom príde na rad Dobšinská zima, kde sú opäť povolené hroty.

Slovenský veterán rallye i pretekov do vrchu povedal, že všetkým jazdcom dobre padne takýto typ súťaže, kde si odskúšajú zručnosť na snehu a ľade. Pre obe zimné súťaže má Igor Drotár Mitsubishi Lancer Evo IX. Ide o osvedčenú techniku od Tomáša Srnku. Za tie roky čo s ním spolupracuje, bol vždy spokojný a aj tentoraz si auto poriadne otestoval.

V začínajúcej sezóne ho čaká tiež nový spolujazdec. Bude ním bývalý navigátor Martina Kočiho Imrich Ferenc. Radiť novému spolujazdcovi bude aj bývalý spolujazdec Vladimír Bánoci. Igor verí, že s novým spolujazdcom sa posádke bude dariť.

2 Igor Drotár
Ten s mikrofónom v ruke nie je moderátor či hlásateľ, ale pretekár Igor Drotár

Okrem nového spolujazdca čaká na Igora Drotára aj nová technika. Už v minulej sezóne si odskúšal súťažnú Škodu Fabiu R5 a v pretekoch do vrchu špeciál pre tieto preteky, Fabiu označenú ako DTRi. Mení aj dodávateľa a prevádzkovateľa techniky. Bude ním tím Profiko, ktorý mu zabezpečí "kopcovú" Fabiu DTRi a súťažný Ford Fiesta R5.

V hlavnej sezóne bude prvou súťažou Igora Drotára Rallye Eger v Maďarsku. Bude predtestom pred majstrovstvami Slovenska. Potom sa bude tešiť na Rallye Prešov. Jeho cieľom v tejto sezóne bude, ako povedal, priblížiť sa k tým najlepším slovenským jazdcom a posádkam.

Autor: trenk-gold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.