„Veterán“ Igor Drotár pred sezónou

Utorok, 30 január 2018

Automobilový pretekár Igor Drotár, nemieni ani vo svojich 63 rokoch pretekanie v rallye ani v pretekoch do vrchu zavesiť na klinec. Nechýba mu vitalita ani životná energia a netrpezlivo čaká na novú sezóna.

1 Igor Drotár
Na šotilinu i asfalt, na automobilové súťaže, ale aj preteky do vrchu – Igor Drotár

Sezóna 2018 začal už na Minirallye Cupe v Levočských vrchoch počas uplynulého víkendu. V tejto sezóne ho čaká okrem iného nové auto, nový spolujazdec a množstvo podujatí. Rodák z Prešova viac prezradil v rozhovore s novinármi.

Dozvedeli sme sa, že pretekársku sezónu začína aj tento rok zimnými podujatiami. Tentoraz to bolo v Levoči, kde usporiadatelia vybrali pre minirallye krásnu a náročnú trať, kde navyše povolili použitie zimných hrotov na pneumatikách. Potom príde na rad Dobšinská zima, kde sú opäť povolené hroty.

Slovenský veterán rallye i pretekov do vrchu povedal, že všetkým jazdcom dobre padne takýto typ súťaže, kde si odskúšajú zručnosť na snehu a ľade. Pre obe zimné súťaže má Igor Drotár Mitsubishi Lancer Evo IX. Ide o osvedčenú techniku od Tomáša Srnku. Za tie roky čo s ním spolupracuje, bol vždy spokojný a aj tentoraz si auto poriadne otestoval.

V začínajúcej sezóne ho čaká tiež nový spolujazdec. Bude ním bývalý navigátor Martina Kočiho Imrich Ferenc. Radiť novému spolujazdcovi bude aj bývalý spolujazdec Vladimír Bánoci. Igor verí, že s novým spolujazdcom sa posádke bude dariť.

2 Igor Drotár
Ten s mikrofónom v ruke nie je moderátor či hlásateľ, ale pretekár Igor Drotár

Okrem nového spolujazdca čaká na Igora Drotára aj nová technika. Už v minulej sezóne si odskúšal súťažnú Škodu Fabiu R5 a v pretekoch do vrchu špeciál pre tieto preteky, Fabiu označenú ako DTRi. Mení aj dodávateľa a prevádzkovateľa techniky. Bude ním tím Profiko, ktorý mu zabezpečí "kopcovú" Fabiu DTRi a súťažný Ford Fiesta R5.

V hlavnej sezóne bude prvou súťažou Igora Drotára Rallye Eger v Maďarsku. Bude predtestom pred majstrovstvami Slovenska. Potom sa bude tešiť na Rallye Prešov. Jeho cieľom v tejto sezóne bude, ako povedal, priblížiť sa k tým najlepším slovenským jazdcom a posádkam.

Autor: trenk-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.