VW a Ogier kraľovali na Rallye Nemecka

Pondelok, 24 august 2015

Aktuálny majster sveta Francúz Sebastien Ogier na Volkswagene Polo R zvíťazil v deviatom podujatí seriálu majstrov sveta v automobilových súťažiach Rallye Nemecka pred partnermi z tímu Volkswagen Fínom Jari-Matti Latvalom a Nórom Andreasom Mikkelsenom.

Mikkelsen-Ogier-Latvala
Mikkelsen, Ogier a Latvala sa v cieli nemeckej rallye tešia z trojnásobného triumfu

Tridsaťjedenročný francúzsky majster sveta sa šiestym víťazstvom v sezóne a druhým na Nemeckej rallye (prvé s Citroenom) reálne priblížil k obhajobe a zisku už tretieho titulu majstra sveta. Pred štyrmi záverečnými súťažami má pred druhým Latvalom náskok 93 bodov a tretím Mikkelsenom 109 bodov.

V Nemecku Ogier zvíťazil už po druhý raz, a to dosť suverénne s náskokom 23 sekúnd. Už v úvode rallye začal veľmi zostra, keď z prvých deviatich rýchlostných skúšok vyhral až osem a len jednu prenechal Latvalovi. Z 21 celkových vyhral spolu štrnásť, šesť si pripísal Latvala a jednu Evans. Teda suverenita ako hrom!

Víťazstvo v Nemecku je prvým od nástupu modelu VW Polo R do seriálu WRC, keď doteraz vždy im ho vyfúkla iná značka. Teraz si Volkswagen triumf užil dokonale, keď na pódiu mu patrili všetky tri miesta. Radosť z trojnásobného triumfu Volkswagenu tak bola dokonalá!

Prekaziť trojnásobné víťazstvo sa pokúšal tím Hyundai s modelom i20 WRC. Španielovi Danielovi Sordovi na štvrtom mieste chýbalo k pódiu 12,7 sekundy a Belgičanoovi Thierrymu Neuvillovi, ktorý bol piaty, vyše 37 sekúnd. Ďalší tromf tímu Hyundai, Novozélanďan Paddon, obsadil v nemeckej rallye deviate miesto.

Český jazdec Jan Kopecký so Škodou Fabia R5 obsadil 13. miesto. Druhý český zástupca vo WRC Martin Prokop nedokončil, keď v 18. RS vyletel mimo trať a s poškodeným autom sa už nedalo v súťaži pokračovať. Do tej chvíle bol na 13. mieste so stratou vyše deväť a pol minúty na prvého Ogiera.

V poradí desiatou súťažou seriálu WRC bude austrálska rallye. Jazdiť sa bude od 10. do 13. septembra.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Ogier-IngrassiaFranc./VW Polo-R3:35:49,5 hod
2. Latvala-AnttilaFín./VW Polo-R+23,0 s
3. Mikkelsen-FloeneNór./VW Polo-R+1:56,6 min
4. Sordo-MartíŠpan./Hyundai i20+2:09,3
5. Neuville-GilsoulBelg./Hyundai i20+2:33,8
6. Evans-BarrittV. Brit./Ford Fiesta+2:52,1
7. Östberg-AnderssonNór./Citroen DS3+3:12,5
8. Tanak-MolderEst./Ford Fiesta+4:26,6
9. Paddon-KennardN. Zél./Hyundai i20+4:46,8
10. Lefebvre-DuboisFranc./Citroen DS3+4:54,5
...
13. Kopecký-DreslerČR/Škoda Fabia R5+11:29,3

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier207
2. Jari-Matti Latvala114
3. Andreas Mikkelsen98
4. Mads Östberg90
5. Thierry Neuville80
6. Elfyn Evans61
7. Kris Meeke56
8. Ott Tanak54
9. Dani Sordo52
10. Hayden Paddon46

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.