VW a Ogier kraľovali na Rallye Nemecka

Pondelok, 24 august 2015

Aktuálny majster sveta Francúz Sebastien Ogier na Volkswagene Polo R zvíťazil v deviatom podujatí seriálu majstrov sveta v automobilových súťažiach Rallye Nemecka pred partnermi z tímu Volkswagen Fínom Jari-Matti Latvalom a Nórom Andreasom Mikkelsenom.

Mikkelsen-Ogier-Latvala
Mikkelsen, Ogier a Latvala sa v cieli nemeckej rallye tešia z trojnásobného triumfu

Tridsaťjedenročný francúzsky majster sveta sa šiestym víťazstvom v sezóne a druhým na Nemeckej rallye (prvé s Citroenom) reálne priblížil k obhajobe a zisku už tretieho titulu majstra sveta. Pred štyrmi záverečnými súťažami má pred druhým Latvalom náskok 93 bodov a tretím Mikkelsenom 109 bodov.

V Nemecku Ogier zvíťazil už po druhý raz, a to dosť suverénne s náskokom 23 sekúnd. Už v úvode rallye začal veľmi zostra, keď z prvých deviatich rýchlostných skúšok vyhral až osem a len jednu prenechal Latvalovi. Z 21 celkových vyhral spolu štrnásť, šesť si pripísal Latvala a jednu Evans. Teda suverenita ako hrom!

Víťazstvo v Nemecku je prvým od nástupu modelu VW Polo R do seriálu WRC, keď doteraz vždy im ho vyfúkla iná značka. Teraz si Volkswagen triumf užil dokonale, keď na pódiu mu patrili všetky tri miesta. Radosť z trojnásobného triumfu Volkswagenu tak bola dokonalá!

Prekaziť trojnásobné víťazstvo sa pokúšal tím Hyundai s modelom i20 WRC. Španielovi Danielovi Sordovi na štvrtom mieste chýbalo k pódiu 12,7 sekundy a Belgičanoovi Thierrymu Neuvillovi, ktorý bol piaty, vyše 37 sekúnd. Ďalší tromf tímu Hyundai, Novozélanďan Paddon, obsadil v nemeckej rallye deviate miesto.

Český jazdec Jan Kopecký so Škodou Fabia R5 obsadil 13. miesto. Druhý český zástupca vo WRC Martin Prokop nedokončil, keď v 18. RS vyletel mimo trať a s poškodeným autom sa už nedalo v súťaži pokračovať. Do tej chvíle bol na 13. mieste so stratou vyše deväť a pol minúty na prvého Ogiera.

V poradí desiatou súťažou seriálu WRC bude austrálska rallye. Jazdiť sa bude od 10. do 13. septembra.

Výsledky Rallye Nemecka

1. Ogier-IngrassiaFranc./VW Polo-R3:35:49,5 hod
2. Latvala-AnttilaFín./VW Polo-R+23,0 s
3. Mikkelsen-FloeneNór./VW Polo-R+1:56,6 min
4. Sordo-MartíŠpan./Hyundai i20+2:09,3
5. Neuville-GilsoulBelg./Hyundai i20+2:33,8
6. Evans-BarrittV. Brit./Ford Fiesta+2:52,1
7. Östberg-AnderssonNór./Citroen DS3+3:12,5
8. Tanak-MolderEst./Ford Fiesta+4:26,6
9. Paddon-KennardN. Zél./Hyundai i20+4:46,8
10. Lefebvre-DuboisFranc./Citroen DS3+4:54,5
...
13. Kopecký-DreslerČR/Škoda Fabia R5+11:29,3

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier207
2. Jari-Matti Latvala114
3. Andreas Mikkelsen98
4. Mads Östberg90
5. Thierry Neuville80
6. Elfyn Evans61
7. Kris Meeke56
8. Ott Tanak54
9. Dani Sordo52
10. Hayden Paddon46

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.