Wales ukončil seriál WRC

Utorok, 19 november 2013

Záverečné podujatie seriálu majstrovstiev sveta rallye WRC vyhral nový majster sveta Sebastien Ogier pred Jari-Matti Latvalom. Tretí skončil Belgičan Thierry Neuville, ktorý sa stal aj novým vicemajstrom svete.

Rallye Wales 2013
Britský jazdec z katarského M-Sportu na Forde Fiesta WRC pri jednom z mála skokov

Sebastien Ogier už ako nový majster sveta vyhral waleskú rallye celkom jasne, aj keď pred Latvalom mal v cieli náskok len necelých 22 sekúnd. Pred tretím Neuvilleom však už takmer jeden a pol minúty. Ogier vyhral z celkových 21 rýchlostných skúšok až deväť. Latvala bol úspešný päťkrát, Neuville trikrát, Mikkelsen vyhral dve a Sordo s Östbergom po jednej rýchlostnej skúške.

Fín Hirvonen ani Poliak Kubica nevyhrali žiadnu rýchlostnú skúšku, navyše obaja súťaž nedokončili. Kubica pre veľmi nepríjemnú haváriu, keď po krkolomných kotrmelcoch skončil medzi stromami, našťastie sa on ani spolujazdec Talian Michele Ferrara nezranili. Je to ďalšia vážna havária Poliaka po tej, ktorú mal vo februári 2011 – vtedy za volantom Fabie S2000. Teraz to bol továrenský Citroën DS3, s ktorým jazdil po prvý raz.

Tretím miestom si Belgičan Thierry Neuvelle zabezpečil titul vicemajstra sveta. Je to výborná vizitka pred tým, ako sa v budúcej sezóne posadí za volant nového Hyundaia i20 WRC, v ktorého tíme bude jazdcom číslom jeden. Tretí v seriáli je Ogierov tímový partner z Volkswagenu, Fín Jari-Matti Latvala. Hirvonen, na ktorého v tejto sezóne vsadil továrenský tím Citroënu, skončil v seriáli až štvrtý a určite svojich šéfov nepotešil.

Výborne si počas celej sezóny viedol český jazdec Martin Prokop na Forde Fiesta WRC. Až na jedno podujatie, na ktorých sa zúčastnil, v každom bodoval a v konečnom poradí mu patrí prekrásna šiesta pozícia.

Výsledky Rallye Wales

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo-R3:03:36,7 hod
2. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R+21,8 s
3. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+1:24,5 min
4. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+1:48,2
5. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+2:03,4
6. Martin ProkopČR/Ford Fiesta RS+7:37,5

Konečné poradie jazdcov (po 13 podujatiach)

1. Sebastien Ogier290 bodov
2. Thierry Neuville176
3. Jari-Matti Latvala162
4. Mikko Hirvonen126
5. Dani Sordo123
6. Mads Östberg102

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen425 bodov
2. Citroën280
3. Katar M-Sport192

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.