WRC: v Grécku Ogier porazil Loeba

Utorok, 21 jún 2011

Víťazom siedmeho podujatia majstrovstiev sveta WRC, Rallye Akropolis, je Francúz Sebastien Ogier na Citroëne, keď dokázal poraziť svojho krajana Sebastiena Loeba i Fína Mikko Hirvonena.

Sebastien Ogier
Takýchto skokov musel víťaz gréckej rallye S. Ogier zvládnuť nespočetné množstvo

Francúz Sebastien Ogier na Citroëne porazil na rallye pod Akropolisom na kamenistej a prašnej trati o 10,5 sekundy svojho krajana Sebastiena Loeba, sedemnásobného majstra sveta (tituly získal nepretržite v rokoch 2004 až 2010), ktorý jazdí na aute rovnakej značky. Mladší z Francúzov, ktorý po druhej sobotňajšej etape zaostával za Loebom o vyše dve sekundy, bol v nedeľu od skúsenejšieho a rutinovanejšieho krajana rýchlejší a zvíťazil.

Tretie miesto si vybojoval druhý jazdec priebežného poradia a už roky najväčší Loebov konkurent v boji o titul majstra sveta, Fín Mikko Hirvonen na Forde. Hirvonen aj v Grécku podkuroval Loebovi, nakoniec však mu k druhému miestu chýbali tri sekundy.

Sebastien Ogier
Sympatický 27ročný Francúz S. Ogier jazdiaci na Citroëne DS3, víťaz Rallye Akropolis

Pre dvadsaťsedemročného Ogiera je víťazstvo pod Akropolou piatym triumfom v kariére na tratiach WRC, podujatiach majstrovstiev sveta. V cieli povedal, že zvíťaziť v Grécku nebolo jednoduché. Po počiatočných problémoch však našiel správny rytmus, ponúkanú šancu využil a nie po prvý raz tak odsunul svojho krajana Sebastiena Loeba za seba.

Pre Loeba bolo druhé miesto v Grécku jeho jubilejným stým pódiovým umiestnením, pričom na najvyšší stupienok sa postavil až 65 krát.

Sébastien Loeb a Sebastien Ogier
Pripime si, vraví Loeb. Prečo nie, odpovie Ogier. Nabudúce si poradie možno vymenia.

Mimoriadnu pozornosť si zasluhuje výkon Fína J. Hanninena, ktorý so Škodou Fabia S2000, teda nie s autom kategórie WRC, obsadil v Grécku vynikajúce ôsme miesto hneď za bývalým majstrom sveta formuly 1 Kimim Räikkonenom. Továrenskému jazdcovi tímu Škoda patrí v priebežnom poradí seriálu WRC jedenásta priečka. Okrem toho J. Hanninen vyhral v Grécku kategóriu PWRC a v nej je priebežným lídrom.

Napriek "len" druhému miestu na Rallye Akropolis si aktuálny majster sveta Loeb upevnil vedúcu pozíciu v priebežnom poradí majstrovstiev sveta. Jazdec, ktorý 26. februára tohto roku oslávil svoje 37. narodeniny, má na čele priebežného poradia 17bodový náskok pred Mikkom Hirvonenom. Tretí je víťaz z Grécka Sebastian Ogier, ktorý stráca na Loeba 22 bodov.

Juha Hanninen
Fínsky jazdec v službách českej Škody, Juha Hanninen, bodoval v Grécku hneď dvakrát - medzi jazdcami WRC za ôsme miesto a zvíťazil v kategórii PWRC

V pohári konštruktérov je na čele tím Citroën s náskokom až 55 bodov pred tímom Ford. Tretie miesto patrí tímu Ford Stobart.

Seriál majstrovstiev sveta WRC bude mať najbližšie pokračovanie 28. až 30. júla podujatím Rallye Fínsko.

Výsledky Rallye Akropolis

1. Sébastien OgierFranc./Citroën DS34:04:44,3 hod
2. Sébastien LoebFranc./Citroën DS3+10,5 s
3. Mikko HirvonenFín./Ford Fiesta RS+13,5
4. Petter SolbergNór./Citroën DS3+38,8
5. Henning SolbergNór./Ford Fiesta RS+5:24,7 min
6. Matthew WilsonV. Brit./Ford Fiesta RS+6:54,7
7. K. RäikkonenFín./ Citroën DS3+8:29,5
8. J. HanninenFín./ Citroën+11:34,8
9. J. LatvalaFín./Ford Fiesta RS+13:08,8
10. D. KuipersNem./Ford Fiesta+15:10,1
11. B. SousaPortug./Ford Fiesta+16:29,3
12. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+17:17,4

Priebežné poradie v seriáli WRC (po 7 z 13 podujatí)

1. Sébastien Loeb146 bodov
2. Mikko Hirvonen129
3. Sébastien Ogier124
4. Jari-Matti Latvala76
5. Petter Solberg73
6. M. Ostberg48
7. M. Wilson36
8. K. Räikkonen24
9. H. Solberg20
10. F. Villagra20
11. J. Hanninen12
12.D. Sordo8

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën250 bodov
2. Ford195
3. Ford Stobart87

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.