General Motors Europe pripravil novú enviromentálnu stratégiu

Pondelok, 02 júl 2007

Vedenie najväčšieho svetového výrobcu automobilov General Motors predstavilo svoju novú enviromentálnu stratégiu zameranú na zníženie emisií a svoje niektoré nové eko-modely predstaví už v septembri tohto roku na autosalóne vo Frankfurte. General Motors Europe sa znižovaním emisií zaoberá už mnoho rokov. Vidieť to na ponuke súčasných modelov, z ktorých mnohé sa svojimi emisiami blížia k hranici 140 g/CO2 na kilometer. Značka Opel/Vauxhall predstaví na frankfurtskom autosalóne modely ecoFLEX. Jej obzvlášť ekologické automobily v sebe spájajú hospodárnosť, nízku spotrebu a nízku úroveň emisií.

Prvým takýto modelom je Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX, ktorá emituje len 119 g CO2/km a bude uvedená na trh v roku 2008. Švédska prémiová značka Saab už v tomto roku rozširuje svoj rad motorov schopných spaľovať bioetanol (E85), ktoré montuje do celej ponuky modelov. Cadillac prinesie podobný "E 85 variant" na jeseň 2007 a v roku 2010 sa očakáva, že automobily na E 85 budú k dispozícii aj u značiek Opel/Vauxhall a Chevrolet.

Eco-Turbo a CNG (stlačený zemný plyn) sú dve základné koncepcie motorov pre modely ecoFLEX. Motory s väčším zdvihovým objemom sú nahrádzané novými Eco-Turbo motormi s menším objemom valcov. Koncepcia Eco-Turbo sa využíva pri benzínových aj naftových motoroch. Koncern GM dlhodobo pracuje aj na vývoji automobilu poháňanom vodíkovými palivovými článkami, ktoré sú predpokladom prevádzky bez emisií. Už tento rok vo Frankfurte predstaví Chevrolet HydroGen4, európsku verziu Chevroleta Equinox poháňaného palivovými článkami.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.