EcoBoost aj pre S-Max a Galaxy

Sobota, 21 máj 2011

Úsporný 1,6litrový motor EcoBoost so špičkovým výkonom 160 koní a krútiacim momentom 240 Nm vybavený navyše aj technológiou Ford Auto-Start-Stop osadil Ford aj do svojich veľkých Fordov S-Max, Galaxy a Mondeo.

Ford EcoBoost
Slovenskú premiéru mal nový Ford S-Max na aprílovom autosalóne v Bratislave

Spoločnosť Ford rozširuje ponuku pohonných jednotiek pre svoje aktuálne portfólio veľkých vozidiel. Technológia motora EcoBoost s výkonom 160 k ponúka využiť menší objem bez obetovania výkonu.

Nový 1,6litrový štvorvalec Ford EcoBoost predstavuje úplne novú generáciu vysoko účinných zážihových motorov so zmenšeným objemom a nízkymi emisiami CO2. Nový motor sa vyrába vo Veľkej Británii a vyvinuli ho pre globálne použitie.

Ford EcoBoost
Zmenšovanie objemov motorov nie je módny trend, ale nevyhnutnosť doby. Na to prišli aj vo Forde a do svojich modelov Mondeo, S-Max a Galaxy montujú EcoBoost 1,6.

Pre vyššiu úspornosť ponúkajú novo predstavené rady modelov Mondeo, S-Max a Galaxy mnoho ďalších funkcií z programu Ford ECOnetic Technologies vrátane inteligentného rekuperačného dobíjania, informačného systému pre vodiča Ford Eco Mode a aktívnej klapky prednej mriežky. Všetky tieto technológie sú štandardnou výbavou nového 1,6-litrového motora EcoBoost.

Vďaka inovatívnej technológii zmenšenia objemu Ford EcoBoost je nový 1,6-litrový motor zároveň motorom s najmenším zdvihovým objemom, aký bol doteraz v ponuke pre zákazníkov modelov S-Max a Galaxy.

Ford EcoBoost
Graf znázorňuje priebeh výkonu a krútiaceho momentu motora Ford EcoBoost 1,6

Napriek svojmu nízkemu zdvihovému objemu ponúka nový 1,6-litrový motor Ford EcoBoost pôsobivé výkonové vlastnosti. Poskytuje špičkový výkon 118 kW/160 k a maximálny krútiaci moment 240 Nm v rozsahu otáčok 1 600 až 4000 min-1, pričom nové Mondeo vybavené týmto motorom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má kombinovanú spotrebu paliva iba 6,8 l/100 km, čo zodpovedá priemerným emisiám CO2 len 158 g/km.

Výkony nového 1,6-litrového motora Ford EcoBoost

ModelKomb.spotreba
(l/100km)
Priem. emisie
CO2 v (g/km)
Max. rýchlosť
(km/h)
Zrýchlenie
0 – 100 km/h
Ford Mondeo (4-/5-dverový) 6,8 158215 9,3
Ford Mondeo (kombi)6,8 158210 9,6
Ford S-MAX 7,0 1642049,8
Ford Galaxy7,2 169201 9,9

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.