Opel predstavil nové benzínové motory

Pondelok, 15 október 2012

Opel zbrojí a v nedávnej modelovej ofenzíve predstavil rad noviniek. Teraz prichádza s motormi úplne novej generácie, ktorých výroba sa rozbehne na prelome rokov 2012 a 2013 v Maďarsku. Ide o zážihové motory 1,6 SIDI, ktoré Opel pred pár dňami predstavil na technickom kolokviu v nemeckom Aachene.

Opel SIDI Engine
Motory novej generácie 1,6 SIDI sú výsledkom obnovy portfólia pohonných jednotiek

Nové štvorvalcové motory SIDI (SparkIgnitionDirectInjection) Ecotec Turbo s objemom 1,6 litra sú vybavené priamym vstrekovaním paliva. Chváli ich spotreba paliva, výkon a kultúry chodu, pričom sú aj šetrné k životnému prostrediu. Emisie CO2a spotreba paliva sú oproti predchádzajúcej generácii nižšie o 13 percent a maximálny výkon a krútiaci moment vzrástli o 33 percent.

Ide o dva nové štvorvalce: 1,6 Eco Turbo s výkonom 170 koní a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm a 1,6 Performance Turbo s výkonom 200 koní a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Menej výkonná verzia je optimalizovaná z hľadiska spotreby paliva, veľkosti krútiaceho momentu v oblasti nízkych otáčok a vysokej pružnosti. Výkonnejší motor zasa predstavuje nový etalón vo svojej triede. Motory novej generácie sa budú montovať od začiatku roka 2013.

Srdcom nových motorov SIDI ECOTEC Turbo je úplne nový blok motora, schopný odolávať špičkovému tlaku vo valcoch 130 barov. Liatinový blok je pre zníženie hmotnosti doplnený hliníkovou kľukovou skriňou. Pri ich vývoji sa konštruktéri sústredili nielen na dosiahnutie nízkej spotreby a na nízke emisie, ale aj na kultúru chodu a výkon.

Na dosiahnutie priaznivej spotreby paliva a nízkych emisií zvolili konštruktéri priame vstrekovanie paliva. Ventilový rozvod má pohon bezúdržbovou reťazou s hydraulickým napinákom. Ventilové vahadlá s kladkou a hydraulickým vymedzovaním vôle ventilov prispievajú k zníženiu trecích strát. Novinkou je aj kovaný kľukový hriadeľ. Verzie Eco Turbo a Performance Turbo majú rozdielne typy piestov so špecifickým tvarom spaľovacieho priestoru v dne piestu. Obidva typy piestov majú liatinový nosič piestnych krúžkov, ktorý dobre odoláva vysokým tlakom vo valcoch.

Nový motor má oproti predchodcovi výrazne väčšiu pružnosť. Napríklad pri akcelerácii na 5. prevodový stupeň z rýchlosti 80 na 120 km/h je čas kratší približne o 20 percent.

"Nová rodina motorov strednej objemovej triedy je prvým krokom zásadnej obnovy nášho portfólia pohonných jednotiek. Tieto motory konštruované podľa princípov downsizingu poskytujú nielen veľkú ťažnú silu a harmonickú akceleráciu, ale sú aj veľmi komfortné a environmentálne kompatibilné," povedal vedúci manažér projektu Marcel Frensch.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.