Opel predstavil nové benzínové motory

Pondelok, 15 október 2012

Opel zbrojí a v nedávnej modelovej ofenzíve predstavil rad noviniek. Teraz prichádza s motormi úplne novej generácie, ktorých výroba sa rozbehne na prelome rokov 2012 a 2013 v Maďarsku. Ide o zážihové motory 1,6 SIDI, ktoré Opel pred pár dňami predstavil na technickom kolokviu v nemeckom Aachene.

Opel SIDI Engine
Motory novej generácie 1,6 SIDI sú výsledkom obnovy portfólia pohonných jednotiek

Nové štvorvalcové motory SIDI (SparkIgnitionDirectInjection) Ecotec Turbo s objemom 1,6 litra sú vybavené priamym vstrekovaním paliva. Chváli ich spotreba paliva, výkon a kultúry chodu, pričom sú aj šetrné k životnému prostrediu. Emisie CO2a spotreba paliva sú oproti predchádzajúcej generácii nižšie o 13 percent a maximálny výkon a krútiaci moment vzrástli o 33 percent.

Ide o dva nové štvorvalce: 1,6 Eco Turbo s výkonom 170 koní a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm a 1,6 Performance Turbo s výkonom 200 koní a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Menej výkonná verzia je optimalizovaná z hľadiska spotreby paliva, veľkosti krútiaceho momentu v oblasti nízkych otáčok a vysokej pružnosti. Výkonnejší motor zasa predstavuje nový etalón vo svojej triede. Motory novej generácie sa budú montovať od začiatku roka 2013.

Srdcom nových motorov SIDI ECOTEC Turbo je úplne nový blok motora, schopný odolávať špičkovému tlaku vo valcoch 130 barov. Liatinový blok je pre zníženie hmotnosti doplnený hliníkovou kľukovou skriňou. Pri ich vývoji sa konštruktéri sústredili nielen na dosiahnutie nízkej spotreby a na nízke emisie, ale aj na kultúru chodu a výkon.

Na dosiahnutie priaznivej spotreby paliva a nízkych emisií zvolili konštruktéri priame vstrekovanie paliva. Ventilový rozvod má pohon bezúdržbovou reťazou s hydraulickým napinákom. Ventilové vahadlá s kladkou a hydraulickým vymedzovaním vôle ventilov prispievajú k zníženiu trecích strát. Novinkou je aj kovaný kľukový hriadeľ. Verzie Eco Turbo a Performance Turbo majú rozdielne typy piestov so špecifickým tvarom spaľovacieho priestoru v dne piestu. Obidva typy piestov majú liatinový nosič piestnych krúžkov, ktorý dobre odoláva vysokým tlakom vo valcoch.

Nový motor má oproti predchodcovi výrazne väčšiu pružnosť. Napríklad pri akcelerácii na 5. prevodový stupeň z rýchlosti 80 na 120 km/h je čas kratší približne o 20 percent.

"Nová rodina motorov strednej objemovej triedy je prvým krokom zásadnej obnovy nášho portfólia pohonných jednotiek. Tieto motory konštruované podľa princípov downsizingu poskytujú nielen veľkú ťažnú silu a harmonickú akceleráciu, ale sú aj veľmi komfortné a environmentálne kompatibilné," povedal vedúci manažér projektu Marcel Frensch.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.