Opel predstavil nové benzínové motory

Pondelok, 15 október 2012

Opel zbrojí a v nedávnej modelovej ofenzíve predstavil rad noviniek. Teraz prichádza s motormi úplne novej generácie, ktorých výroba sa rozbehne na prelome rokov 2012 a 2013 v Maďarsku. Ide o zážihové motory 1,6 SIDI, ktoré Opel pred pár dňami predstavil na technickom kolokviu v nemeckom Aachene.

Opel SIDI Engine
Motory novej generácie 1,6 SIDI sú výsledkom obnovy portfólia pohonných jednotiek

Nové štvorvalcové motory SIDI (SparkIgnitionDirectInjection) Ecotec Turbo s objemom 1,6 litra sú vybavené priamym vstrekovaním paliva. Chváli ich spotreba paliva, výkon a kultúry chodu, pričom sú aj šetrné k životnému prostrediu. Emisie CO2a spotreba paliva sú oproti predchádzajúcej generácii nižšie o 13 percent a maximálny výkon a krútiaci moment vzrástli o 33 percent.

Ide o dva nové štvorvalce: 1,6 Eco Turbo s výkonom 170 koní a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm a 1,6 Performance Turbo s výkonom 200 koní a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Menej výkonná verzia je optimalizovaná z hľadiska spotreby paliva, veľkosti krútiaceho momentu v oblasti nízkych otáčok a vysokej pružnosti. Výkonnejší motor zasa predstavuje nový etalón vo svojej triede. Motory novej generácie sa budú montovať od začiatku roka 2013.

Srdcom nových motorov SIDI ECOTEC Turbo je úplne nový blok motora, schopný odolávať špičkovému tlaku vo valcoch 130 barov. Liatinový blok je pre zníženie hmotnosti doplnený hliníkovou kľukovou skriňou. Pri ich vývoji sa konštruktéri sústredili nielen na dosiahnutie nízkej spotreby a na nízke emisie, ale aj na kultúru chodu a výkon.

Na dosiahnutie priaznivej spotreby paliva a nízkych emisií zvolili konštruktéri priame vstrekovanie paliva. Ventilový rozvod má pohon bezúdržbovou reťazou s hydraulickým napinákom. Ventilové vahadlá s kladkou a hydraulickým vymedzovaním vôle ventilov prispievajú k zníženiu trecích strát. Novinkou je aj kovaný kľukový hriadeľ. Verzie Eco Turbo a Performance Turbo majú rozdielne typy piestov so špecifickým tvarom spaľovacieho priestoru v dne piestu. Obidva typy piestov majú liatinový nosič piestnych krúžkov, ktorý dobre odoláva vysokým tlakom vo valcoch.

Nový motor má oproti predchodcovi výrazne väčšiu pružnosť. Napríklad pri akcelerácii na 5. prevodový stupeň z rýchlosti 80 na 120 km/h je čas kratší približne o 20 percent.

"Nová rodina motorov strednej objemovej triedy je prvým krokom zásadnej obnovy nášho portfólia pohonných jednotiek. Tieto motory konštruované podľa princípov downsizingu poskytujú nielen veľkú ťažnú silu a harmonickú akceleráciu, ale sú aj veľmi komfortné a environmentálne kompatibilné," povedal vedúci manažér projektu Marcel Frensch.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring