Renault 1,6 dCi: menší a úspornejší turbodiesel

Piatok, 10 jún 2011

Renault spustil prednedávnom výrobu nového štvorvalcového turbodieselového motora so zdvihovým objemom 1,6 litra. Nahrádza ním starší 1,9 dCi, oproti ktorému má okrem iných výhod aj nižšiu spotrebu – podľa Renaulta až o 20 %. Nový motor 1,6 dCi debutuje v MPV Scénic.

Renault 1,6 dCi
Nový motor Renault 1,6 dCi je modernejší, má výkon až 130 koní a je najmä úspornejší a ekologickejší

Nový vznetový agregát Renault 1,6 dCi má 130 koní (96 kW) a spočiatku sa bude montovať pod kapoty modelov Scénic a Grand Scénic namiesto doteraz používaného motora 1,9 dCi. Okrem toho, že nový motor je oproti staršiemu menší a úspornejší, je aj ekologickejší a pochváliť sa môže značkou eco², keď do vzduchu ide len 115 gramov CO2 na kilometer.

Nový agregát 1,6 dCi je modernejší aj preto, že konštruktéri Renaultu aplikovali na ňom až 30 nových patentov a inšpirovali sa tiež technológiami z formuly 1. Zo známych zariadení na úsporu paliva mu nechýba napríklad funkcia Stop/Start a systém regeneratívneho brzdenia. Zavedením všetkých vylepšení dosahuje nový motor kombinovanú spotrebu len 4,4 litra na sto kilometrov, čo je najlepší výsledok v kategórii MPV.

Novinka má 130 koní (96kW) pri 4000 otáčkach, najvyšší krútiaci moment 320 Nm od 1750 otáčok, vstrekovanie common rail, motor je zaradený do emisnej normy Euro 5 a spojený je so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. Množstvo emisií vypúšťaných do vzduchu je 115 g/km – aj vďaka inštalácii filtra pevných častíc.

V ponuke na Slovensku bude nový motor už onedlho a budú ho mať oba spomínané modely. Neskôr sa rozšíri aj na modely rodiny Mégane.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.