Renault 1,6 dCi: menší a úspornejší turbodiesel

Piatok, 10 jún 2011

Renault spustil prednedávnom výrobu nového štvorvalcového turbodieselového motora so zdvihovým objemom 1,6 litra. Nahrádza ním starší 1,9 dCi, oproti ktorému má okrem iných výhod aj nižšiu spotrebu – podľa Renaulta až o 20 %. Nový motor 1,6 dCi debutuje v MPV Scénic.

Renault 1,6 dCi
Nový motor Renault 1,6 dCi je modernejší, má výkon až 130 koní a je najmä úspornejší a ekologickejší

Nový vznetový agregát Renault 1,6 dCi má 130 koní (96 kW) a spočiatku sa bude montovať pod kapoty modelov Scénic a Grand Scénic namiesto doteraz používaného motora 1,9 dCi. Okrem toho, že nový motor je oproti staršiemu menší a úspornejší, je aj ekologickejší a pochváliť sa môže značkou eco², keď do vzduchu ide len 115 gramov CO2 na kilometer.

Nový agregát 1,6 dCi je modernejší aj preto, že konštruktéri Renaultu aplikovali na ňom až 30 nových patentov a inšpirovali sa tiež technológiami z formuly 1. Zo známych zariadení na úsporu paliva mu nechýba napríklad funkcia Stop/Start a systém regeneratívneho brzdenia. Zavedením všetkých vylepšení dosahuje nový motor kombinovanú spotrebu len 4,4 litra na sto kilometrov, čo je najlepší výsledok v kategórii MPV.

Novinka má 130 koní (96kW) pri 4000 otáčkach, najvyšší krútiaci moment 320 Nm od 1750 otáčok, vstrekovanie common rail, motor je zaradený do emisnej normy Euro 5 a spojený je so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. Množstvo emisií vypúšťaných do vzduchu je 115 g/km – aj vďaka inštalácii filtra pevných častíc.

V ponuke na Slovensku bude nový motor už onedlho a budú ho mať oba spomínané modely. Neskôr sa rozšíri aj na modely rodiny Mégane.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.