Renault 1,6 dCi: menší a úspornejší turbodiesel

Piatok, 10 jún 2011

Renault spustil prednedávnom výrobu nového štvorvalcového turbodieselového motora so zdvihovým objemom 1,6 litra. Nahrádza ním starší 1,9 dCi, oproti ktorému má okrem iných výhod aj nižšiu spotrebu – podľa Renaulta až o 20 %. Nový motor 1,6 dCi debutuje v MPV Scénic.

Renault 1,6 dCi
Nový motor Renault 1,6 dCi je modernejší, má výkon až 130 koní a je najmä úspornejší a ekologickejší

Nový vznetový agregát Renault 1,6 dCi má 130 koní (96 kW) a spočiatku sa bude montovať pod kapoty modelov Scénic a Grand Scénic namiesto doteraz používaného motora 1,9 dCi. Okrem toho, že nový motor je oproti staršiemu menší a úspornejší, je aj ekologickejší a pochváliť sa môže značkou eco², keď do vzduchu ide len 115 gramov CO2 na kilometer.

Nový agregát 1,6 dCi je modernejší aj preto, že konštruktéri Renaultu aplikovali na ňom až 30 nových patentov a inšpirovali sa tiež technológiami z formuly 1. Zo známych zariadení na úsporu paliva mu nechýba napríklad funkcia Stop/Start a systém regeneratívneho brzdenia. Zavedením všetkých vylepšení dosahuje nový motor kombinovanú spotrebu len 4,4 litra na sto kilometrov, čo je najlepší výsledok v kategórii MPV.

Novinka má 130 koní (96kW) pri 4000 otáčkach, najvyšší krútiaci moment 320 Nm od 1750 otáčok, vstrekovanie common rail, motor je zaradený do emisnej normy Euro 5 a spojený je so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. Množstvo emisií vypúšťaných do vzduchu je 115 g/km – aj vďaka inštalácii filtra pevných častíc.

V ponuke na Slovensku bude nový motor už onedlho a budú ho mať oba spomínané modely. Neskôr sa rozšíri aj na modely rodiny Mégane.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.