Renault: Nový 1,6 dCi má 160 koní

Pondelok, 24 február 2014

Ak Renaultu chýbal v triede 1,6 litra výkonný turbodiesel, dnes to už pravda nie je, pretože v týchto dňoch uvádza francúzsky výrobca nový 160 koňový vznetový motor Energy 1,6 dCi 160 Twin Turbo – prvý diesel Renaultu s dvojitým turbom.

1 Renault 1,6 dCi 160 Energy
Nový turbodiesel Renaultu má výkon 160 koní a krútiaci moment 380 Nm

Úspešný dodávateľ motorov pre formuly 1 sa usiluje preniesť svoje skúsenosti do sériovej produkcie a prostredníctvom motorov radu Energy ponúka bežným užívateľom skvelé výkonové parametre. Takým je aj nový vznetový agregát Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý turbodiesel s výhodami dvojitého turba.

Zo zdvihového objemu 1598 cm³ vydolovali konštruktéri Renaultu výkon 118 kW/160k a skvelý najvyšší krútiaci moment 380 Nm. Môže sa tak chváliť parametrami, ktoré sú vlastné skôr pre 2litrové motory. Navyše prináša nová motorizácia aj úspory paliva a menej emisií CO2 až o 25 %.

Systém sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel, z ktorých prvé zabezpečí vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prináša tak 90 % maxima krútiaceho momentu už od 1500 otáčok. Je to o lepšom zrýchlení pri nízkych a stredných otáčkach. Druhé turbo zaberá pri vyšších otáčkach a motor produkuje výkon až 100 koní na liter a umožní tak hladké zrýchlenie až do najvyšších otáčok.

2 Renault 1,6 dCi 160 Energy - graf
Grafické znázornenie priebehu výkonu a krútiaceho momentu motora 1,6 dCi

Novinka v motorizácii Renaultu využíva technológie, ktoré vznikli vďaka know-how spoločnosti Renault v seriáli F1, a to najmä spôsobu chladenia a znižovania trenia. Napríklad vďaka priečnemu systému prúdenia chladiacej kvapaliny sa dosahuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory, ale aj iným technológiám, ako je prispôsobenie sa piestov zmenám na stenách valcov, čím sa získa optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. Ďalšou technologickou výhodou motorov Energy je aj úprava zdvihátok ventilov DLC (Diamond Like Carbon), ktorá tiež znižuje trenie.

Pre funkčnosť dvojitého turba musí systém vstrekovania paliva pracovať pod tlakom 1800 barov. To je v súlade s predpismi Euro 6 o emisiách. Motor je vybavený filtrom častíc Nox Trap.

Nový motor vďaka svojim parametrom bude poháňať väčšie vozidlá a bude predovšetkým k dispozícii pre budúce modely Renault v segmentoch D a E.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.