Renault: Nový 1,6 dCi má 160 koní

Pondelok, 24 február 2014

Ak Renaultu chýbal v triede 1,6 litra výkonný turbodiesel, dnes to už pravda nie je, pretože v týchto dňoch uvádza francúzsky výrobca nový 160 koňový vznetový motor Energy 1,6 dCi 160 Twin Turbo – prvý diesel Renaultu s dvojitým turbom.

1 Renault 1,6 dCi 160 Energy
Nový turbodiesel Renaultu má výkon 160 koní a krútiaci moment 380 Nm

Úspešný dodávateľ motorov pre formuly 1 sa usiluje preniesť svoje skúsenosti do sériovej produkcie a prostredníctvom motorov radu Energy ponúka bežným užívateľom skvelé výkonové parametre. Takým je aj nový vznetový agregát Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý turbodiesel s výhodami dvojitého turba.

Zo zdvihového objemu 1598 cm³ vydolovali konštruktéri Renaultu výkon 118 kW/160k a skvelý najvyšší krútiaci moment 380 Nm. Môže sa tak chváliť parametrami, ktoré sú vlastné skôr pre 2litrové motory. Navyše prináša nová motorizácia aj úspory paliva a menej emisií CO2 až o 25 %.

Systém sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel, z ktorých prvé zabezpečí vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prináša tak 90 % maxima krútiaceho momentu už od 1500 otáčok. Je to o lepšom zrýchlení pri nízkych a stredných otáčkach. Druhé turbo zaberá pri vyšších otáčkach a motor produkuje výkon až 100 koní na liter a umožní tak hladké zrýchlenie až do najvyšších otáčok.

2 Renault 1,6 dCi 160 Energy - graf
Grafické znázornenie priebehu výkonu a krútiaceho momentu motora 1,6 dCi

Novinka v motorizácii Renaultu využíva technológie, ktoré vznikli vďaka know-how spoločnosti Renault v seriáli F1, a to najmä spôsobu chladenia a znižovania trenia. Napríklad vďaka priečnemu systému prúdenia chladiacej kvapaliny sa dosahuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory, ale aj iným technológiám, ako je prispôsobenie sa piestov zmenám na stenách valcov, čím sa získa optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. Ďalšou technologickou výhodou motorov Energy je aj úprava zdvihátok ventilov DLC (Diamond Like Carbon), ktorá tiež znižuje trenie.

Pre funkčnosť dvojitého turba musí systém vstrekovania paliva pracovať pod tlakom 1800 barov. To je v súlade s predpismi Euro 6 o emisiách. Motor je vybavený filtrom častíc Nox Trap.

Nový motor vďaka svojim parametrom bude poháňať väčšie vozidlá a bude predovšetkým k dispozícii pre budúce modely Renault v segmentoch D a E.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.