Renault: nový benzínový motor

Streda, 27 jún 2007

Renault prichádza na Slovensko s novým benzínovým motorom označeným ako TCE 100 s objemom 1,2 litra. Je určený pre automobily segmentov A a B. Vyznačuje sa mimoriadnou živosťou, jeho spotreba je na úrovni motorov s objemom 1,2 litra, výkon však má ako motory s objemom 1,4 litra a maximálny krútiaci moment na úrovni motorov 1,6 litra. Bol vyvinutý tak, aby upútal svojim výkonom a zároveň nízkou spotrebou a oživil tak záujem o benzínové motory.

Renault: nový benzínový motor Renault: nový benzínový motor

Nový motor sa bude montovať pod kapoty Modusu, Clia i nového Twinga. Je vybavený turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, ktorého reakčný čas je znížený na minimum vďaka turbíne a kompresoru s nízkym priemerom, čo mu dodáva živosť už od nízkych otáčok. Najvyšší výkon 100 k vykazuje pri 5500 a maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 3000 otáčkach. Turbodúchadlo má funkciu "overpower", ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie výkonu o 5 koní a krútiaci moment o 6 Nm.

Nový motor ťaží z viacerých inovácií. Okrem iného má chladené sodíkové ventily, ktoré lepšie odolávajú prehriatiu, jeho valce sú chladené rozstrekujúcim olejom, chladenie hláv valcov bolo takisto opti CO2 sú homologizované na úrovni 140 g/km. v kombinovanom cykle má v modeloch Clio a Modus spotrebu 5,9 l/100 km, k čomu prispieva aj voľnobeh pri 650 otámalizované. Vstrekovače, sviečky a cievky sú špecifické. Je ohľaduplný voči životnému prostrediu, keď emisiečkach.

Do vývoja nového motora TCE 100 investoval Renault 80 miliónov eur.

Technická špecifikácia motora TCE 100

Trieda motoraD4Ft
Objem (cm³)1 149
Vŕtanie x zdvih (mm)69 x 76,8
Počet valcov / ventilov4 / 16
Kompresný pomer9,5:1
Maximálny výkon kW/k74/100
Pri otáčkach (ot/min)5500
Maximálny krútiaci moment145
Pri otáčkach (ot/min)3000
Maximálne otáčky (ot/min)6300
Typ vstrekovaniaViacbodové sekvenčné
Voľnobeh650 ot/min
Emisné normyEuro 4
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.