Renault: nový benzínový motor

Streda, 27 jún 2007

Renault prichádza na Slovensko s novým benzínovým motorom označeným ako TCE 100 s objemom 1,2 litra. Je určený pre automobily segmentov A a B. Vyznačuje sa mimoriadnou živosťou, jeho spotreba je na úrovni motorov s objemom 1,2 litra, výkon však má ako motory s objemom 1,4 litra a maximálny krútiaci moment na úrovni motorov 1,6 litra. Bol vyvinutý tak, aby upútal svojim výkonom a zároveň nízkou spotrebou a oživil tak záujem o benzínové motory.

Renault: nový benzínový motor Renault: nový benzínový motor

Nový motor sa bude montovať pod kapoty Modusu, Clia i nového Twinga. Je vybavený turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, ktorého reakčný čas je znížený na minimum vďaka turbíne a kompresoru s nízkym priemerom, čo mu dodáva živosť už od nízkych otáčok. Najvyšší výkon 100 k vykazuje pri 5500 a maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 3000 otáčkach. Turbodúchadlo má funkciu "overpower", ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie výkonu o 5 koní a krútiaci moment o 6 Nm.

Nový motor ťaží z viacerých inovácií. Okrem iného má chladené sodíkové ventily, ktoré lepšie odolávajú prehriatiu, jeho valce sú chladené rozstrekujúcim olejom, chladenie hláv valcov bolo takisto opti CO2 sú homologizované na úrovni 140 g/km. v kombinovanom cykle má v modeloch Clio a Modus spotrebu 5,9 l/100 km, k čomu prispieva aj voľnobeh pri 650 otámalizované. Vstrekovače, sviečky a cievky sú špecifické. Je ohľaduplný voči životnému prostrediu, keď emisiečkach.

Do vývoja nového motora TCE 100 investoval Renault 80 miliónov eur.

Technická špecifikácia motora TCE 100

Trieda motoraD4Ft
Objem (cm³)1 149
Vŕtanie x zdvih (mm)69 x 76,8
Počet valcov / ventilov4 / 16
Kompresný pomer9,5:1
Maximálny výkon kW/k74/100
Pri otáčkach (ot/min)5500
Maximálny krútiaci moment145
Pri otáčkach (ot/min)3000
Maximálne otáčky (ot/min)6300
Typ vstrekovaniaViacbodové sekvenčné
Voľnobeh650 ot/min
Emisné normyEuro 4
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.