Renault: nový benzínový motor

Streda, 27 jún 2007

Renault prichádza na Slovensko s novým benzínovým motorom označeným ako TCE 100 s objemom 1,2 litra. Je určený pre automobily segmentov A a B. Vyznačuje sa mimoriadnou živosťou, jeho spotreba je na úrovni motorov s objemom 1,2 litra, výkon však má ako motory s objemom 1,4 litra a maximálny krútiaci moment na úrovni motorov 1,6 litra. Bol vyvinutý tak, aby upútal svojim výkonom a zároveň nízkou spotrebou a oživil tak záujem o benzínové motory.

Renault: nový benzínový motor Renault: nový benzínový motor

Nový motor sa bude montovať pod kapoty Modusu, Clia i nového Twinga. Je vybavený turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, ktorého reakčný čas je znížený na minimum vďaka turbíne a kompresoru s nízkym priemerom, čo mu dodáva živosť už od nízkych otáčok. Najvyšší výkon 100 k vykazuje pri 5500 a maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 3000 otáčkach. Turbodúchadlo má funkciu "overpower", ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie výkonu o 5 koní a krútiaci moment o 6 Nm.

Nový motor ťaží z viacerých inovácií. Okrem iného má chladené sodíkové ventily, ktoré lepšie odolávajú prehriatiu, jeho valce sú chladené rozstrekujúcim olejom, chladenie hláv valcov bolo takisto opti CO2 sú homologizované na úrovni 140 g/km. v kombinovanom cykle má v modeloch Clio a Modus spotrebu 5,9 l/100 km, k čomu prispieva aj voľnobeh pri 650 otámalizované. Vstrekovače, sviečky a cievky sú špecifické. Je ohľaduplný voči životnému prostrediu, keď emisiečkach.

Do vývoja nového motora TCE 100 investoval Renault 80 miliónov eur.

Technická špecifikácia motora TCE 100

Trieda motoraD4Ft
Objem (cm³)1 149
Vŕtanie x zdvih (mm)69 x 76,8
Počet valcov / ventilov4 / 16
Kompresný pomer9,5:1
Maximálny výkon kW/k74/100
Pri otáčkach (ot/min)5500
Maximálny krútiaci moment145
Pri otáčkach (ot/min)3000
Maximálne otáčky (ot/min)6300
Typ vstrekovaniaViacbodové sekvenčné
Voľnobeh650 ot/min
Emisné normyEuro 4
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.