Škoda modernizovala trojvalec

Streda, 01 júl 2009

Škoda Auto spustila vo svojom závode na výrobu agregátov v Mladej Boleslavi produkciu modernizovaného trojvalcového motora 1,2 HTP. Rozsiahla modernizácia tohto úsporného benzínového motora je výsledkom práce technického vývoja.

Škoda modernizovala trojvalec

Modernizácia motora zahŕňa rôzne opatrenia. K najdôležitejším patrí výmena článkovej reťaze poháňajúcej rozvodové ústrojenstvo za ozubenú reťaz. Okrem toho sa podarilo znížiť hmotnosť kľukového hriadeľa. Úpravy sa týkajú oboch variantov motora, dvojventilovej aj štvorventilovej verzie.

Úpravy existujúceho agregátu sa aj vďaka zníženej hmotnosti prejavia zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotreby paliva a znížením emisií a hlučnosti.

Škoda modernizovala trojvalec
Trojvalec Škoda je po úpravách tichší a kultivovanejší

Modernizovaný trojvalcový agregát 1,2 litra je určený pre modely Škoda Fabia a Roomster, VW Polo a Fox, Seat Ibiza a Cordoba. V roku 2008 bolo v závode Škoda v Mladej Boleslavi vyrobených 270 875 trojvalcových atmosférických motorov 1,2 litra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.