Toyota: nové ventilové ústrojenstvo

Nedeľa, 24 jún 2007

Nové časovanie ventilov vyvinula Toyota a pomenovala ho Valvematic. Tvorí ho kombinácia inteligentného variabilného časovania ventilov VVT-i s novým mechanizmom, ktorý nepretržite reguluje zdvih nasávacieho ventilu.

Zatiaľ čo u klasických motorov sa nasávanie vzduchu riadi škrtiacou klapkou, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepretržitou reguláciou zdvihu nasávacích ventilov a ich časovanie pri otváraní a zatváraní. To zaisťuje optimálny výkon motora v závislosti na prevádzkových podmienkach motora, a tak umožňuje dosahovať jeho vysokú účinnosť a dynamický výkon.

U nového 2-litrového motora vyvíjaného Toyotou posúva Valvematic vývoj zážihového motora o krok dopredu, zvyšuje účinnosť paliva v závislosti od jazdných podmienok o 5 až 10 %, znižuje emisie CO2, zvyšuje výkon približne o 10 % a zlepšuje aj akceleračnú odozvu. Toyota plánuje v najbližšom čase zaviesť systém Valvematic u niektorého z pripravovaných modelov so zážihovým motorom s práve vyvíjaným motorom s objemom 2,0 litra.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.