Toyota Plug-in HV - "natankujeme" doma

Piatok, 27 júl 2007

Toyota Motor Corporation vyvinula automobil s hybridným pohonom, ktorý umožňuje dobíjanie batérií priamo z elektrickej siete, teda prostredníctvom zástrčky, a stáva sa tak prvým výrobcom, ktorý má osvedčenie na používanie takéhoto automobilu na verejných komunikáciách v Japonsku.

Automobil Toyota Plug-in HV používa benzínový spaľovací motor v kombinácii s elektromotorom. Vďaka vyššej kapacite akumulátorov má však automobil dlhší dojazd pri jazde len s elektromotorom a dobíjanie akumulátorov je navyše upravené tak, aby užívateľ mohol automobil dobíjať priamo z elektrického zdroja v domácnosti. Takto vylepšený automobil môže efektívnejšie fungovať v čisto elektrickom režime (bez použitia spaľovacieho motora), napríklad pri krátkych jazdách po meste. Zlepšenie účinnosti znamená menej emisií CO2 a nižšiu spotrebu fosílnych palív, a tak i nižšiu mieru znečistenia ovzdušia. Dobíjanie akumulátorov na nočný elektrický prúd znamená tiež nižšie prevádzkové náklady, teda finančnú úsporu.

Viaceré otázky z oblasti vývoja automobilov s čisto elektrickým pohonom však zostávajú ešte nedoriešené, napríklad obmedzený dojazd a vysoké náklady. Toyota vidí hybridné automobily s možnosťou dobíjania priamo z elektrickej siete ako sľubnú technológiu, kedy elektrina môže automobilom slúžiť ako životaschopný zdroj energie. Japonská automobilka bude pokračovať vo vývoji týchto automobilov aj preto, že predstavujú kľúčovú technológiu v oblasti ochrany životného prostredia.

Toyota pripravuje testy ôsmich automobilov Toyota Plug-in HV na verejných komunikáciách v Japonsku, kde overí ich akčný rádius s čisto elektrickým pohonom a optimálnou kapacitou akumulátorov pre tieto automobily. Poskytne tiež vládnym organizáciám údaje pre nadefinovanie metodológie testovania emisií a spotreby paliva. Spoločnosť plánuje testovať tieto automobily aj na verejných komunikáciách v Spojených štátoch a Európe.

Parametre automobilu Toyota Plug-in HV

  • Dĺžka/šírka/výška: 4445/1725/1490 mm
  • Hmotnosť: 1360 kg
  • Počet miest: 5 osôb

Parametre pre režim elektrického pohonu

  • Dojazd: 13 km
  • Najvyššia rýchlosť: 100 km/h

Spaľovací motor

  • Zdvihový objem: 1496 cm3
  • Najvyšší výkon: 56 kW (76 k)/5000 ot/min.
  • Najvyšší krútiaci moment: 110 Nm pri 4000 ot/min.

Elektromotor

  • Typ: synchronný motor AC
  • Najvyšší výkon: 50 kW (68 k)/1200 až 1540 ot/min
  • Najvyšší krútiaci moment: 400 Nm/0 až 1200 ot/min

Sekundárny akumulátor

  • Typ: nikel-metal-hydrid
  • Kapacita: 13 Ah (6,5 Ah x 2)
  • Napätie: 202 V

Systém celkom

  • Najvyšší výkon*: 100 kW (136 k)
  • Napätie: 202 až 500 V

Dobíjanie akumulátorov

  • Zdroj: elektrická sieť v domácnosti
  • Nabíjacia doba: 1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V)

* výkon s využitím spaľovacieho motora a elektromotora

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.