Tuning od BSR: 125 koní je málo? Čo tak 162?

Streda, 07 október 2015

Švédska spoločnosť BSR, ktorá sa venuje zvyšovaniu výkonu motorov preprogramovaním riadiacej jednotky motora pomocou svojho unikátneho high-tech tuningového systému, pripravila teraz nový softvér.

Kit PPC3IVs
Kit PPC3IVs od švédskej spoločnosti BSR na zvýšenie výkonu benzínových motorov

Vďaka unikátnemu systému PPC3 Tuning System ponúka teraz spoločnosť BSR možnosť preprogramovania riadiacej jednotky motorov individuálne vyvinutým optimalizačným softvérom veľmi jednoduchým spôsobom cez diagnostickú zásuvku OBD, a to bez nutnosti čo i len zdvihnúť kapotu motora.

Novinka sa týka motorov koncernu Volkswagen VAG 1,4 TSI s výkonom 125 koní modelových rokov 2013-2015 a prináša nárast výkonu o 32 koní a krútiaceho momentu o 52 Nm. Tento typ motorov používajú modely Audi A1 a A3, Škoda Yeti, Seat Leon, VW Golf VII a VW Passat.

VAG 1.4TSI 125HP chart
Graf zachytáva priebeh výkonu a krútiaceho momentu motora koncernu Volkswagen VAG 1,4 TSI pred a po úprave

Výsledné parametre týchto motorov sú potom: výkon 162 koní a krútiaci moment 262 Nm. Majitelia áut takto upravených motorov dostávajú od firmy BSR záruka na pohonné ústrojenstvo, ktorá je súčasťou ceny každého tuningového kitu. Čo tento špás stojí? V Českej republike to vyjde na 17.670 českých korún, prepočítané na našu menu je to približne 640 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: BSR
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.