Tuning od BSR: 125 koní je málo? Čo tak 162?

Streda, 07 október 2015

Švédska spoločnosť BSR, ktorá sa venuje zvyšovaniu výkonu motorov preprogramovaním riadiacej jednotky motora pomocou svojho unikátneho high-tech tuningového systému, pripravila teraz nový softvér.

Kit PPC3IVs
Kit PPC3IVs od švédskej spoločnosti BSR na zvýšenie výkonu benzínových motorov

Vďaka unikátnemu systému PPC3 Tuning System ponúka teraz spoločnosť BSR možnosť preprogramovania riadiacej jednotky motorov individuálne vyvinutým optimalizačným softvérom veľmi jednoduchým spôsobom cez diagnostickú zásuvku OBD, a to bez nutnosti čo i len zdvihnúť kapotu motora.

Novinka sa týka motorov koncernu Volkswagen VAG 1,4 TSI s výkonom 125 koní modelových rokov 2013-2015 a prináša nárast výkonu o 32 koní a krútiaceho momentu o 52 Nm. Tento typ motorov používajú modely Audi A1 a A3, Škoda Yeti, Seat Leon, VW Golf VII a VW Passat.

VAG 1.4TSI 125HP chart
Graf zachytáva priebeh výkonu a krútiaceho momentu motora koncernu Volkswagen VAG 1,4 TSI pred a po úprave

Výsledné parametre týchto motorov sú potom: výkon 162 koní a krútiaci moment 262 Nm. Majitelia áut takto upravených motorov dostávajú od firmy BSR záruka na pohonné ústrojenstvo, ktorá je súčasťou ceny každého tuningového kitu. Čo tento špás stojí? V Českej republike to vyjde na 17.670 českých korún, prepočítané na našu menu je to približne 640 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: BSR
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.