Volvo C30 Electric: projekt indukčného nabíjania

Štvrtok, 09 jún 2011

Spoločnosť Volvo sa spoločne s belgickými špecialistami a ďalšími spoločnosťami podieľa na projekte indukčného nabíjania. Spoločne pracujú na vývoji systémov a metód, ktoré nepotrebujú nabíjacie káble či elektrické zásuvky. Indukčným nabíjaním sa energia z nabíjacej platne zabudovanej do povrchu cesty bezdrôtovo prenáša do batérie vozidla.

Volvo C30 Electric
Volvo C30 je základom pre vyvíjaný elektrický model C30 Electric s indukčným nabíjaním

Volvo C30 Electric previezli do spoločnosti Flanders' Drive 19. mája, aby bolo prispôsobené na indukčné nabíjanie. Tento deň symbolizuje formálny začiatok realizácie projektu, ktorého názov je Continuous Electric Drive, čo v preklade znamená nepretržitý elektrický pohon. Ďalším, kto na projekte spolupracuje, je výrobca autobusov Van Hool a výrobca električiek Bombardier.

Pri indukčnom nabíjaní je nabíjacia plocha zabudovaná v zemi, napríklad na príjazdovej ceste k domu, kde auto zvyčajne parkuje. Súčasťou tejto plochy je cievka, ktorá generuje magnetické pole. V prípade, že vozidlo zaparkuje nad touto plochou, energia sa presunie bez fyzického kontaktu do indukčného snímača na vozidle. Prenesená energia je striedavý prúd, ktorý sa následne prekonvertuje na jednosmerný prostredníctvom usmerňovača napätia zabudovaného vo vozidle a následne dobíja batérie vozidla. Plné nabitie batérií s kapacitou 24kWh, aké sú v modeli C30 Electric, by nemalo trvať dlhšie ako hodinu a dvadsať minút.

Integrácia technológie do povrchu cesty a odtiaľ presun energie priamo na pohon vozidiel je podľa Johanna Konnberga jeden z aspektov projektu. Podľa neho toto inteligentné riešenie je určitou cestou do budúcnosti.

Volvo C30 Electric je súčasťou ambicióznej elektrifikačnej stratégie spoločnosti Volvo Cars. Je dobre vybavené, komfortné, športové a bezpečné ako štandardné vozidlo – popri tom však ponúka dojazd 150 km na jedno nabitie s nulovými emisiami oxidov uhlíka. Odovzdanie úvodnej flotily 250 vozidiel vybraným zákazníkom v Európe začne v druhej polovici tohto roku.

Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.