Volvo C30 Electric: projekt indukčného nabíjania

Štvrtok, 09 jún 2011

Spoločnosť Volvo sa spoločne s belgickými špecialistami a ďalšími spoločnosťami podieľa na projekte indukčného nabíjania. Spoločne pracujú na vývoji systémov a metód, ktoré nepotrebujú nabíjacie káble či elektrické zásuvky. Indukčným nabíjaním sa energia z nabíjacej platne zabudovanej do povrchu cesty bezdrôtovo prenáša do batérie vozidla.

Volvo C30 Electric
Volvo C30 je základom pre vyvíjaný elektrický model C30 Electric s indukčným nabíjaním

Volvo C30 Electric previezli do spoločnosti Flanders' Drive 19. mája, aby bolo prispôsobené na indukčné nabíjanie. Tento deň symbolizuje formálny začiatok realizácie projektu, ktorého názov je Continuous Electric Drive, čo v preklade znamená nepretržitý elektrický pohon. Ďalším, kto na projekte spolupracuje, je výrobca autobusov Van Hool a výrobca električiek Bombardier.

Pri indukčnom nabíjaní je nabíjacia plocha zabudovaná v zemi, napríklad na príjazdovej ceste k domu, kde auto zvyčajne parkuje. Súčasťou tejto plochy je cievka, ktorá generuje magnetické pole. V prípade, že vozidlo zaparkuje nad touto plochou, energia sa presunie bez fyzického kontaktu do indukčného snímača na vozidle. Prenesená energia je striedavý prúd, ktorý sa následne prekonvertuje na jednosmerný prostredníctvom usmerňovača napätia zabudovaného vo vozidle a následne dobíja batérie vozidla. Plné nabitie batérií s kapacitou 24kWh, aké sú v modeli C30 Electric, by nemalo trvať dlhšie ako hodinu a dvadsať minút.

Integrácia technológie do povrchu cesty a odtiaľ presun energie priamo na pohon vozidiel je podľa Johanna Konnberga jeden z aspektov projektu. Podľa neho toto inteligentné riešenie je určitou cestou do budúcnosti.

Volvo C30 Electric je súčasťou ambicióznej elektrifikačnej stratégie spoločnosti Volvo Cars. Je dobre vybavené, komfortné, športové a bezpečné ako štandardné vozidlo – popri tom však ponúka dojazd 150 km na jedno nabitie s nulovými emisiami oxidov uhlíka. Odovzdanie úvodnej flotily 250 vozidiel vybraným zákazníkom v Európe začne v druhej polovici tohto roku.

Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.