Volvo: ocenenie za najlepší motor

Pondelok, 27 december 2010

Najnovšie Volvo S60 dostalo najvýkonnejší motor T6, ktorý bol práve ocenený časopisom Ward's ako jeden z 10 najlepších motorov pre rok 2011. Má výkon 304 koní a krútiaci moment 440 Nm už od 2100 otáčok, kombinovanú spotrebu 9,9l/100 km. Ocenenie získala spoločnosť Volvo Cars po prvýkrát spomedzi 38 hodnotených motorov.

Volvo S60
Nový motor Volva S60 má oproti staršej verzii vyšší výkon i krútiaci moment a nižšiu spotrebu

Nový motor T6 sa vyznačuje vyšším výkonom už v nízkych otáčkach a nepostrehnuteľným turboefektom. Je významným pre Volvo S60 a posiela ho do boja s väčšími, lepšie etablovanými luxusnými značkami. Motor T6 dosahuje rovnakú hodnotu krútiaceho momentu ako motor V8, ale v podstatne nižších otáčkach (2100 ot/min) v porovnaní s V8 (3950 ot/min). S výkonom 304 koní je kombinovaná spotreba paliva len 9,9 l/100 km. V skutočnosti je motor T6 o 17 % úspornejší ako motor V8.

Podľa prezidenta a výkonného riaditeľa spoločnosti Volvo Cars severná Amerika Douga Specka je T6 najlepší motor aký Volvo kedy vyrobilo - je výkonný, má hladký chod a dosahuje výborné hodnoty spotreby.

Značne modifikovaná verzia motora T6 bola pôvodne predstavená s príchodom modelu XC60 v roku 2009. Cieľom pre rok 2011 bolo perfektne vyvážiť výkon s ekonomickou prevádzkou a zachovať nízky dopad na životné prostredie. Inžinieri spoločnosti Volvo zamerali svoje snaženie na zníženie vnútorného trenia, zvýšenie výkonu a zníženie spotreby.

Volvo S60
Nový motor T6 disponuje výkonom 304 koní a najvyšším krútiacim momentom 440 Nm

T6 profituje z vylepšených zdvíhadiel ventilov, ktoré majú povlak s DLC (Diamond Like Carbon - diamant ako uhlík). Uhlíková štruktúra je extrémne pevná a má samomazacie vlastnosti. Povrch DLC znižuje odpor vačiek, čo vplýva na spotrebu paliva a predlžuje servisný interval. Navyše motor T6 má aj nový typ zapaľovacích sviečok Denso Super Ignition, čo prispieva k zvýšenému výkonu, nižšej spotrebe, lepším studeným štartom a predĺženým servisným intervalom.

Vylepšené sú aj ložiská kľukového hriadeľa, napínacia kladka má nižší odpor a čerpadlo chladiacej kvapaliny dostalo hliníkový obal – toto všetko je navrhnuté s ohľadom na vyššiu efektivitu motora.

Volvo Cars vyvinulo pre T6 aj nový softvér pre manažment motora, ktorý optimalizuje spotrebu. Šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic dostala prepracované softvérové mapy, ktoré umožňujú nový športový mód. V móde Sport prevodovka preraďuje na vyšší prevod vo vyšších otáčkach kvôli lepšej dynamike.

Okrem modelu S60 bude nový motor T6 k dispozícii aj pre modely V60, V70, S80, XC60, XC70.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.