Volvo: ocenenie za najlepší motor

Pondelok, 27 december 2010

Najnovšie Volvo S60 dostalo najvýkonnejší motor T6, ktorý bol práve ocenený časopisom Ward's ako jeden z 10 najlepších motorov pre rok 2011. Má výkon 304 koní a krútiaci moment 440 Nm už od 2100 otáčok, kombinovanú spotrebu 9,9l/100 km. Ocenenie získala spoločnosť Volvo Cars po prvýkrát spomedzi 38 hodnotených motorov.

Volvo S60
Nový motor Volva S60 má oproti staršej verzii vyšší výkon i krútiaci moment a nižšiu spotrebu

Nový motor T6 sa vyznačuje vyšším výkonom už v nízkych otáčkach a nepostrehnuteľným turboefektom. Je významným pre Volvo S60 a posiela ho do boja s väčšími, lepšie etablovanými luxusnými značkami. Motor T6 dosahuje rovnakú hodnotu krútiaceho momentu ako motor V8, ale v podstatne nižších otáčkach (2100 ot/min) v porovnaní s V8 (3950 ot/min). S výkonom 304 koní je kombinovaná spotreba paliva len 9,9 l/100 km. V skutočnosti je motor T6 o 17 % úspornejší ako motor V8.

Podľa prezidenta a výkonného riaditeľa spoločnosti Volvo Cars severná Amerika Douga Specka je T6 najlepší motor aký Volvo kedy vyrobilo - je výkonný, má hladký chod a dosahuje výborné hodnoty spotreby.

Značne modifikovaná verzia motora T6 bola pôvodne predstavená s príchodom modelu XC60 v roku 2009. Cieľom pre rok 2011 bolo perfektne vyvážiť výkon s ekonomickou prevádzkou a zachovať nízky dopad na životné prostredie. Inžinieri spoločnosti Volvo zamerali svoje snaženie na zníženie vnútorného trenia, zvýšenie výkonu a zníženie spotreby.

Volvo S60
Nový motor T6 disponuje výkonom 304 koní a najvyšším krútiacim momentom 440 Nm

T6 profituje z vylepšených zdvíhadiel ventilov, ktoré majú povlak s DLC (Diamond Like Carbon - diamant ako uhlík). Uhlíková štruktúra je extrémne pevná a má samomazacie vlastnosti. Povrch DLC znižuje odpor vačiek, čo vplýva na spotrebu paliva a predlžuje servisný interval. Navyše motor T6 má aj nový typ zapaľovacích sviečok Denso Super Ignition, čo prispieva k zvýšenému výkonu, nižšej spotrebe, lepším studeným štartom a predĺženým servisným intervalom.

Vylepšené sú aj ložiská kľukového hriadeľa, napínacia kladka má nižší odpor a čerpadlo chladiacej kvapaliny dostalo hliníkový obal – toto všetko je navrhnuté s ohľadom na vyššiu efektivitu motora.

Volvo Cars vyvinulo pre T6 aj nový softvér pre manažment motora, ktorý optimalizuje spotrebu. Šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic dostala prepracované softvérové mapy, ktoré umožňujú nový športový mód. V móde Sport prevodovka preraďuje na vyšší prevod vo vyšších otáčkach kvôli lepšej dynamike.

Okrem modelu S60 bude nový motor T6 k dispozícii aj pre modely V60, V70, S80, XC60, XC70.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.