Honda CR-V: skvost medzi SUV

Štvrtok, 21 február 2008

Tretia generácia CR-V si za rok svojho života vyslúžila nemálo chválospevov. Najmä s novým naftovým motorom a šesťstupňovou prevodovkou s ručným radením patrí k tým SUV, ktoré potešia najmä na ceste, ale nezľaknú sa ani terénu.

TEST Honda CR-V 2,2 i-CTDi Executive

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Nové cé-er-vé má bližšie k ceste ako k terénu, kam boli pôvodne modely SUV viac smerované. Najmä preto, že brázdi zväčša asfalt a do terénu sa dostáva len zriedkavo. Nová Honda CR-V vyzerá teraz menej "terénne" aj preto, že rezervné koleso už nemá na zadných piatych dverách, ale v "podpalubí" batožinového priestoru. Pôvodné otváranie do strany nahradili nové dvere, ktoré sa otvárajú dohora ako pri hatchbacku.

Už prvá generácia CR-V predstavená v roku 1995 si hneď získala priazeň a zaradila sa medzi lídrov trhu. Bez výraznejších zmien vydržala plných sedem rokov a až v roku 2002 ju nahradila druhá generácia, ktorá ponúkla odvážnejší dizajn, modernizovaný podvozok, modernejší a priestrannejší interiér i moderný štvorvalcový turbodiesel.

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Nové CR-V zmenilo svoj dizajn – prešlo od hranatých tvarov karosérie k oblým dynamickým líniám a agresívnejším tvarom. Taká je najmä predná časť. Dynamika však nechýba ani zadnej partii, ktorú japonskí dizajnéri vyriešili veľmi elegantne. Z bočného pohľadu strmším klesaním línie zadného skla nová Honda CR-V pripomína kupé. To podstatné sa však skrýva vo vnútri nového automobilu.

Interiér napriek menším vonkajším rozmerom karosérie a nezmenenému rázvoru pôsobí a aj je väčší, takže cestujúci najmä na zadných sedadlách si užijú voľnosti pohybu bez obmedzovania. Navyše môžu si sedadlá posúvať v pozdĺžnom smere a v značnom rozsahu aj polohovať sklon operadiel. Pri neúplnom obsadení zadné delené sedadlá možno jednoducho a rýchlo sklopiť dopredu a vytvoriť tak väčší priestor pre prevážané predmety. O dostatku priestoru na samostatných sedadlách sa však dá hovoriť aj v prípade vodiča a spolujazdca, ale tešiť ich môže aj dobrý výhľad dopredu i do strán. Aj vďaka tomu, že ich sedadlá sú vyššie posadené.

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Ak už chválime priestranný interiér, nemôžeme nevysloviť chválu aj na adresu kvalitných materiálov, ich spracovaniu, ale aj rozmiestneniu ovládacích prvkov. Interiér nielenže sa nám mimoriadne páčil, ale sme sa v ňom aj veľmi príjemne cítili. Prístrojový panel, aj keď je z tvrdých plastov, je dobre zlícovaný a tento hendikep zmazáva. Praktické je umiestnenie riadiacej páky na stredovom paneli a upúta aj páka ručnej brzdy netradičného tvaru.

Honda CR-V sa na ceste cíti sebaisto a tak to vníma aj posádka v jeho kabíne. Aj keď sa rozmermi radí medzi stredné SUV, jazdnými vlastnosťami pripomína skôr rýchly hatchback, s ktorým je jazda príjemnou zábavou. Má presné riadenie, ale aj rovnako presné radenie. V zákrutách drží stopu a o nakláňaní sa ani pri rýchlych prejazdoch nedá hovoriť. Podvozok má predvídateľné správanie, je dobre utlmený proti prenášaniu sa hluku do kabíny a dobre pohlcuje nerovnosti vozovky.

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Vozidlu vážiacemu takmer 1,7 tony obstaráva pohon preplňovaný turbodiesel. Motor s objemom 2,2 litra, výkonom 140 koní a krútiacim momentom 340 Nm dokáže Hondu CR-V zrýchliť z každej rýchlosti, menej len vtedy, keď sa blíži k svojmu maximu 187 km/h. Nie je žiaden trhač asfaltu, ale v spojení so 6stupňovým dobre odstupňovaným manuálom vie byť jazda veľmi zábavná. A ani si za to veľa nevypýta. V meste stačí cé-er-véčku v priemere 7 až 7,5 litra nafty a mimo mesta okolo 6,5 litra na sto kilometrov. Hondu ctí, že aj pri tlačení plynu viac k podlahe vystačí so spotrebou 8,2 litra, čo bola najvyššia nami dosiahnutá priemerná spotreba. Celková spotreba 7,6 l/100 km počas týždňového jazdenia je veľmi príjemným zistením, a to platí o automobile, ktorý má stály pohon všetkých štyroch kolies.

Do terénu bola testovaná Honda vybavená asi tak, ako keď sa turista vyberie na vysokohorskú túru len v teniskách. Aj keď majú podrážke nejaký vzor, do väčšieho snehu sú nevhodné. Naša Honda mala síce obuté zimné pneumatiky, do blatistého terénu to však nie je najlepšie obutie. Aj preto sme si vybrali radšej ľahší a suchý terén, a CR-V sa v ňom pohybovala suverénne. Pokyny od volantu plnila bez výhrad, nerovnosti terénu absorbovala síce tak na dva mínus, čo však v prípade SUV je známka výborná. V blate by to bolo asi o niečom inom a Honda by tu možno s aktuálne obutými pneumatikami rozmeru 225/60 R 18 stratila trakčnú schopnosť, takýto terén sme jej však neponúkli.

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Hondu CR-V so základným dvojlitrovým benzínovým motorom a s výbavou Elegance si môžeme obstarať za cenu mierne presahujúcu milión korún. Ak si potrpíte na vyšší komfort, potom výbave Executive, ktorú mala naša testovaná Honda, chýba do maximálnej výbavy len minimum prvkov. Nechýbajú komfortné sedadlá s koženým čalúnením, elektrickým nastavovaním a vyhrievaním, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný kožený volant s ovládaním rádia a tempomatu, dvojzónová automatická klimatizácia, za tmy decentne podsvietené palubné prístroje, praktické odkladacie skrinky, parkovacia brzda s dizajnom z leteckého priemyslu, radiaca páka akoby vsadená do stredového tunela, xenónové svetlá, hliníkové kolesá a ďalšie. S touto výbavou a výkonným turbodieselom 2,2 litra pod kapotou by sme za Hondu CR-V zaplatili 1,233 milióna korún. No povedzte, nie je to za jedno z najlepších SUV dobrá cena?

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Páčilo sa

  • dizajn karosérie
  • kultivovaný motor
  • komfortný interiér
  • jazdný komfort
  • presné radenie
  • veľký vnútorný priestor
  • cena k ponúkanej hodnote
  • nízka spotreba

Mohlo by byť lepšie

  • pri rozsvietených svetlách za dňa horšie čitateľné prístroje
  • možno sa ešte niečo nájde

Najdôležitejšie údaje

Motor radový štvorvalec, benzín, 2204 cm³
Výkon 140 k (103 kW) pri 4000 ot/min
Krút. moment 340 Nm pri 2000 ot/min
Spotreba komb. 6,5 l/100 km
Emisie CO2 173 g/km
Prevodovka 6stup. manuál
Naj. rýchlosť 187 km/h
Zrých. 0-100 km/h 10,3 s
Hmotnosť 1687 kg

Cena

základná modelu 1 077 000 Sk (2,0 Elegance)
model s testovaným motorom 1 142 000 Sk (2,2 i-CDTi Elegance)
testovaný model 1 233 000 Sk (2,2 i-CTDi Executive)

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň23456
50 – 80 km/h4,86,3
60 – 100 km/h6,77,89,4
80 - 110 km/h6,47,810,1
100 - 130 km/h8,813,1
60 km/h3800215017001400
90 km/h3300255021501800
130 km/h2600
Max. rých. km/h80135

Najnižšia spotreba6,5 l/100 km
Najvyššia spotreba8,2 l/100 km
Spotreba počas testu7,6 l/100 km

Bezpečnosť

  • Airbag vodiča a spolujazdca
  • Bočné a hlavové airbagy
  • ABS + EBD
  • VSA + TSA (Trailer Stability Assist)
  • Kotúčové brzdy vpredu a vzadu
  • Posilňovač riadenia
  • Vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
  • Predné hmlové svetlá
  • HID-xenonové svetlomety
  • Dažďový senzor
  • Snímač vonkajšej teploty

Komfort

  • Automatická klimatizácia dvojzónová
  • Tempomat s ovládaním na volante
  • Kožený interiér
  • Kožený volant
  • Palubný počítač
  • Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
  • Autorádio s CD a MP3 prehrávačom
  • Disky kolies z ľahkých zliatin
  • Panoramatická strecha
  • Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča
  • Vyhrievané predné sedadlá
  • Elektrické ovládanie predných a zadných okien
  • Elektrické ovládanie vonkajších spätných zrkadiel
  • Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
  • Elektrické ovládanie predných a zadných okien
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
V časti "Najdôležitejšie údaje" píšete že motor je benzín a pritom testovaný model aj ostatné údaje sú diesel.
Pridal mariner v utorok 10 marca 2009 o 12:39
Zamiloval som si toto auto, je to fakt pecka, ale su veci, ktore ma trapia:
1. vyssia spotreba v meste v zime (najma pri minusovych teplotach)dosiahla cez 9,0 litrov/100km, manzelke sa podarilo najmenej 8,5. Spotreba z KE-Budapest-BA po dialnici pri 130km/hod bez tempomatu bola VZDY o 1,5 litra vyssia ako na ceste spat BA-NR-ZV-RV-KE. V servise mi povedali, ze motor si este nesadol. 35-tisic najazdenych km je malo???
2.Ak by ste si chceli aktivne odpocinut pri umyvani auta s prijemnou muzikou, tak na to zabudnite - s klucom v zapalovani a otvorenych vodicovych dverach neustale pipanie Pi-pi-pi-pi... VRAJ SA TO NEDA VYPNUT ANI V SERVISE!!! Sialene mi to ide na nervy.
Inak bez vyhrad!
Pridal Erik v piatok 07 mája 2010 o 09:45
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.