Priestor ako v nákladiaku

Štvrtok, 20 september 2007

Vyzerá veľmi dobre, je veľký, poskytuje primerané pohodlie, je úsporný a navyše aj pomerne lacný. Ak nehľadíte na imidž, nebudete potrebovať väčšie ani drahšie MPV.

TEST Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Ak by ste nad kombíkom MCV od Dacie mávli rukou, urobili by ste veľkú chybu. Renault totiž o svoju rumunskú sestru dbá ako o svoje vlastné dietky. A platí to aj o nízkonákladovom Logane MCV. Ťažko by ste hľadali v tejto kategórii väčšie a priestrannejšie kombi ako je MCV, čo platí tak pre vnútorný, ako aj batožinový priestor. Na pohľad nepôsobí MCV zvonku masívnym dojmom, ale jeho 700 litrový batožinový priestor pri päťmiestnej verzii, veľmi účelne a prakticky tvarovaný, si zasluhuje poklonu. Podobne je to aj s priestorom pre cestujúcich – či nad hlavou, okolo ramien alebo pre nohy je pre päťčlennú posádku kráľovský priestor.

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Hovoríme o testovanej päťmiestnej verzii, sedemmiestna má vzadu pridané ďalšie dve sedadlá, ale o rovných 500 litrov menší batožinový priestor, zatiaľ čo päťmiestny Logan MCV má batožinový priestor až 700 litrov. Zväčšiť sa dá veľmi jednoduchým zložením druhého radu sedadiel, a to už je parádny "sťahovák". Pri dvojmiestnej konfigurácii má objem až neuveriteľných 2350 litrov. Navyše batožinový priestor je riešený veľmi účelne a prakticky, keďže má veľký vstupný otvor bez zvýšenej nakladacej hrany a rovné dno. Dobrý prístup k nemu je praktickými dvojkrídlovými zvisle otváranými dverami.

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Priestor a pohodlie

S menším Loganom má kombi v interiéri spoločné diely hlavne v prednej časti. Napríklad palubnú dosku z jedného kusa a tvrdého plastu, aj vďaka ktorému sa Logan MCV môže predávať za veľmi dobrú cenu. Interiér Logana MCV však nepôsobí lacným dojmom, aj keď ide o kategóriu nízkonákladového automobilu. Palubná doska, aj keď je, ako sme spomenuli, z tvrdého plastu, pôsobí solídne a počas jazdy nevŕzga. Sedadlá nie sú síce potiahnuté velúrom a nemajú ani kombináciu textil-koža, zato však poskytujú dostatok pohodlia a neunavujú ani na dlhších trasách. Bočné vedenie nie je ako u Recara, ale v zákrutách vás podrží. Ovládacie prvky sú v dosahu a nevyžadujú prílišné vykláňanie sa vodiča. Pri šírke auta takmer dva metre si vodič so spolujazdcom ani pri roztiahnutých lakťoch neprekážajú. V druhom rade sedadiel sú tri úplne rovnocenné sedadlá, čo nie je obvyklé ani vo vyšších kategóriách. Rovnako dostatočný je aj priestor pre nohy, dlháňov nevynímajúc. A taký veľký priestor nad hlavami všetkých piatich pasažierov nemá určite žiadne kombi.

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Výkony a jazdné vlastnosti

Logan kombi je oproti menšiemu sedanu približne o 200 kg ťažší, takže s rovnako silným 70 koňovým má utiahnuť ťažšie auto. Maloobjemový turbodiesel z produkcie Renaultu to však robí ochotne a bez akéhokoľvek trápenia vďaka plochému priebehu krútiaceho momentu, ktorý vrchol 160 Nm dosahuje už od 1700 ot/min. Výkon je použiteľný až do 4000 otáčok, čo je dostatočný rozsah na, aby sme Logan MCV považovali za lenivé alebo pomalé auto, s ktorým sa pomalšie autá len ťažko predchádzajú. A robí tak bez hluku, pretože motor nemusíme príliš vytáčať. V tomto smere Loganu naozaj ťažko niečo vyčítať, skôr ho môžeme pochváliť za solídny ťah a príjemný pocit z jazdy. Príjemným prekvapením je aj podvozok Logana. Napriek enormne veľkému rázvoru, na túto kategóriu až nezvykle veľkému (2900 mm), sa ľahko ovláda, dobre zatáča a nie je neobratný. Navyše má veľmi dobrú smerovú stabilitu aj pri rýchlejšej jazde a "nerozhádžu" ho ani nerovnosti vozovky. Pochvaľovali sme si aj riadenie, ktoré kladie primeraný odpor a nestráca cit v spojení vozovka-volant. Radenie nie je ani vyslovene excelentné, skôr málo nadpriemerné. Brzdy majú rýchly nábeh, a aj pri plnom obsadení auta a opakovanom brzdení nestrácajú na účinnosti.

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Veľa ponúka, lacno jazdí

Ak by sme Logan MCV posudzovali podľa ceny a porovnávali s inými podobnými modelmi, prihliadali k priestoru pre pasažierov a veľkosti batožinového priestoru, za Loganom by bolo dlho nič, až potom jeho najbližší konkurent. Aj podľa toho, koľko pasažierov odvezie na samostatných sedadlách – to platí tak pre päť- ako sedemmiestnu verziu. Obstál by aj pri porovnávaní spotreby vzhľadom k jeho veľkosti a tomu, čo uvezie. Priemerná spotreba 5,8 l/100 km počas týždňového jazdeniam a po takmer 1300 km v najrôznejších režimoch prevádzky, často pri plnom obsadení, hovorí za všetko. Dá sa jazdiť aj úspornejšie, pri razantnejšej jazde aj okolo šesť a pol litra na stovku kilometrov, ale ten striedmy stred sme jasne naznačili. V bezpečnostnej výbave má Logan MCV rest len v jednom airbagu, druhý pre spolujazdca nie je v žiadnej výbave ani za príplatok. Z celkového pohľadu klady u Dacie Logan MCV určite prevýšia malé nedostatky.

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate Dacia Logan MCV 1,5 dCi Lauréate

Páčilo sa

  • Priestranný vnútorný priestor
  • Samostatné sedadlá
  • Kultivovaný chod motora
  • Veľký batožinový priestor
  • Úsporný motor
  • Cena/úžitková hodnota

Mohlo by byť lepšie

  • Utlmenie zadných dverí
  • Kvalitnejšie plasty v interiéri
  • Airbag aj pre spolujazdca
  • Lepší výhľad dozadu pri cúvaní

Najdôležitejšie údaje

Motor radový štvorvalec, nafta, 1461 cm3, turbo
Výkon 70 k (50 kW) pri 4000 ot/min
Krút. moment 160 Nm pri 1700 ot/min
Spotreba komb. 5,3 l/100 km
Emisie CO2 125 g/km
Prevodovka 5stup. manuál
Naj. rýchlosť 150 km/h
Zrých. 0-100 km/h 17,7 s
Hmotnosť 1245 kg

Cena

zákl. modelu Logan MCV 1,4 (5miest.) 299 900 Sk
základná test. modelu - Logan MCV 1,5 dCi (5miest.) 424 900 Sk
test. modelu Logan MCV 1,5 dCi vo výbave Lauréate (5miest.) 490 600 Sk

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň2345
60 – 90 km/h6,88,2
60 km/h250017501400
90 km/h27502150
130 km/h3100
Max. rých. km/h75115

Spotreba l/100 km: 5,8

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.