TEST Chevrolet Aveo 1,4 (AT) LT

Pondelok, 09 november 2009

Silnejúca konkurencia v kategórii malých automobilov tlačí automobilky pridávať pre ten svoj model niečo navyše. Takto by sa dal charakterizovať aj prístup Chevroletu pri svojom modeli Aveo. Tých " niečím navyše" je hneď niekoľko – vyšší výkon pre motory s objemom 1,2 i 1,4 litra 84 a 100 koní, priestranný interiér a bohatá výbava, to všetko za dobrú cenu. A čerešničkou na torte je automatická prevodovka, síce len štvorstupňová, ale kvalitne a spoľahlivo pracujúca.

Malý Chevrolet pre masy

Chevrolet Aveo
S veľkými svetlometmi, štýlovými a agresívne tvarovanými nasávacími otvormi, hmlovými svetlami a 15palcovými hliníkovými diskami pôsobí Aveo dynamicky

Práve automatická prevodovka bola na testovanom päťdverovom stokoňovom hatchbacku Aveo tým, čo nás na tomto modeli dosť zaujalo a čo sme si už po úvodných pár kilometroch pochvaľovali. Automat radil plynule a pomerne rýchlo smerom hore, ale aj opačným smerom, pri podraďovaní, a čo sme ocenili až neskôr, v závere nášho testu, bola na prekvapenie prijateľne nízka spotreba. Pritom sme plynový pedál nijako nehladkali, veď auto sme mali na to, aby sme zistili čo dokáže, čo v ňom je.

Model Aveo sme už predtým, ako sa dostal k nám na redakčný test poznali z jednodňového jazdenia v Poľsku, kde Chevrolet predstavoval nový model pre novinárov. Skúšali sme vtedy len trojdverovú verziu, pretože päťdverový model mal prísť na trh neskôr. Jazdili sme so slabším 1,2 litrovým i výkonnejším 1,4 litrovým motorom. Obom sme tak trochu vyčítali, že papierový výkon 84 koní u menšieho a 100 koní u silnejšieho motora nám pripadal v skutočnosti nižší, čo bolo zrejme podmienené tým, že motory boli ešte nezabehané, "surové", keďže na tachometri mali len pár desiatok kilometrov.

Náš testovaný päťdverový 100 koňový exemplár bol však teraz akoby z iného cesta. Na výkon sme si nesťažovali, ani pri zrýchľovaní sme nemuseli motor vytáčať do vyšších otáčok, napriek tomu bol na ceste dostatočne živý. A keď sme motor vytáčali do vyšších otáčok, neušlo nám, že v kabíne je pomerne ticho, čo hovorí o tom, že motorový priestor, resp. kabína sú veľmi dobre odhlučnené. Aj pri predbiehaní sme si pochvaľovali rýchlu prácu automatu. Spomeňme ešte vydarený a šarmantný dizajn a môžeme konštatovať, že Chevroletu vyšiel zámer namixovať pre najširšiu masu kupujúcich príťažlivé auto.

Jazda s Aveom je príjemná a aj celkom zábavná, čo je dané najmä tým, že motor sa ochotne vytáča až k svojim maximálnym 6400 otáčkam. Ani v režime vyšších otáčok sme však nepociťovali nejaký zvýšený hlad motora po benzíne. Aj celková spotreba počas týždenného testu bola prekvapivo nízka – len 6,3 litra na sto kilometrov, čo je o deciliter menej ako udáva výrobca. A to sa nestáva pri každom aute, najmä ak motor spolupracuje s automatickou prevodovkou, ako to bolo v prípade nášho Avea.

Chevrolet Aveo
Riešenie prístrojového panela i kokpit vodiča znesú aj prísnej ergonomické kritériá

Milo nás prekvapil aj interiér svojou priestrannosťou, pomerne kvalitnými materiálmi (síce plasty sú tvrdé, ale s dobrou povrchovou úpravou), variabilnosťou, množstvom odkladacích priestorov, ale aj bohatou a praktickou výbavou, ktorej nechýbala už v štandarde automatická klimatizácia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien predných dverí, rádio s CD a MP3 prehrávačom a vstupom AUX, ovládanie rádia na volante alebo posilňovač riadenie.

Na sedadle vodiča si svoj komfort bez problémov nájde aj urastenejší muž, podobne aj na druhom prednom sedadle. A ako je to s miestom vzadu? Bude ho toľko, ako si nastavia svoje sedadlá vodič a jeho spolujazdec. Ak budú vpredu sedieť basketbalisti, potom pre kolená vzadu sediacich pasažierov veľa miesta nezostane. Priemerne vysokí pasažieri si však na nedostatok priestoru či pohodlia sťažovať nebudú, a tí vpredu ani na nedostatočné bočné vedenie, avšak len vtedy, ak jazda v zákrutách nebude príliš rýchla.

Menej priestoru má batožinový priestor – základný objem je len 220 litrov, a to nie vždy dokáže uspokojiť potreby rodiny. Je síce pravda, že po sklopení zadných sedadiel je to až 980 litrov, pre rodinné využitie je to však dosť málo. Takže kto často preváža v aute veľa batožiny a potrpí si na veľký kufor, bude Aveom hatcback pravdepodobne sklamaný. Ak však cestuje sólo alebo vo dvojici, po sklopení zadných sedadiel získa dosť priestoru navyše.

Chevrolet Aveo
Aj riešenie zadnej partie so spojlerom v hornej časti dverí chváli štylistov malého Avea

Z bezpečnostných prvkov má Aveo 1,4 vo výbave LT ABS, štyri airbagy, svetlá do hmly, imobilizér, denné svietenie a iné. Ale aj základná výbava Base či prostredná LS poskytujú celkom slušný komfort a bezpečnosť. Už základná Base má ABS, avšak len airbag vodiča, centrálne zamykanie, denné svietenie, rádio s prehrávačom CD a MP3 a vstupom AUX.

Model Aveo je okrem slušnej výbavy zaujímavý aj svojou cenou, pretože v základnej výbave Base a so slabším motorom 1,2/84 k v trojdverovej verzii príde na 8650 eur (260 590 Sk), a v päťdverovej s rovnakým motorom na 8950 eur (269 628 Sk). Testovaný päťdverový model s motorom 1,4/100 k v najvyššej výbave LT má cenu 11 550 eur (347 955 Sk). K dobrej cenovej politike Chevroletu sa okrem kultivovaných a úsporných motorov a pútavého dizajnu pridáva veľmi slušná výbava a priestranný a variabilný interiér. Vďaka týmto danostiam sme so službami modelu Aveo boli spokojní a dokázal si získať značnú priazeň zákazníkov.

Páčilo sa

  • pútavý dizajn
  • priestranný a pohodlný interiér
  • bohatá základná výbava
  • tichý, dynamický a úsporný motor
  • automatická prevodovka
  • jazdné vlastnosti

Páčilo sa menej

  • malý základný batožinový priestor
  • malá ponuka motorov
  • nevýrazné bočné vedenie sedadiel

Najdôležitejšie údaje

Motorradový 4valec, benzín, 1399 cm³
Uloženievpredu naprieč
Výkon74 kW/100 k pri 6400 ot/min
Krút. moment131 Nm pri 4200 ot/min
Spotreba komb.6,4 l/100 km
Emisie CO2152 g/km
Prevodovka4stupňová automatická
Naj. rýchlosť170 km/h
Zrých. 0-100 km/h12,3 s
Hmotnosť pohotovostná11150-1213 kg
Vonkajšie rozmery d/š/v3920/1680/1505 mm
Rázvor náprav2480 mm
Rozchod kolies p/z1450/1410 mm
Rozmer pneumatík185/55 R 15
Objem batož. priestoru220/980 litrov
Objem paliv. nádrže45 litrov

Ceny

základný model8 650 eur (260 590 Sk) – 1,2/84 k Base
model s test. motorom9 950 eur (299 754 Sk) – 1,4/100 Base
testovaný model11 550 eur (347 955 Sk) – 1,4/100 L

Namerané hodnoty

ZRÝCHLENIA

km/hčas (s)
0-504,4
0-809,2
0-10012,7
0-12520,3

PRUŽNÉ ZRÝCHLENIE

km/hčas (s)
50-805,1
80-1107,4
100-1259,4

NAJVYŠŠIE RÝCHLOSTI (km/h/ot)

1.60/6500
2.106/6500
3.164/6500

SPOTREBA

Spotreba počas testu : 6,3 l/100 km

Bezpečnosť

  • ABS
  • Brzdy vpredu chladené kotúčové, vzadu bubnové
  • Airbag vodiča a spolujazdca (spolujazdca odpojiteľný)
  • Bočné airbagy
  • Príchytka ISOFIX na krajných zadných sedadlách, detská poistka
  • Imobilizér
  • Predné hmlové svetlomety
  • Tónované sklá
  • Denné svietenie

Komfort

  • Automatická klimatizácia so vzduchovým filtrom
  • Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
  • Elektricky ovládané okná vpredu a vzadu
  • Elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
  • Posilňovač riadenia
  • Palubný počítač
  • Kožený volant a hlava radiacej páky
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
  • Rádio s prehrávačom CD MP3 a vstupom AUX
  • Ovládanie rádia na volante a 6 reproduktorov
  • Delené sklopné zadné sedadlo 60/40
  • Disky kolies z ľahkej zliatiny 15"

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.