TEST Chevrolet Malibu 2,0 CRDi LTZ

Štvrtok, 18 apríl 2013

Chevrolet vyzbrojil svoju vlajkové loď pre Európu zbraňami, ktoré by jej mali priniesť úspech v predajnosti. Po modeli Cruze je Malibu jeho väčším bratom a rád by sa presadil v silnej konkurencii modelov ako Ford Mondeo, Honda Accord, Toyota Camry alebo Hyundai i40.

1 DSC 0001
Chevrolet Malibu je elegantný a dynamický sedan strednej triedy s bohatou výbavou, priestranným a komfortným interiérom a veľkým batožinovým priestorom

Malibu je dizajnovo i vzhľadovo najvyspelejší automobil z kórejskej vetvy Chevroletu. Predchádzajúca vlajková loď Epica (ešte z dielní Daewoo) má k Malibu veľmi ďaleko. Siluetou má nový model črty kupé. Malibu je nízke, široké, pôsobí stabilne a spája v sebe znaky športových modelov Chevroletu, napríklad modelu Camaro, a to ho robí viac príťažlivým. Eleganciu vonkajšiemu vzhľadu pridávajú aerodynamicky tvarované predné xenónové svetlomety, ale aj dizajn zadných koncových svetiel.

Historický názov

História Chevroleta Malibu siaha do polovice päťdesiatych rokov minulého storočia. Súčasná generácia je v poradí ôsma a aj ňou by americký výrobca rád posilnil svoju pozíciu na európskom trhu. Aký je americký štvordverový sedan, o tom nás mal presvedčiť v redakčnom teste. Poďte si amerického krásavca vyskúšať s nami.

Turbodiesel žiadanejší

Model Malibu sa v Európe začal predávať na jar 2012. Vtedy iba s nepreplňovaným benzínovým motorom s objemom 2,4 litra a automatickou prevodovkou. Už vtedy bolo nad slnko jasné, že kupcov s týmto pohonom bude treba naháňať a tak Chevrolet na jeseň minulého roka začal montovať do Malibu aj úsporný dvojlitrový turbodiesel a spojil ho s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Práve tento model vo výbave LTZ, vyššej z dvoch ponúkaných, sme v našom teste mohli vyskúšať.

Malibu stojí na platforme spoločnej s Opelom Insignia a Saabom 9-5, ktorý mal zachrániť škandinávsku automobilku. Už tento fakt hovorí o mimoriadnej solídnosti modelu, a tiež o tom, že Chevrolet vyzbrojil svoju európsku vlajkovú loď dostatočne solídne na to, aby zákazníkov na starom kontinente zaujala.

Lepší ako v Insignii

Použitý dvojlitrový turbodiesel nie je ten, ktorý sa vyrába v Kórei a má ho napríklad Chevrolet Cruze, ale aj nemecký z Opela Insignia. Navyše, v Malibu je tichší a lepšie utlmený a má kultivovanejší chod, takže jazda je komfortnejšia a svojím komfortom prekonáva aj Insigniu. Ak pridáme k tomu aj benefit v podobe mimoriadnej úspornosti tohto motora, potom to potenciálneho majiteľa určite poteší.

Aj keď Malibu nepatrí medzi mušie či ľahké váhy, napriek hmotnosti 1620 kg sú reakcie motora na pridávanie plynu okamžité a zodpovedajú výkonu 160 koní. Potešilo nás aj primerane tuhé riadenie, a bez pripomienok na presnosť sa správa aj pri priamej jazde. V tomto duchu hodnotíme aj radenie mechanickej prevodovky, ktoré je hladké i presné a spoľahlivo pracuje aj synchronizácia medzi jednotlivými prevodmi.

Tichý, kultivovaný a úsporný

Za priateľské považujeme auto, ktoré je šetrné k peňaženke svojho majiteľa. S tým bude určite spokojný každý, kto sa rozhodne pre tento dvojlitrový 160koňový turbodiesel. Malibu má dostatočnú výkonovú rezervu na to, aby podľa pokynov plynového pedálu zrýchľovalo aj pri zaradenom vyššom prevodovom stupni, čo je dobré pri predbiehaní.

Motor je tichý aj pri diaľničnom limite 130 km/h. Navyše aj pri tejto rýchlosti stále úsporný. Počas celého testu nám palubný počítač zrátal, že na takmer 900 kilometrov nám vyšla priemerná spotreba len 5,5 litra nafty na stovku kilometrov! V tom sú zahrnuté aj merania i jazdy pod "plynom". Na druhej strane svoj podiel na nízkej spotrebe má určite aj dobre odstupňovaná prevodovka, keď motor pri diaľničnom tempe točí len 2300 otáčok za minútu.

Interiér pre Európana

Interiér lahodí európskemu zákazníkovi, ale nepohŕdol by ním ani náročnejší Američan. Priestranný a pohodlný je dostatočne, a keďže dobre zvolili aj materiály, cestujúci sa v ňom cítia výborne. V rozložitých predných sedadlách sa vodičovi i spolujazdcovi sedí veľmi pohodlne a nerušene. Sťažovať si nebudú ani tí, čo sedia vzadu, keďže miesta i pohodlia je aj tu dosť. Navyše aj výhľad z auta dopredu i do strán je dobrý. Kabína je od podvozku dobre utlmená, čomu napomáha aj kvalitný podvozok s nezávislým zavesením kolies i uloženie motora aj s pomocou izolovaného nosníka, takže posádka si v aute užíva tichú a pohodlnú jazdu. To sa obzvlášť cení na dlhých cestách.

Komfortná výbava

Testovaný Malibu bol vo výbave LTZ, najvyššej z dvoch ponúkaných. Už základná LT+ ponúka množstvo komfortných prvkov, pohodlné sedadlá, prehľadný prístrojový panel s dobre riešenou stredovou konzolou, kožou potiahnutý volant s ovládaním tempomatu, autorádio s výklopným 7" displejom a skrytým odkladacím priestorom, ovládacie prvky na pripojenie telefónu cez Bluetooth, konektory USB, MP3, bezkľúčový vstup a zamykanie auta, štartovanie pomocou tlačidla na prístrojovom paneli, len s kartou vo vrecku a množstvo odkladacích priestorov.

"Batoh" na 545 litrov

S priestranným interiérom korešponduje v sedane Malibu aj batožinový priestor, ktorý patrí s objemom 545 litrov v strednej triede medzi najväčšie. Nevýhodou každého sedana, teda aj Malibu je, že prístup do kufra cez menší otvor je horší ako má liftback či hatchback. Plusom zasa to, že zadné sedadlá sú sklápacie, takže v Malibu sa dajú prevážať aj dlhšie predmety a pri obsadení len predných sedadiel sa kapacita priestoru na prevoz batožín značne zväčší.

Jazda = zážitok

Každá jazda s Malibu je zážitok. Do auta si rád sadáte a každú jazdu si určite poriadne vychutnáte. Tak to bolo v našom prípade a určite takto si to užíva každý, kto si sadne za volant tohto elegána. Tuhá karoséria je základom, že auto vás bude dobre poslúchať a každú situáciu na ceste zvládnete. Z riadenia cítite spätnú väzbu a viete vždy odhadnúť, ako máte natočené kolesá. Šesťstupňová prevodovka s ručným radením (pre Malibu je k dispozícii aj 6stupňový automat) je v tomto prípade tou najlepšou voľbou. Ľahko sa radí a má veľmi dobré odstupňovanie. Aj vďaka tomu je Malibu úsporné, aj keď hlavný podiel má na tom už spomínaný motor z dieselovej Insignie. Iba zdôrazníme, že v Malibu sa prejavuje ešte kultivovanejšie a aj úspornejšie.

Záverečný verdikt

Chevrolet Malibu je dobrý tip pre každého, kto chce mať pohodlný, elegantne vyzerajúci automobil strednej triedy a chce mať sedan. Myslíme si, že Malibu môže uspieť aj ako manažérske auto. Uspokojí svojím vzhľadom, bohatou výbavou, priestranným a komfortným interiérom, veľkým batožinovým priestorom, dynamickou jazdou, jazdnými i ďalšími vlastnosťami. Poteší aj cena, ktorá teraz v základe a v akcii je pod hranicou 25 tisíc eur a v najvyššej výbave LTZ a s turbodieselom stojí necelých 27 tisíc eur. Kto túži po stredne veľkom, pohodlnom aute s komfortnou výbavou a záleží mu aj na cene, pre toho je Chevrolet Malibu dobrou voľbou.

Páčilo sa

  • štýlový dizajn
  • komfortný a priestranný interiér
  • široké a pohodlné sedadlá
  • bohatá výbava
  • komfortný podvozok
  • kultivovaný, dynamický a úsporný motor
  • priaznivá cena
  • jazdné vlastnosti

Páčilo sa menej

  • len verzia sedan
  • malá ponuka motorov
  • neznáša priečne nerovnosti
  • nená slovenský softvér

Dôležité údaje

Motorradový 4valec, nafta, 1956 cm³
Uloženievpredu naprieč
Výkon118 kW/160 k pri 4000 ot/min
Krút. moment350 Nm od 1750 ot/min
Systém vstrekovaniavstrekovanie common rail
Spotreba6,6/4,2/5,1 l/100 km
Emisie CO2134 g/km
Prevodovka6stupňová manuálna
Max. rýchlosť213 km/h
Zrých. 0-100 km/h9,7 s
Hmotnosť prevádzková1620 kg
Vonkajšie rozmery d/š/v4865/1855/1465 mm
Rázvor náprav2737 mm
Rozchod kolies p/z1537/1585 mm
Rozmer pneumatík225/45 R18
Objem batož. priestoru545 litrov
Objem paliv. nádrže73 litrov

Ceny

prvá cena modelu24 540 € * (26 540 € ** ) – 2,0 CRDi/160 k LT Plus
testovaný model26 840 € * (28 840 € ** ) – 2,0 CRDi/160 k TLZ

* akciová cena
** cenníková cena

Päťročná predĺžená záruka

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň123456
50 km/h (ot/min)270017001200
90 km/h (ot/min)3200220018001500
110 km/h (ot/min)3900280022001800
130 km/h (ot/min)27002300

Akcelerácia

km/hčas (s)
0-503,4
0-806,1
0-1008,9
0-12512,9

Pružné zrýchlenie

km/hčas (s)
30-602,8
60-903,2
80-1105,2
100-1255,7

Najvyššia rýchlosť

Prevod. st.(km/h/ot)
1.47/4800
2.89/4800
3.138/4800
4.*
5.*
6.213 **

* - nemerané
** - rýchlosť udávaná výrobcom

Spotreba

  • Celková počas testu - 5,5 l/100 km
  • Najnižšia v našom teste - 4,8 l/100 km

Sériová výbava Malibu LTZ

Protiblokovací brzdový systém ABS, brzdový asistent BAS, systém elektronickej kontroly stability ESC, protipreklzový systém TCS, kožené čalúnenie interéru, airbagy predné (spolujazdcov vypínateľný), bočné a okenné, aktívne predné hlavové opierky, predpínače bezpečnostných pásov, kontrolka upozornenia nezapnutých bezpečnostných pásov - aj vzadu, úchyty Isofix, multifunkčný volant, 18” disky z ľahkej zliatiny, xenónové predné svetlomety, predné hmlovky, dažďový senzor, duálna automatická klimatizácia, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, audio systém s CD a MP3 prehrávačom, so 7" dotykovou obrazovkou a skrytým odkladacím priestorom, vstup AUX pre MP3 a USB, Bluetooth, zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané predné a zadné okná, elektricky ovládané spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, vyhrievané a sklopné, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, bezkľúčové diaľkové centrálne zamykanie a zapaľovanie s tlačidlom Start/Stop, denné svietenie, tempomat, súprava na opravu pneumatík, posilňovač riadenia, kontrola tlaku v pneumatikách, elektronická parkovacia brzda, pamäť nastavenia sedadla vodiča a spätných zrkadiel, predné sedadlá elektricky nastaviteľné s bedrovou výstuhou a vyhrievaním, delené sklopné zadné sedadlo 60/40, zabezpečenie proti krádeži - alarm, senzor vniknutia

Príplatková výbava

Bezkľúčové diaľkové centrálne zamykanie a zapaľovanie s tlačidlom Start - 200 €

1 DSC 0001 2 DSC 0010 3 DSC 0003 4 DSC 0004 5 DSC 0005 6 DSC 0028 7 DSC 0006 8 DSC 0007 9 DSC 0009 10 DSC 0030 11 DSC 0008 12 DSC 0010 13 DSC 0015 14 DSC 0012 15 DSC 0022 16 DSC 0021 17 DSC 0016 18 DSC 0020 19 DSC 0023 20 DSC 0025 21 DSC 0014 22 DSC 0015 23 DSC 0017 24 DSC 0006 25 DSC 0031 26 DSC 0037 27 DSC 0050
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.