TEST Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle

Utorok, 03 júl 2012

Honda nemeria úspech svojich modelov podľa predaných kusov, čo platí najmä o modeli Accord sedan, ale aj kombi, ktoré je označované ako Tourer. T ento automobil strednej triedy sa nepredáva ako chlieb v samoobsluhe, pretože po ňom siahnu tí, čo autám rozumejú, uprednostňujú estetický vzhľad, moderný dizajn, kvalitu, komfort interiéru, spoľahlivosť a výborné jazdné vlastnosti. Okrem toho je Accord jeden z najvzhľadnejších kombíkov strednej triedy s pohonom predných kolies.

Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle
Accord Tourer, veľké kombi Hondy vhodné na každodenné používanie i na dovolenky

Accord začala Honda vyrábať v roku 1976, takže aktuálny testovaný model je už ôsmej generácie a aj ten je po facelifte. Modernizácia sa najviac dotkla dizajnu karosérie, to však veľmi decentne, takže zmeny spozná len znalec značky alebo skúsený pozorovateľ. Najmä vďaka týmto zmenám získal Accord ocenenie Red Dot Design Award.

Kozmetické zmeny na nárazníkoch si možno všimne len málokto, zato zmenená maska chladiča s dvomi chrómovými lamelami namiesto troch s rovnako chrómovým orámovaním upúta skôr. Tiež hlavné svetlomety a číra optika namiesto oranžovej predných smerových svetiel. Po týchto úpravách vyzerá teraz kombi Honda Accord Tourer dravšia, dynamickejšia a aj športovejšia, na čom si v japonskej značke dosť potrpia.

Nami testovaný kombík mal zo šiestich ponúkaných výbav štvrtú najvyššiu Lifestyle. Už pri nej sme si za jazdy za tmy pochvaľovali xenónové diaľkové aj stretávacie bi-HID svetlomety s funkciou osvetlenia zákrut, ktorá zlepšuje viditeľnosť pri jazde v noci.

Accord Tourer ponúka na výber tri motorové jednotky. Dve benzínové s objemom 2,0litra a výkonom 156 koní a 2,4litra s výkonom 201 koní. Turbodiesel má objem 2,2litra a výkon 150, resp. 180 koní. "Náš" testovaný kombík bol ten menej výkonný s manuálnou 6stupňovou prevodovkou. Honda však tak k benzínovej ako aj naftovej verzii ponúka aj 5stupňový automat.

V interiéri inovovaného Accorda sa okrem nových použitých materiálov, najmä poťahových, veľa podstatného nezmenilo, ale nové materiály, napríklad na čalúnení sedadiel alebo výplni dverí dodávajú kabíne novú atmosféru. Podobne aj dekoračné prvky kovu na páke ručnej brzdy, radiacej páke, volante, dverách a stredovej konzole. Pochvalu si zasluhujú skvele tvarované predné sedadlá, ktoré poskytujú perfektné bočné vedenie a vysokú úroveň pohodlia. Vodič si môže pochvaľovať volant s menším priemerom a hrubším vencom, ktorý mu vodiči konkurenčných modelov môžu závidieť.

V Accorde Tourer nám lahodila aj šírka interiéru, vďaka ktorej sa vodič ani spolujazdec nemusia nijako obmedzovať. V priečnom smere je v Accorde kombi pomerne dostatok priestoru aj na zadných sedadlách. Ani v pozdĺžnom smere sa zadní pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta pre nohy v prípade, že za sebou nesedia basketbaloví pivoti. Vytknúť kombíku však možno menší batožinový priestor s objemom len 405 litrov, jeden z najmenších v triede.

Zmenou, ktorá sa nedá vidieť očami, ale postrehnúť pocitom je vnímanie okolitého sveta z idúceho auta. Z ticha, ktoré v ňom počas jazdy vládne, má posádka dojem ako keď vypne hrajúce rádio. Je to opak toho, čo radí mechanik jedného nemenovaného servisu zákazníkom, keď si sťažujú na hlučnosť svojho auta: pustite si hlasnejšie rádio a hluk hneď zmizne. V Accorde je ticho od turbodieselového motora i-DTEC, ale aj od kolies, či od okolo prechádzajúcich áut, takže jazdný komfort sme si v tomto aute nevedeli vynachváliť.

Nízka hlučnosť v kabíne Hondy Accord nespočíva len v odhlučnení, ale aj v riešení podvozku, ktorý má na tom veľký podiel. Vplýva na to okrem viacprvkovej zadnej nápravy aj lichobežníkové zavesenie vpredu a dobré zladenie s tlmičmi pruženia, v čom je Honda majstrom. Z naladenia podvozku pramenia aj jazdné vlastnosti Accordu, ktorý ani vo verzii kombi ani trochu nezaostáva za sedanom, čo vo väčšine prípadov nebýva obvyklé.

Z toho zrejme pramení aj nízka spotreba Accordu, o ktorej koluje vtipné tvrdenie, že nízka je najmä preto, že pred zákrutou sa v Accorde nemusí brzdiť, pretože každú hravo zvládne. Či sme počas nášho testu jazdili tak, to tvrdiť nebudeme, ale asi to bude pravda, keďže na konci testu nám po všetkých tých meraniach hladkého i pružného zrýchľovania a vytáčania motora palubný počítač oznámil priemernú spotrebu 5,9 litra na sto kilometrov.

Nízka spotreba Accordu vychádza z vynikajúceho motora 2,2 i-DTEC. Už na jeho predchádzajúcu generáciu zneli len slová uznania. Nová generácia si s vyššími vstrekovacími tlakmi veľmi dobre rozumie, čo sa prejavuje aj v nezvýšenej hlučnosti, vo výkone, krútiacom momente, záťahu, ale aj v nižšej spotrebe a nižších emisiách CO2. "Živý" tento motor začína byť už od 1500 otáčok, aj keď najvyšší krútiaci moment 350 Nm je od 2000 do 2750 otáčok. Motor sa ochotne vytáča nielen do svojho maxima 4000 otáčok, ale krátkodobo (v prípade potreby) ho možno bezpečne vytočiť aj na 5000 otáčok, pričom ani tu "nevädne".

Motor má dostatok sily na pružné zrýchlenie i predchádzanie. To aj vďaka excelentnej 6stupňovej mechanickej prevodovke s ručným radením. Nielen že má veľmi dobre odstupňovanie, ale pri jazde je aj radosť radiť. Na krátkych dráhach radí presne, hladko a ľahko. Jednotlivé prevody sú poskladané tak, aby ladili aj so spotrebou. Aj preto pri bežnej jazde vystačíme s otáčkami od 1500 do 2200, resp. 2500. Tak napríklad pri 90 km/h točíme na 6ke len 1700 otáčok (spotrebe 5,2 litra) a na diaľnici na šiestom prevodovom stupni iba 2000 otáčok (pri spotrebe len 6,5 litra).

Aký teda omladený Accord Tourer je? To, čo zdobilo predchádzajúce generácie, mu zostalo, pridané a vynovené ho urobilo silnejším. Schopnosti podvozku sa posilnili, jazdné vlastnosti, odhlučnenie a jazdný komfort sa vylepšili, interiér je vďaka novým materiálom príjemnejší a prívetivejší, motor zostal tichý, je pružnejší a spotreba nižšia.

Takže ak sa vám veľké kombi od Hondy páči, malo by mať miesto vo vašom hľadáčiku pri rozjímaní o kúpe auta vhodného na každodenné používanie, ale aj na dlhé štreky na víkendy či na dovolenku.

Páčilo sa

  • dynamický dizajn
  • priestranný interiér
  • komfort interiéru a jeho odhlučnenie
  • bohatá výbava
  • výkonný, kultivovaný a tichý motor
  • nízka spotreba
  • záťah motora od nižších otáčok
  • presné riadenie
  • krátke, presné a hladké radenie
  • tuhý podvozok
  • jazdné vlastnosti a jazdný komfort

Páčilo sa menej

  • na veľkosť auta malý kufor
  • menej miesta vzadu
  • plytké odkladacie priestory

Najdôležitejšie údaje – Honda

Motorradový 4valec, nafta, 2199 cm³
Uloženievpredu naprieč
Výkon110 kW/150 k pri 4000 ot/min
Krút. moment350 Nm pri 2000 - 2750 ot/min
Systém vstrekovaniacommon rail
Spotreba komb.5,6 l/100 km
Emisie CO2146 g/km
Prevodovka6stupňová manuálna
Max. rýchlosť207 km/h
Zrých. 0-100 km/h9,8 s
Hmotnosť prevádzková1593 kg
Vonkajšie rozmery d/š/v4750/1840/1470 mm
Rázvor náprav2705 mm
Rozchod kolies p/z1569/1617 mm
Rozmer pneumatík225/50 R17
Objem batož. priestoru405 – 1250 litrov
Objem paliv. nádrže65 litrov

Ceny

prvá cena modelu24 150 € - 2,0 i-VTEC/156 k S
model s test. motorom26 550 € - 2,2 i-DTEC/150 k S
testovaný model31 910 € - 2,2 i-DTEC/150 k Lifestyle

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň123456
50 km/h (ot/min)300019001400
90 km/h (ot/min)3400250020001700
110 km/h (ot/min)320025002000
130 km/h (ot/min)30002000

Akcelerácia

km/hčas (s)
0-503,3
0-807,3
0-10010,1
0-12515,3

Pružné zrýchlenie

km/hčas (s)
30-602,9
60-904,1
80-1105,6
100-1256,5

(cr-v)
Najvyššia rýchlosť

Prevod. st.(km/h/ot)
1.44/5000
2.85/5000
3.122/5000
4.*
5.*
6.*

* - nemerané

Spotreba

  • Celková počas testu - 5,9 l/100 km

Bezpečnostné prvky

  • ABS + EBD, VSA + TSA (Trailer Stability Assist)
  • Airbag vodiča a spolujazdca
  • Bočné airbagy a hlavové airbagy
  • Možnosť deaktivácie airbagu predného spolujazdca
  • Predpínače bezpečnostných pásov
  • Vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
  • Tretie brzdové svetlo
  • Predné aktívne opierky hlavy
  • Aktívny elektrický posilňovač riadenia

Ochrana vozidla

  • ECU imobilizér
  • Voliteľné otváranie dverí
  • Alarm systém
  • Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
  • Kryt batožinového priestoru

Vnútorná výbava

  • Elektrické ovládanie predných a zadných okien
  • Elektricky ovládané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá
  • Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca
  • Bedrová opierka sedadla vodiča a spolujazdca
  • Ovládanie okien pomocou kľúčika
  • Sklopné operadlo zadného sedadla, delené v pomere 3:2
  • Zadná lakťová opierka
  • Stredová zadná opierka hlavy
  • Zadný stredový 3 bodový bezpečnostný pás
  • Uchytenie detskej sedačky ISO FIX vzadu
  • Lampička na čítanie
  • Indikátor radenia pre ekonomickú jazdu
  • Vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou

Luxusná výbava

  • Tempomat
  • Automatická duálna klimatizácia
  • Multifunkčný kožený volant
  • Radiaca páka s koženou hlavicou
  • Dažďový senzor
  • Vyhrievané predné sedadlá
  • Osvetlenie priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca
  • Parkovacie senzory
  • Multiinformačný display
  • Systém pripomenutia servisu Honda

Vonkajšia výbava

  • Predné hmlové svetlá
  • Bi-HID svetlomety + ostrekovače predných svetiel
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS)
  • Aktívne predné svetlomety (ACL)
  • Smerové svetlá v spätných zrkadlách
  • Chrómované kľučky dverí
  • Strešné základný nosič
  • Metalický lak
  • Disky kolies z ľahkých zliatin 17"

Audio

  • Prémiový audio systém s 6CD
  • Ovládanie autorádia na volante
  • Integrovaná anténa do zadného skla micro
  • Reproduktory + subwoofer 9 + 1
  • Konektory vstupu AUX a USB

Zvláštna výbava

  • Hands-free Bluetooth

Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle Honda Accord 2,2 i-DTEC Lifestyle
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.