TEST Honda Accord 2,4 i-VTEC Executive

Streda, 28 január 2009

Od roku 1981, odkedy sa Accord vyrába, predstavila Honda v uplynulom roku už jeho ôsmu generáciu. Častá obmena modelu Accord svedčí o tom, akú pozornosť venuje Honda modelu strednej triedy, ktorá je výkladnou skriňou značky, najmä jej technickej zdatnosti, kultivovanosti, luxusu a tvorivého vkusu.

Súzvuk dizajnu a luxusu

Honda Accord
Honda predstavila v uplynulom roku už ôsmu generáciu modela Accord

Model Accord ôsmej generácie predstavila Honda na autosalóne v Ženeve v marci minulého roku, na trh prišiel pár mesiacov po tejto premiére. Novinka sa predstavila hneď v dvoch karosárskych verziách, ako sedan a kombi (Tourer) . Honda si na Accorde dala sakramentsky záležať. Cieľom bolo dostať ju na úroveň lídrov strednej triedy, konkrétne a najmä na Ford Mondeo, ale v zornom poli Accordu boli aj modely prémiových značiek. Tu by sa žiadalo pripomenúť nasledovné: kto bol v Amerike a pozná americkú luxusnú odnož Hondy, značku Acura, ten by si ľahko mohol nový Accord pomýliť s luxusnou americkou (Hondou) Acurou TSX.

Už predchádzajúca generácia Hondy Accord bola veľmi úspešným modelom, tak prečo by nový Accord, postavený na väčšej platforme, s modernejšou technikou, väčším vnútorným priestorom, kvalitnejšími materiálmi, vyspelými bezpečnostnými systémami, väčším luxusom a vylepšenými jazdnými vlastnosťami nemal mať šancu byť medzi najlepšími.

Vplyv na presadenie sa v konkurencii v silne nabitej strednej triede mali a môžu dopomôcť aj priaznivé ceny, keďže najlacnejší Accord s motorom 2,0 i-VTEC s výkonom 156 koní a výbavou Comfort sa predáva za 24 500 eur (necelých 740 tisíc korún) a s najvýkonnejším 2,4litrovým 200 koňovým motorom v strednej výbave Executive stojí 32 150 eur (pod hranicou 970 tisíc korún).

Dizajnovo nový Accord, aj keď vychádza z predošlej generácie, zachováva si základné črty predchádzajúceho modelu, ale vzhľadom na to, že je nižší a širší a má viac vytiahnuté blatníky, pôsobí robustnejšie a viac športovo, pričom karoséria vyniká aj veľkou dávkou ladnosti. Nový je aj mohutný predný nárazník a nižšie a širšie svetlomety, čo pridáva Accordu na agresivite. Zadná partia je tiež vynovená. Vylepšili ju nové koncové svetlá, ale najmä vzadu zdvihnutá hrana veka batožinového priestoru, čo vlastne nahrádza zadný spojler.

Honda Accord
Nová Honda Accord sedan je opäť väčšia a zaujme aj svojim dizajnom

Accord ôsmej generácie je oproti predošlej postavený na novej platforme. Má väčší rázvor náprav o 2,5 centimetra, dlhší je o 6 centimetrov, nižší o pol centimetra, ale je podstatne širší, až o osem centimetrov. Podobne o dosť väčší je aj rozchod kolies – vpredu o 7,5 a vzadu o 6,5 centimetrov. Batožinový priestor sa pritom zväčšil len minimálne na 467 litrov (+ 8 litrov), čo v danej kategórii patrí medzi menšie. Tuhšia je karoséria, spolu s novým podvozkom výrazne zlepšili ovládateľnosť. Vďaka tomu má nový Accord aj kultivovanejšie i športovejšie jazdné vlastnosti.

Testovaný model mal pod kapotou 2,4litrový motor a bol v strednej výbave Executive. Tá už v základe je tak bohato vybavená, že fakticky nepotrebuje žiadnu doplnkovú výbavu. Kto si viac ako na benzínové motory potrpí na naftu, tomu nový Accord ponúka veľmi kultivovaný turbodiesel 2,2 i-DTEC so solídnym výkonom 140 koní. Môže si ho kúpiť v troch výbavách – Elegance, Executive a TOP Executive, od 28 500 eur (858 591 korún).

Obdiv si zasluhuje komfortný a na vysokej úrovni spracovaný interiér, podľa nás jeden z najlepších v strednej triede. A je jedno, či máme na mysli prístrojový panel vrátane umiestnenia, riešenia a čitateľnosti prístrojov. Páčilo sa nám aj biele podsvietenie prístrojov a plávajúce uchytenie ručičiek otáčkomera, rýchlomera i ostatných prístrojov. Dobre padne do ruky malý trojramenný multifunkčný volant, pohodlné a skvele tvarované sú sedadlá. Samozrejme, z kvalitnej kože a perfektne spracované. Accord uisťuje, že sedíte v skutočne luxusnej limuzíne.

Honda Accord
Komfortné sedadlá pre vodiča a spolujazdca znesú aj najprísnejšie kritériá

Príjemným konštatovaním je až prebytok miesta v priečnom smere, kde karoséria širšia o osem centimetrov (v priestore ramien je interiér širší o vyše šesť centimetrov) urobila svoje. Sedenie vpredu nemá chybu a vodič ani spolujazdec sa určite nebudú cítiť unavení ani po niekoľkých stovkách kilometrov. A keď sme sa chceli presvedčiť, či Accord má aj väčší rázvor náprav, posadili sme sa dozadu. Nemali sme problém kam uložiť nohy a ani operadlo predného sedadla neprekážalo našim kolenám.

Honda Accord
Elegantne pôsobí prístrojový panel i rozmiestnenie ovládacích prvkov

Interiér Accordu pôsobí luxusne. Pristane mu sivý farebný odtieň (druhou voľbou je čierna farba) a ozdobujú ho kovové doplnky. Veľmi praktické sú odkladacie priestory tak pre vodiča, ako aj pre spolujazdca, ale aj pre zadný rad sedadiel. K pohodliu cestujúcich prispieva komplexná výbava s množstvom prvkov komfortu a vysokého luxusu. Či už dvojzónová automatická klimatizácia s výstupom aj pre zadný rad sedadiel, alebo komfortný audiosystém s meničom CD, MP3 prehrávačom a až desiatimi reproduktormi. Ale aj elektrické ovládanie sedadiel (aj vyhrievanie), okien, zrkadiel, či palubný počítač, tempomat a ďalšie.

Aby jazda s Accordom nebola nielen komfortná, ale aj bezpečná – na to sú v prípade potreby pripravení zasiahnuť strážcovia bezpečnosti ako ABS, EBD, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, airbagy pre posádku na predných i zadných sedadlách, systém kontroly stability, ale aj adaptívny tempomat, v prípade kolízie aj systém zmiernenia následkov nehody a rad ďalšie bezpečnosť strážiace prvky a systémy. Takže aj taká je Honda a jej model Accord.

Honda Accord
Dvesto koní je stádočko, ktoré dokáže na ceste urobiť poriadny vietor

Výkon motora pod prednou kapotou so slušnými 200 konskými silami (148 kW) vie urobiť na ceste poriadny vietor. Ale keďže podvozok si s týmto stádom dokáže hravo poradiť, je jazdný komfort na vysokej úrovni a pocit z jazdy ohromujúci. Aj vďaka 6stupňovej manuálnej prevodovke, ktorá je štandardom pre všetky Accordy (benzínové motory 2,0 a 2,4 i-VTEC môžu mať aj 5stupňový automat). Prevodovka je to perfektná – radí precízne, hladko a má krátky chod. K nej sa viaže užitočný doplnok: indikátor uprostred otáčkomera, ktorý signalizuje vodičovi správny okamih preradenia. Kto ho využíva, ušetrí vraj až päť percent paliva.

So službami Hondy Accord, ale najmä s tým, ako si jej motor dokáže poradiť s vyše poldruhatonovým autom, sme boli nadšení. Úžasná je jeho pružnosť už od nízkych otáčok, a keďže je to Honda, asi netreba zdôrazňovať, aký je tento motor v stredných a najvyšších 7000 až 7500 otáčkach. Teraz možno s hrôzou myslíte na to, že kupovať benzín do Accordu je ako otvoriť peňaženku pri vyše stokilometrovej jazde v kabriolete. Samozrejme, každý extrém dosť stojí, ale veď na cestách sa musíme správať podľa platných regulí. Potom neplatí to, čo sme povedali o otvorenej peňaženke a otvorenom aute. Presvedčil nás o tom testovaný Accord, keď priemerne spotreboval 8,7 l/100 km. A to boli kilometre testovacie, nie bežná jazda. Takže klobúk dole aj pred spotrebou.

Páčilo sa nám

  • dynamický dizajn
  • veľký vnútorný priestor
  • luxusný interiér
  • kvalitné materiály a spracovanie
  • bohatá a komfortná výbava
  • výkonný a kultivovaný motor
  • výborné jazdné vlastnosti
  • vysoký jazdný komfort
  • účinné brzdy

Páčilo sa menej

  • na kategóriu nie dostatočne veľký batožinový priestor

Najdôležitejšie údaje

Motor radový 4valec, benzín, 2354 cm³
Uloženie vpredu naprieč
Výkon 148 kW/200 k pri 7000 ot/min
Príprava paliva elektronicky riadené vstrekovanie paliva
Krút. moment 234 Nm pri 4300-4400 ot/min
Spotreba komb. 8,8 l/100 km
Emisie CO2 209 g/km
Prevodovka 6stupňová manuálna
Naj. rýchlosť 227 km/h
Zrých. 0-100 km/h 8,1 s
Hmotnosť pohotovostná 1554 kg
Vonkajšie rozmery d/š/v 4725/1840/1440 mm
Rázvor náprav 2705 mm
Rozchod kolies p/z 1585/1590 mm
Rozmer pneumatík 235/45 R 18
Objem batož. priestoru 467 litrov
Objem paliv. nádrže 65 litrov

Cena

základná modelu 24 500,- e (738 087,- Sk) - 2,0 i-VTEC Comfort
testovaného modelu 32 150,- e (968 551,- Sk) - 2,4 i-VTEC Executive

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň123456
50 – 80 km/h2,73,85,17,2
80 – 110 km/h4,15,57,39,9
100 - 125 km/h4,46,17,8
60 km/h310019001600
90 km/h4600350029002400
130 km/h41003450
Max. rých. km/h (pri 7400ot/min)58100138

Spotreba počas testu: 8,7 l/100 km

Pre bezpečnosť

  • ABS + EBD
  • VSA + TSA (Trailer Stability Assist)
  • CMBS - systém pre zmiernenie následkov nehody
  • Airbagy čelné, bočné a hlavové
  • Predpínače bezpečnostných pásov
  • Kotúčové brzdy predné+zadné
  • Vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
  • Predné hmlové svetlá
  • HID-xenonové svetlomety
  • Ostrekovače predných svetiel
  • Predné aktívne opierky hlavy
  • Aktívny elektrický posilňovač riadenia
  • ECU imobilizér
  • Uchytenie detskej sedačky ISO FIX vzadu
  • Vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
  • Dažďový senzor
  • Disky kolies z ľahkých zliatin s pneu 235/40 R18

Komfort

  • Automatická klimatizácia dvojzónová
  • Elektricky ovládaný posun predných okien
  • Elektricky ovládaný posun zadných oki
  • Elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá
  • Elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá
  • Výškovo nastaviteľný volant
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
  • El. nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca
  • Sklopné operadlá zadných sedadiel
  • Aktívny tempomat
  • Kožený interiér
  • Kožený volant
  • Palubný počítač
  • Vyhrievané sedadlá
  • Osvetlenie priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca
  • Parkovacie senzory
  • Multiinformačný displej
  • Systém pripomenutia servisu Honda
  • Metalická farba
  • Autorádio s CD+MP3 prehrávačom
  • Ovládanie autorádia na volante
  • Konektor vstupu AUX + USB
Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
Prečítal som si uz viacero testov, avsak práve autor tohto testu ma tiez utvrdil v rozhodnuti kupit si acco 2,4. Auto sa javí velmi vyvazene po vsetkych strankach. Trochu mi v motoristickej tlaci chybaju porovnavacie testy accordu s premiovými značkami, napr. BMW 3, Mercedes C či A4 od Audi. Dorástol accord na to aby s nimi držal krok?
Pridal Ján v stredu 22 júla 2009 o 22:13
Velice pěkný test
Zdravím nemáte někdo zkušenost z automatem popřípadě pocity atd......děkuji nemohu se rozhodnout mezi manuálem a A/T
Děkuji Tomáš
Pridal Tomáš v sobotu 24 augusta 2013 o 03:51
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.