Ženeva 2020: Expozície nahradili virtuálne tlačovky

Štvrtok, 05 marec 2020

Tohtoročný deväťdesiaty ročník ženevského autosalón bol iný ako tých osemdesiat deväť predchádzajúcich. Ak keď niektoré veľké značky mali chýbať, účasť ďalších a množstvo noviniek a svetových premiér pútala účasť médií a motoristickej verejnosti. Necelý týždeň pred jeho otvorením však prišla zo Ženevy správa, že Autosalón pre epidémiu koronavírusu nebude.

1-bmw-concept-i4
BMW takto predstavilo svoj Concept i4 vo virtuálnej tlačovej konferencii. Vidieť cez you tube ju mohli sledovať ľudia na celom svete.

Autosalón v Ženeve začína tradične v pondelok v podvečer vyhlasovaním výsledkov ankety európskeho Auta roka. Aj tento rok tomu tak bolo, ale bez účasti novinárov. Vyhlasovanie sa konalo, ale len pred objektívmi kamier a ľudia na celom svete ho mohli sledovať vďaka internetu.

Otváracím dňom autosalónu na brehu ženevského jazera je každoročne prvý utorok marca. V ten deň sú už od rána expozície vystavovateľov nachystané uvítať prvých návštevníkov z radov novinárov a odbornej verejnosti. V tomto roku 3. marca takáto atmosféra chýbala, keďže kvôli spomínanej epidémii autosalón zrušili. Hala Palexpo vyzerala v to ráno ako rozbúrané stavenisko.

Pohľad na výstavné priestory bol podľa fotografa, ktorý dostal unikátnu príležitosť prehliadnuť si výstavisko, žalostný. Podľa toho, ako to tam vyzeralo, si vieme domyslieť ako zúfalí mohli byť vystavovatelia, ktorí dlhé mesiace pracovali na prípravách a stálo ich to desiatky miliónov eur.

Organizátori autosalónu urobili dobrú vec, keď v utorok 3. marca, v deň plánovaného otvorenia autosalónu, na minúty presne zaradili virtuálne tlačové konferencie bez novinárov. Prostredníctvom internetového prenosu mohli ľudia na celom svete sledovať prezencie automobilových výrobcov.

Sériu tlačových konferencií začalo mníchovské BMW premiérovým predstavením novinky, elektrického Conceptu i4. Potom prišli na rad Mercedes-Benz, Škoda, Bentley, McLaren, Audi, Porsche, Hyundai, Alpine, Pininfarina a ďalšie značky. Prezentovali sa tak, akoby stáli pred reálnym a mnohopočetným publikom na autosalóne, ktorý sa nekoná.

V priamom prenose predviedli automobilky svoje novinky presne tak, ako to mali naplánované, ale bez diváckej kulisy. Tými správnymi ľuďmi, Porsche napríklad bývalým pilotom formuly 1 Austrálčanom Marcom Weberom, prezentovali automobilky svoje najnovšie produkty – reálne modely pred uvedením na trh, ale aj koncepty, ktoré budú čakať na ohlasy a hodnotenia odborníkov, podľa ktorých sa automobilky budú rozhodovať o ich bytí či odložením projektu ad acta. Aj o tom, či o rok, alebo na jeseň tohto roku niektoré z nich neuvidíme na nemeckom autosalóne vo Frankfurte, resp. v Mníchove, kam by sa frankfurtský autosalón mal presunúť.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.