Euro NCAP: Qoros, prekvapenie z Číny

Piatok, 27 september 2013

Ak doteraz platilo, že automobil pochádzajúci z Číny nemôže uspieť v bariérových testoch Euro NCAP, resp. že výsledok tohto testu je hotovým fiaskom pre výrobcu, tak v prípade najnovšieho modelu Qoros 3 Sedan to neplatí. Ten v tomto teste uspel tak, že tak skvelý výsledok neočakávali ani zástupcovia automobilky.

Qoros 3 Sedan
Z Číny pochádza tento elegantný sedan a jeho veľkou prednosťou je vysoká bezpečnosť

Keďže je reč o výrobcovi, potom treba hneď na úvod povedať, že spoločnými vlastníkmi sú dve spoločnosti. Izraelská a čínska, v pozadí ktorých sú najmä bývalé silné osobnosti, predstavitelia tých najvýznamnejších postov z najrenomovanejších európskych automobilových výrobcov. Napríklad z BMW, resp. Mini, alebo Volkswagenu.

Izraelsko-čínska automobilka, ktorá vyslala do Európy svojho posla s menom Qoros 3 Sedan, veľmi úzko spolupracovala pri vývoji a navrhovaní tohto modelu s mnohými renomovanými spoločnosťami, takže výsledný produkt v podobe sériového modelu Qoros 3 nie je náhodný výstrel, ale presne cielená strela.

Vyzerá to tak, že z čínskej továrne sídliacej neďaleko Šanghaja, kde sa výroba Qorosa 3 práve rozbieha, budú vychádzať len kvalitné a spoľahlivé automobily, navyše aj maximálne bezpečné. Qoros 3 Sedan získal totiž v testoch Euro NCAP nie iba päťhviezdičkové ocenenie, ale aj vysoké skóre vo všetkých štyroch oblastiach nárazových testov Euro NCAP. Navyše, výsledky testov tohto "Číňana" sú najlepšie spomedzi všetkých vozidiel testovaných v roku 2013.

Ak sa výsledky testov Qorosa 3 Sedan pozrieme podrobnejšie, tak tento automobil získal za ochranu dospelých cestujúcich 95 %, za detských cestujúcich 87 %, za ochranu chodcov 77 % a za aktívne asistenčné bezpečnostné systémy 81 %. Takže za celkových 88 % dostal čínsky Qoros 3 Sedan päť hviezdičiek Euro NCAP.

Nakoniec to najzaujímavejšie o novom čínskom elegánovi. Slovensko je jediným štátom v Európe, kde sa až do roku 2015 bude nový Qoros 3 Sedan predávať.

Qoros 3 Sedan Qoros 3 Sedan safety skeleton Qoros Tech den
Autor: J. Goldberger
Foto: Qoros
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.